Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba
Potpuno nova Mazda CX-80, s tri reda sjedišta, predstavljena je u aprilu prošle godine a u prodajne salone diljem Evrope stigla je u oktobru 2024. godine. Ovo je drugi model konstruiran na Mazdinoj platformi Large Architecture, nakon Mazde CX-60, i ujedno je najprostraniji automobil koji Mazda nudi na tržištu u Evropi.
Redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba nedavno je imala priliku testirati novu Mazdu CX-80, baš u periodu kada je ovaj automobil proglašen najboljim velikim SUV-om u svojoj klasi prema Euro NCAP-u, u najnovijoj seriji testiranja (testirano je ukupno 44 automobila).
Mazda CX-80 postigla je maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica: ostvaren je rezultat od 92% u kategoriji zaštite odraslih putnika, te 88% u kategoriji zaštite djece. Mazdin SUV je također postigao rezultat od 84% u području zaštite ranjivih sudionika u prometu, ističući Mazdinu posvećenost sigurnosti pješaka i biciklista. Dodatno, postigao je rezultat od 79% u kategoriji sistema za asistenciju vozaču, čime se istaknula Mazdina predanost opremanju svojih vozila najnovijim sigurnosnim tehnologijama.
Ocjena od pet zvjezdica podržana je Mazdinom modularnom fleksibilnom arhitekturom
(Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), koja poboljšava vozne karakteristike s prednjim motorom, stražnjim pogonom i pogonom na sve točkove s naglaskom na stražnji pogon. Ovo prestižno priznanje potvrđuje Mazdinu predanost sigurnosti i inovacijama, čime se ovaj model ističe u segmentu SUV vozila, i kao takav konkurent etabliranim premium markama na evropskom tržištu.
Napredna tehnologija i vozne performanse
S tri reda sjedišta, uz kapacitet za sjedenje do sedam osoba, CX-80 je najprostranije vozilo u Mazdinoj evropskoj ponudi, sa progresivnim dizajnom, nudeći udobnost, svestranost, naprednu tehnologiju i Mazdine vozne performanse.
Uz dužinu od gotovo pet metara i s međuosovinskim razmakom većim od tri metra, nova Mazda CX-80 je duža, viša (24 mm) i ima znatno duži (225 mm) međuosovinski razmak od Mazde CX-60, što otvara dovoljno prostora za treći red sjedišta. U kombinaciji s dva sklopiva ravna sjedišta u trećem redu, Mazda CX-80 je dostupna u izboru od tri konfiguracije drugog reda, uključujući opciju s dva odvojena pojedinačna sjedišta sa središnjom konzolom. Kada se drugi i treći red sklopi do kraja, kapacitet prtljažnika proširuje se na čak 1.971 litara, uključujući prostor za pohranu ispod dna.
Mazda CX-80 je dostupna u kombinaciji sa pet nivoa opreme, od kojih svaki nudi visok nivo standardne opreme: Exclusive Line, Homura, Homura Plus, Takumi i Takumi Plus. Inače, paketi opcija su dostupni u cijeloj liniji. Sve verzije, od početne Exclusive Line, dolaze sa kožnim presvlakama kao standardom, kao i grijanim prednjim sjedištima, grijanim volanom i trozonskom kontrolom klime. Homura I Takuma razredi, dolaze s mekšim presvlakama od napa kože i ventiliranim prednjim sjedištima.
Unutrašnjost s Nappa kožnim presvlakama
Mi smo na testu imali Mazdu CX-80 s opremom Takumi Plus. Inače, nivo opreme Takumi nudi luksuznu unutrašnjost s bijelim Nappa kožnim presvlakama, oblogama od javorovog drva i prepoznatljivim japanskim ‘visećim šavovima’. Oprema Homura ima elegantnu crnu unutrašnjost s Nappa kožnim presvlakama i oblogama sa završnom obradom Gun Metal. Vozilo je dostupno u dvije upečatljive nove boje karoserije: Artisan red i Melting Copper, a testno vozilo imalo je Artisan crvenu boju.
Mazda CX-80 je veliki automobil. U usporedbi s CX-60, ima povećan prostor za ramena, prostor za glavu i veću udaljenost između prednjeg i drugog reda sjedišta. Ima puno mjesta za putnike, posebno za one u prva dva reda. Vozač i suvozač su odvojeni širokom središnjom konzolom, a podignuta pozicija za vožnju daje odličan pogled na cestu ispred sebe.
Sa svim sjedištima u upotrebi, još uvijek postoji razuman prtljažnik od 258 litara. Dva zadnja sjedala mogu se pojedinačno preklopiti, pružajući 566 – 687 litara prtljažnog prostora, ovisno o položaju kliznog srednjeg reda.
