Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba
Peugeot je u Neumu za tržište Bosne i Hercegovine premijerno predstavio novi Rifter, a novinari iz auto-branše imali su priliku nakratko testirati ovaj model mada ćemo konkretniju ocjenu objaviti nakon detaljnijeg testiranja.
Ipak, prve ocjene pokazuju da se novi Peugeot Rifter – s prilagodljivim podvozjem, udobnim upravljanjem volana i uzdignutim podvozjem s kojim je dobio performanse terenskog vozila – može pohvaliti dobrim ponašanjem na cesti.
Novi Peugeot Rifter dostupan je u dvije dužine (L1 i L2), sa 5 ili 7 sjedala, ima učinkovite motore kao i tehničku opremu posljednje generacije, uključujući i Peugeot i-Cockpit® s kompaktnim volanom, instrument tablom u visini očiju i velikim 8-inčnim ekranom na dodir.
Novi Rifter dizajniran je na platformi EMP2, poznatoj po svojim dinamičkim kvalitetama. U kombinaciji sa posebnim razvojem na stražnjoj strani kako bi se unaprijedila modularnost i opterećenje, ona nudi Rifteru kombinaciju udobnosti i dobre upravljivosti na cesti.
Rifter koristi prednosti posljednjih Peugeotovih naprednih tehnologija uz dostupnost niza sigurnosne opreme (ovisno o izvedbama), poput sistema za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, sistema za nadzor mrtvog ugla, tempomata, prepoznavanja prometnih znakova ograničenja brzine. Tu je i ActiveSafety Brake, te sistem upozorenja na nedovoljnu pažnju vozača, automatsko upravljanje dugim svjetlima, pristup i pokretanje vozila bez ruku, elektronska kontrola stabilnosti prikolice, električna parkirna kočnica, Visiopark kamera 1 (180°) za pomoć pri parkiranju straga itd.
Peugeot Rifter nudi i infotainment posljednje generacije, a povezivost je osigurana velikim dodirnim zaslonom u boji od 8”. Smješten nadohvat ruke, dolazi s dvije USB utičnice, Jack utičnicom, funkcijom Bluetooth kao i bežično punjenje pametnog telefona. Sistem je upotpunjen s funkcijom Mirror Screen kompaktibilan s Mirror Link®, Apple Carplay™i Android Auto™.
Zračni jastuk suvozača ‘Bag In Roof’, svojim inovativnim smještajem u krov, omogućava stvaranje zatvorenog i hlađenog pretinca velikog kapaciteta. Maksimalan kapacitet spremnika je jedinstven za ovaj tip vozila: do 186 litara ovisno o izvedbama.
Pametna funkcionalnost
Novi Peugeot Rifter nudi lako prilagodljiv i modularan volumen. Optimizacija arhitekture omogućava dvije izvedbe s 5 i 7 sjedala od koje je svaka u dvije dužine: standardna (4,40 m) i produžena (4,75 m). Ova posljednja dodaje dužinu kako na međuosovinskom razmaku tako i na prevjesu, za idealnu prostranost.
U drugom redu, svako od 3 individualna sjedala može primiti dječju sjedalicu. Vrlo jednostavno se mogu preklopiti u podnicu iz prtljažnika sa opcijom Magic Flat (dostupna od 2. kvartala 2019).
U produženoj izvedbi, dva neovisna sjedala u 3. redu su klizna i mogu se izvaditi (kao i u standardnoj izvedbi) kako bi se prilagodili svim okolnostima bilo da se radi o volumenu prtljažnika ili prostoru za koljena putnika. Utovar dugih predmeta je lako jer se suvozačevo sjedalo takođe može staviti u podnicu.
Prtljažnik nudi od 775 do nevjerojatnih 3500 litara zapremine koja može kod produžene izvedbe sa petoro sjedala dostići čak 4000 litara. I naposljetku, podizno zadnje staklo, nizak prag prtljažnog prostora i ravan podi pojednostavljuju utovar i istovar prtljage.
Peugeot Rifter primjer je multifunkcionalnosti. Sa svojim kratkim poklopcem motornog prostora i uzdignutim podvozjem pozajmio je stilski dizajn terenskih vozila. Njegovi optički blokovi sa svjetlosnom signaturom DRL na LED diode i vertikalna ukrasna maska naglašavaju uravnotežen, kompaktni i dinamički oblik karoserije.
Završni element od aluminija u sivoj bojii, 17-inske aluminijske felge s dijamantnom obradom, noseći krovni nosači prtljažnika, produžeci blatobrana i bočni zaštitni elementi crne boje naglašavaju jedinstveni stilski dizajn novog Riftera.
Sa zadnjim svjetlima i svjetlosnom signaturom u obliku tri lavlje kandže, novi Rifter postaje prepoznatljiv kao novija ikona marke Peugeot. Kuka za vuču, koja je dostupna uz doplatu, nudi još više slobode, dok dvostruka bočna klizna vrata sa širokim otvorom i podiznim dodatno zatamnjenim staklima omogućavaju pristup u unutrašnjost.
Gama visoko učinkovitih motora
Zahvaljujući inovativnim dizelskim i benzinskim motorima uz novi automatski mjenjač EAT8, Peugeot Rifter ističe se zbog izuzetnih performansi i niske potrošnje goriva.
Kod benzinaca dostupne su dvije izvedbe 1.2 PureTech motora: PureTech 130 KSS&S s automatskim ručnim mjenjačem s 8 brzina (dostupan tokom 2019. godine) PureTech 110 KSS&S s ručnim 5-brzinskim mjenjačem.
U dizelskim izvedbama, dostupna su tri 1.5 BlueHDi motora: BlueHDi 130 KSS&S s ručnim mjenjačem sa 6 brzina ili automatskim mjenjačem s 8 brzina EAT8; BlueHDi 100 KS s ručnim mjenjačem s 5 brzina i BlueHDi 75 KS s ručnim 5-brzinskim mjenjačem.
Na tržištu Bosne i Hercegovine najjeftiniji benzinski model (L1 izvedba) je Rifter 1.2 PureTech 110 STT, 80 kW/110 KS, ručni 6 stepeni, sa opremom Active koji do registracije košta 34.231 KM, dok je cijena istog modela sa GT Line opremom 39.577 KM.
Kod dizelske opcije (L1 izvedba) najjeftiniji Rifter je sa motorom 1.5 BlueHDi 75, 55 kW/75 KS, ručni 5 stepeni, sa opremom Active, koji do registracije košta 34.043 KM, dok je najskuplji model sa motorom 1.5 BlueHDi 130 EAT8, 96 kW/130 KS, automatski 8 stepeni EAT8, sa opremom GT Line čija cijena do registracije iznosi 48.017 KM.
Kod izvedbe L2, najjeftiniji je benzinac Rifter sa motorom 1.2 PureTech 110 STT, 80 kW/110 KS, ručni 6 stepeni, sa opremom Active sa cijenom od 35.544 KM, dok je najskuplji Rifter sa motorom 1.5 BlueHDi 130 EAT8, 96 kW/130 KS, automatski 8 stepeni EAT8 i opremom GT Line, koji do registracije košta 49.330 KM.
Predstavljen pretpremijerno na Sajmu automobila u Ženevi 2018., novi Peugeot Rifter proizvodit će se u Španiji (Vigo) i Portugalu (Mangualde).