Novi Peugeot 208 stigao na tržište BiH, u ponudi i električna verzija

0
2980
Novi Peugeot 208 predstavljen je novinarima u Sarajevu

Peugeot je danas novinarima u Sarajevu zvanično predstavio svoj novi model 208 (svjetsku premijeru imao u martu prošle godine u Ženevi) koji je sada i zvanično uveden na tržište Bosne i Hercegovine.
Ciljna grupa nove 208-ice, koju smo danas imali priliku nakratko voziti, su mlađe osobe, između 30 i 44 godine, koje traže nova iskustva i vole novu tehnologiju. U Peugeotu smatraju da će ovaj model (Progressive Modern Mainstream – Napredni, moderan, u trendu) biti privlačniji ženama (60%) nego muškarcima (40%).
Plan Peugeota je u da u 2020. godini na tržištu BiH proda 80 primjeraka nove 208-ice, koji uključuju i pet električnih primjeraka.
Novi Peugeot 208 je dostupan s benzinskim, dizelskim i 100% električnim pogonom.
Kod benzinaca u ponudi su 1,2-litarski trocilindrični PureTech turbobenzinac sa 75, 100 i 130 KS, dok je kod dizelaša u ponudi samo četverocilindrični 1,5-litarski motor snage 100 KS.
Kod verzije sa električnim motorom (e-208) agregat isporučuje 100 kW/136 KS i 260 Nm obrtnog momenta, kapacitet baterije je 50 kWh, a domet iznosi 340 km (po WLTP-u). Ovisno o punjaču, za punjenje baterije do 80 posto kapaciteta potrebno je između 30 minuta (sa brzim DC punjačem) do pet sati sa 11 kW trofaznim serijskim punjačem, dok je punjenje sa monofaznim punjačem znatno duže.
Peugeot e-208 do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundi, a maksimalna mu je brzina 150 km/h. Postoje tri načina vožnje, Normal, Eco i Sport.
Cijene Peugeota 208 na bh. tržištu se za benzince kreću od 25.322 KM (motor 1.2 PureTech, 55 kW/75 KS, 5-stepeni ručni mjenjač, oprema Active), nešto snažniji 1.2 PureTech motor sa 74 kW/100 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Active košta 27.619 KM (s opremom Allure 31.558 KM, a GT Line 34.559 KM), do je najskuplji benzinski 1.2 PureTech sa 96 kW/130 KS i 8-stepenim automatskim EAT8 mjenjačem i opremom Allure po cijeni od 37.279 KM, odnosno 40.280 KM sa opremom GT Line.
Kod dizelskog motora 1.5 BlueHD snage 75 kW/100 KS cijene novog Peugeota 208 se kreću od 30.808 KM (Active), 34.747 KM (Allure) i 37.748 KM (GT Line).
Novi model e-208 sa električnim motorom snage 100 kW/136 KS košta od 58.896 (e-Active), odnosno 61.147 KM (e-Allure), 63.980 (e-GT Line), dok je najskuplji model sa opremom e-GT sa cijenom od 68.087 KM.
Nažalost, u BiH još uvijek nema državnih subvencija pri kupovini električnih vozila, dok u Sloveniji na primjer one iznose i do 8.000 eura.
Peugeot 208 je baziran na CMP, odnosno e-CMP platformi koja je u kombinaciji s boljom aerodinamikom vozila omogućila smanjenje težine za 30 kg, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.
Nova 208-ica se proizvodi u Trnavi, 40 km od Bratislave (Slovačka) te u novoj tvornici PSA grupe u Kenitri (Maroko).
Nova generacija modela Peugeot 208, koja se savršeno uklapa u strategiju prelaska u više tržišne segmente marke, prepoznatljiva je po svom inovativnom dizajnu koji donosi mladenački duh i energiju.
Osim prepoznatljiva stila, nova 208-ica također utire putove s novom generacijom sistema Peugeot i-Cockpit© s 3D head-up zaslonom i cijelim nizom sistema podrške, karakteristične za više tržišne segmente.
Novi Peugeot 208 temelji se na najnovijoj generaciji platforme za vozila CMP (Common Modular Platform, odnosno zajednička modularna platforma) koncerna PSA. Platforma CMP također osigurava veći nivo udobnosti i sigurnosti, a može se prilagoditi u pogledu dimenzija i varijanti motora, obuhvata sve vrste pogona te kupcima omogućava odabir preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li benzinski ili dizelski motor, ili električni motor.
Novi Peugeot 208 kompatibilan je s Euro 6.d standardima.
Duži 82 mm (ukupno 4055 mm), širi 26 mm (1,745 mm – bez retrovizora) i niži 30 mm (visok 1430 mm) od prethodnog modela, nova generacija 208-ice otkriva prepoznatljivu liniju karoserije i sportski karakter. Dašak senzualnosti također se posreduje široko izvedenim krilnim elementima i ukupnim linijama karoserije – čime se postiže diskretna ravnoteža između decentnog i robusnog.
Unutrašnjost ovog relativno malog modela je prilično prostrana, a kvalitet materijala odgovara cjenovnom rangu. Nova 208-ica je opremljena sa novom generacijom Peugeot i-Cockpita, a osebno se ističe 3D digitalna instrument tabla te infotainment sistem s velikim centralnim displejem.
Peugeot 208 ima 11 sistema za pomoć vozaču: za održavanje vozila u traci, aktivni tempomat sa funkcijom STOP&GO, aktivni sistem nadzora mrtvog ugla, upozorenje za neželjeno napuštanje vozne trake, prepoznavanje prometnih znakova, sistem kočenja u hitnim situacijama (Active Safety Brake), sistem za praćenje pozornosti vozača, automatsko prebacivanje svjetla, te sistem pomoći pri parkiranju uključujući i Visiopark kameru.
U ponudi nove 208-ice je osam boja: Elixir crvena, Perla Nera crna, Blanc Nacre bijela, Artense siva, Banquise bijela, Platinum siva, Vertigo plava i Faro žuta – koja je i jedina besplatna pri narudžbi.
Predstavnici Peugeota danas su na pres-konferenciji u Sarajevi najavili za mart ove godine dolazak na tržište BiH novog Peugeota 2008 (električna verzija), a do kraja 2020. godine se očekuju i dolazak novih modela – Peugeot 508 HYbrid i Peugeot 3008 HYbrid i HYbrid 4.