Velika stražnja vrata olakšavaju ulazak i izlazak iz zadnjeg dijela vozila, a prozori pružaju sjajan pogled van, što se može zakloniti standardnim roletama stražnjeg stakla ako sve postane malo previše.
Mazda CX-80 može biti SUV sa sedam sjedišta, ili sa šest sjedala, jer i Homura Plus i Takumi Plus nivoi opreme dolaze sa par ‘kapetanskih stolica’ u srednjem redu umjesto standardne klupe za tri sjedišta. Dok Homura Plus ostavlja razmak između te dvije stolice, što olakšava pristup sklopivim sjedalima u trećem redu, Takumi Plus model ima konzolu između sjedala, sa spremištem i držačima za čaše, kako bi se stvorilo više Club World ambijenta.
Bogat asortiman aktivnih i pasivnih sigurnosnih značajki
Prednji dio kabine CX-80 je sličan onom kod modela CX-60. Glavni instrumenti su na digitalnom ekranu za volanom, jednostavni su i laki za čitanje. Pristup većini funkcija je jednostavan i lagan. Head-up displej također dolazi kao standard.
Na vrhu kontrolne ploče nalazi se veliki infotainment ekran, koji koristi rotirajući kontroler u središnjoj konzoli. Pomenimo da veliki ekran u sredini instrument table nije osjetljiv na dodir, tako da morate koristiti rotirajući kontroler na središnjoj konzoli. Iako se ovo može činiti pomalo staromodnim, ipak smatramo da je ova opcija bolja u vožnji jer provodite mnogo manje vremena gledajući u ekran.
Meniji ekrana su u svojoj jednostavnosti potpomognuti činjenicom da je Mazda zadržala fizičke tipke i prekidače za kontrolu klima uređaja, što je svakako za pohvalu.
Mazda CX-80 opremljena je asortimanom aktivnih i pasivnih sigurnosnih značajki koje pametno rade zajedno kako bi se prepoznale potencijalne opasnosti, izbjegli sudari i ublažile posljedice nesreća. Od velike pomoći vozaču je i inteligentni sistem automatskog kočenja straga koji primjenjuje stražnje i bočne radare kako bi detektirao vozila pri vožnji unatrag, te uz upozorenje automatski koči, ako je to potrebno kako bi izbjegli sudar. Tu je i sistem za održavanje vozila u traci i upozorenje na poprečni saobraćaj, kao i parking senzori i kamera za vožnju unatrag. Sistem za nadzor vozača zadužen je da detektira umor i pospanost vozača tokom vožnje, a od velike pomoći je i sistem nadzora mrtvih uglova.
Pomenimo i Mazdin sistem za personalizaciju prema željama vozača koji prepoznaje osobu za volanom i automatski prilagođava postavke kako bi odgovarale preferencijama vozača: položaj sjedišta, upravljač, retrovizore i čak postavke zvuka i klima-uređaja.
Mazda CX-80 koristi AWD platformu s pogonom na sve točkove koji je više usmjeren prema stražnjoj osovini, nudeći stabilnost i prianjanje pogona na sve točkove uz neutralne karakteristike upravljanja svojstvene pogonu na stražnje točkove. Ovaj SUV je opremljen prednjim ovjesom s dvostrukim poprečnim ramenima i stražnjim multi-link ovjesom, što osigurava udobnost vožnje, stabilno držanje vozila i glatku kontrolu karoserije tokom vožnje po zavojima. Vozilo se također može pohvaliti kapacitetom vuče do 2.500 kg.
Dva napredna pogonska sistema
Mazda CX-80 s pogonom na sva četiri točka nudi dva napredna pogonska sistema: e-Skyactiv D, 3,3-litreni dizelski motor s niskim emisijama NOx i CO2 te e-Skyactiv PHEV, plug-in hibrid s dosegom na potpuno električni pogon do 60 km.
Dizelski motor e-Skyactiv D, koji je pogonio naš testni Mazdin SUV CX-80, odlikuje se snažnim rednim 6-cilindričnim motorom zapremine 3,3 litre (3.283 ccm) sa 254 KS/187 kW, poboljšanim Mazdinim 48V blagim hibridnim sistemom (M Hybrid Boost). Uparen sa 8-stepenim automatskim mjenjačem, ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde, a fabrički deklarisana maksimalna brzina je 219 km/h. Prosječna potrošnja goriva prema WLTP standardu iznosi oko 5,8 l/100 km, uz emisije CO2 u rasponu od 148 do 151 g/km, mada je na našem testu (kombinovana vožnja: grad, magistralna cesta, autocesta) ta prosječna potrošnja dizela iznosila 6,6 litara.
