U nadi da će spasiti živote i smanjiti broj ozljeda na cestama, Bidenova administracija donijela je uredbu prema kojem sva nova osobna vozila i laki kamioni, lakši od 4.5 tona, prodani u SAD moraju biti opremljena sistemom automatskog kočenja (AEB) do septembra 2029. godine.
Nacionalna uprava za sigurnost prometa (NHTSA) procjenjuje da će ova uredba spriječiti stotine smrtnih slučajeva i hiljade ozljeda godišnje.
Automatsko aktiviranje kočnice
AEB (Automatic Emergency Braking) je sigurnosni sistem u vozilu koji koristi senzore za nadzor ceste, upozorava na zaustavljena ili spora vozila. Ako sistem otkrije da bi moglo, zbog brzine ili drugih okolnosti doći do sudara, a vozač još ne reagira, automatski se aktiviraju kočnice i smanjuje brzina kako bi se izbjegla nesreća.
Uredba zahtijeva da svi novi automobili, počevši od 2029., uključuju tehnologiju koja može regulirati i smanjivati brzinu, kada se putuju brzinom do 100 km/h s obzirom na distancu vozila ispred. Osim toga, standard zahtijeva da sistem automatski aktivira kočnice na brzini od 145 km/h kada je sudar s vodećim vozilom neizbježan. Sistem mora otkriti pješake, na dnevnom svjetlu i u mraku, i pri brzini 50-65 km/h, početi kočiti. Neka vozila koja se danas prodaju već nude ovu tehnologiju kao opciju u sigurnosnom paketu, ali novo pravilo zahtjeva da sistem bude standardni dio vozila.
Automobilska industrija zabrinuta
Međutim, automobilska industrija izrazila je zabrinutost zbog strogih zahtjeva i kratkog roka provedbe. Udruženje proizvođača u automobilskoj industriji (AAI) tvrdi da su zahtjevi ‘praktički nemogući’ s trenutnim procesom proizvodnje vozila i zatražio je od NHTSA-e da preispita dijelove uredbe.
Alliance for Automotive Innovation (AAI) je udruženje i lobistička organizacija sa sjedištem u Washingtonu, DC, čiji članovi uključuju međunarodne proizvođače automobila i lakih kamiona koji se proizvode i prodaju u SAD. John Bozzella, izvršni direktor udruženja, boji se da bi pravilo moglo dovesti do ‘nepredvidivih i frustrirajućih iskustava u vožnji’. Grupa tvrdi da bi prerano kočenje potencijalno moglo povećati rizik od sudara straga, i suprotno nastojanjima, ugroziti sigurnost na cestama.
Osim toga, industrija je zabrinuta zbog troškova. Procjenjuju da će prosječno godišnje povećanje za proizvođače iznositi 354 miliona dolara, ili približno 82 dolara po vozilu. Bidenova administracija smatra da su troškovi opravdani s obzirom na potencijalne spašene živote, dok proizvođači automobila tvrde da su troškovi veći od sigurnosnih prednosti.
Sukob između poboljšanja sigurnosne tehnologije vozila i troškova i izvedivosti za industriju ostaje i dalje predmet debata, piše Autonet.hr. Kako vrijeme teče i približava se rok, ostaje vidjeti kako i kada će se proizvođači automobila prilagoditi novim standardima i hoće li doći do promjena u provedbi pravila nakon pregovora između industrije i regulatora.