Ryanair planira da pretekne Wizz kao najveći LCC u Ex-Yu regionu

0
158
Ryanair namjerava prestići Wizz Air na tržištu BiH, najavljeno pokretanje pet novih linija za Sarajevo

Ryanair planira značajan rast u srednjoj i istočnoj Evropi, uključujući Balkan, u narednoj deceniji sa niskotarifnim avioprevoznicima (LCC) koji će imati preko 50% ukupnog kapaciteta sjedišta na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.
​“Ryanair je jedina velika evropska aviokompanija koja je značajno povećala promet nakon pandemije Covid, posebno na Balkanu, gdje su druge aviokompanije prestale rasti, skraćuju rute i smanjuju promet. Sljedeće godine Ryanair će narasti na 11 miliona putnika godišnje u regiji (+260% povećanje prometa u odnosu na prije Covid). Ovaj rast prometa upotpunjuje planove Ryanaira da do 2034. godine poveća na 300 miliona putnika godišnje, budući da će biti potrebno isporučiti još 400 aviona”, saopćio je budžetski prevoznik ne krijući da im je cilj fokus na naš region.
Ryanair posluje na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji, izuzeci su Slovenija, Makedonija i Kosovo. Wizz Air je trenutno najveći niskotarifni avioprevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, a Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori. To bi se moglo promijeniti sljedeće godine, jer će Ryanair prestići Wizz Air u Bosni i Hercegovini i postati najveća aviokompanija u zemlji nakon što je najavio pokretanje pet novih linija za Sarajevo. Imat će blizu 400.000 sjedišta na bosanskom tržištu 2024. godine, ispred drugoplasiranog Turkish Airlinesa i trećeplasiranog Pegasus Airlinesa.
Ryanair je u posljednjih nekoliko godina značajno povećao svoje prisustvo u Hrvatskoj otvaranjem svoje baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. To će se dodatno učvrstiti otvaranjem baze u Dubrovniku sljedećeg ljeta. Ryanair će iduće godine zadržati poziciju najveće aviokompanije u Hrvatskoj, povećavajući svoju ponudu na 4,5 miliona sjedišta, gotovo dvostruko više od drugoplasiranog Croatia Airlinesa. Međutim, Ryanair se suočava sa većim preprekama na drugim tržištima.
Prije skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje kao direktan izazov Wizzu. Međutim, ovi planovi su odbačeni iz neutvrđenih razloga. Aviokompanija je stagnirala i u Srbiji sa svojim poslovanjem van Niša, dok ne saobraća do Prištine, gdje je na tom aerodromu Wizz Air postao najveći avioprevoznik po broju putnika prošle godine. Unatoč pregovorima između Ryanaira i slovenačke vlade, nije pronašao rješenje za ulazak na tržište, jedino u Evropskoj uniji koje još uvijek ne opslužuje.
Ipak, Ryanair navodi da će ‘sustići Wizz Air’ u regiji.
“Planiramo da to uradimo s isporukom više ruta i boljih cijena karata i više izbora putovanja za naše putnike”, navode iz Ryanaira.