Nestlé: Prodaja u prvom polugodištu porasla 1,6%, na 46,3 milijarde CHF

U prvih šest mjeseci 2023. godine organski rast kompanije Nestlé dosegao je 8,7 posto

0
302
U prognozi za cijelu 2023. godinu Nestlé očekuje organski rast prodaje između sedam i osam posto

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je finansijske rezultate za prvih šest mjeseci 2023. godine. Organski rast dosegao je 8,7%, čemu su doprinijela brojna geografska područja i kategorije. Cijene su dosegnule 9,5%, što upućuje na značajnu inflaciju troškova tokom posljednje dvije godine. Stvarni interni rast (RIG) iznosio je – 0,8%, pri čemu je oko 60 baznih poena bilo negativno pogođeno akcijama optimizacije portfolia.
Ukupna prodaja porasla je za 1,6%, i to na 46,3 milijarde CHF (u istom periodu 2022. iznosila je 45,6 milijarde CHF). Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 6,7%. Neto nabave imale su negativan učinak od 0,4%.
Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan i iznosio je 8,0%. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 13,5% te je dosegnula 16,7% ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 17,1%.
Osnovna marža operativne dobiti (UTOP) iznosila je 17,1% te se povećala za 20 baznih bodova na izvještajnoj osnovi, kao i 30 baznih bodova u stalnoj valuti. Marža operativne dobiti (TOP) povećala se za 120 baznih bodova (na 15,9% na izvještajnoj osnovi), što odražava jednokratne stavke u prethodnoj godini.
Dobit po dionici porasla je za 11,1% u stalnoj valuti, kao i za 4,1% na izvještajnoj osnovi, i to na 2,43 CHF. Zarada po dionici porasla je za 10,6% (na 2,13 CHF).
Slobodni novčani tok povećao se za 1,9 milijardi CHF, i to na 3,4 milijarde CHF, što uglavnom odražava niže nivoe zaliha.
Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023: Očekuje se organski rast prodaje od 7 – 8% i osnovna marža operativne dobiti od 17 – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 i 10%.
”Na temelju postojanog rada u prvoj polovini godine, poboljšavamo naše izglede za rast organske prodaje u 2023. Potrošnja kod kuće nakon COVID-a se normalizirala, otklanjajući negativan uticaj na rast nekih naših kategorija. Out-of-home kanali i dalje bilježe snažan trend rasta. Za preostali dio godine, sigurni smo da ćemo ostvariti pozitivnu kombinaciju volumena i kombinacije proizvoda, poboljšanje bruto marže i značajan porast u marketinškim investicijama”, izjavio je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.

Nestlé Bosna i Hercegovina

“Zahvalan sam bh. Nestlé timu čija je posvećenost i trud dovela do najvećeg organskog rasta u geografskim regijama Sjevernog Jadrana, koji iznosi 19,8%. Odlični rezultati – dvocifreni rast u šest kategorija uz Nutriton od preko 50% – pokazuju našu snažnu usredotočenost na postizanje sjajnih rezultata i odražava našu agilnost i posvećenost ispunjenju naše ambicije i nastavku dobrog trenda. Iza vrlo dobrih poslovnih rezultata stoje naši zajednički napori i strateške inicijative, uz Nutri Plate preko Zdrava! Baka/Nana ima vodeću ulogu u proteklih šest mjeseci u ostvarivanju Nestlé ambicije u BiH”, istakao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni director kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Zona Evropa

Organski rast iznosio je 8,9% (uz cijene od 11,3%). RIG je iznosio –2,4% s obzirom na visoku bazu za poređenje u posljednje dvije godine i mjere povezane s optimizacijom portfolia. Rast u evropskom području bio je podržan cijenama, snažnim razvojem prodaje za e-trgovinu i stalnim rastom za out-of-home kanale. Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu hrane za kućne ljubimce, konditorskih proizvoda i prehrane za dojenčad.