S druge strane, e-Skyactiv PHEV (plug-in hybrid) kombinira Skyactiv-G 2.5 četverocilindrični benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem s električnim motorom od 129 kW i 355V i litij-ionskom baterijom visokog kapaciteta od 17.8 kWh. Ima prosječnu potrošnju goriva prema WLTP-u od 1,6 l/100 km i emisiju CO2 od samo 35-36 g/km, s dosegom vožnje samo na električni pogon od 60 km.
Zaključak: Nova Mazda CX-80 pruža odličnu kvalitetu i postojanu vrijednost automobila, specifikacije visokih performansi i napredne sigurnosne značajke za sveobuhvatnu pouzdanost.
Sve verzije imaju pogon na sva četiri točka, dodajući osjećaj sigurnosti. To je vrlo tih auto u pokretu, a postavka ovjesa pruža udobnu vožnju na ravnom putu ali neravnine i ‘nezakrpljeniji’ asfalt uzrokuje probleme.
Mnogi će upitati – šta je loše kod Mazde CX-80? Ovaj veliki SUV nema puno praktičnog skladišta u kabini. Izuzev male bežične podloge za punjenje telefona, dva držača za čaše, plitko skladište ispod podijeljenog središnjeg naslona za ruke i prostor za odlaganje na vratima.
Kao i kod mnogih velikih SUV-ova sa sedam sjedišta (ili šest sjedišta u ovom slučaju), putnici će morati napraviti kompromis. Naime, sklopiva sjedala u trećem redu (imaju lijepe kožne presvlake kao i ostatak kabine) su dizajnirana za manje osobe ili djecu, i ako putnici u srednjem redu nisu spremni pomaknuti se malo naprijed onda su prostor za noge i prostor za stopala tijesni u zadnjem redu.
Što se tiče cijene, Mazda CX-80 u cjelini nije posebno jeftin automobil, ali oni koji imaju novaca i žele ekskluzivnost i udobnost u vožnji, sigurno će u opciji pri kupovini uvrstiti i ovaj Mazdin veliki SUV. Inače, cijena testne Mazde CX-80 sa Takumi Plus opremom je 140.880 KM, dok je osnovna cijena 128.880 KM. Cijenu je podigla boja boja Artisan crvena (2.100 KM), te opcije i dodatna oprema (9.900 KM). Kod opcija pomenimo: Panoramski krovni otvor (električni pokretni otvor sa sjenilom); Paket ‘Praktičnost i ozvučenje’: bežični punjač za telefon, električno otvaranje poklopca prtljažnika (bez ruku), zatamnjena stražnja stakla; Prikaz okoline vozila 360 stepeni s pogledom ‘kroz vozilo’, prevencija mrtvog ugla i upozorenje na bočni promet sprijeda (FCTA) i straga (FCTB), Bose audio sistem s 12 zvučnika i USB-C.
Ukoliko više preferirate hibridni pogon, Mazda CX-80 sa motorom 2.5L e-Skyactiv PHEV 327 – 191 KS/141 kW, 8-stepeni automatski mjenjač, i opremom Exclusive Line košta počev od 114.180 KM.
Mazda CX-80 Takumi Plus – Tehnički podaci:
3.3 L e-Skyactiv D 254
Motor zapremina: 3.283 ccm
Ventila po cilindru: 6
Napon baterije (lithium-ion): 44.4 V
Najveća snaga: 254 KS/187 kW
Najveća snaga: 3.750 pri o/min
Najveći okretni moment: 550/1.500 – 2.400 Nm o/min
Mjenjač: 8-stepeni automatski
Pogon na sva četiri točka (4WD)
Promjer kruga okretanja: 6.2 m
Performanse i potrošnja:
Ubrzanje: 8.4 sekundi od 0-100 km/h
Najveća brzina: 219 km/h
Norma emisije: Euro 6e
Gorivo: dizel
Obim spremnika goriva: 74 l
Potrošnja goriva (WLTP): 5 – 6.2 l/100 km
Potrošnja (WLTP kombinirano): 5.8 l/100 km/h
Emisija Co2 (WLTP kombinirano): 151 g/km
Dimenzije i težine:
Promjer prednjih disk kočnica: 347 mm
Promjer stražnjih disk-kočnica: 350 mm
20″ aluminijski naplaci, gume 235/50 R20 104 W
Prostor za noge straga: 1.000 mm
Širina u visina ramena u 2. redu: 1.297 mm
Masa praznog vozila uključujući vozača (75 kg): 2.211 kg
Dopuštena masa prikolice (s kočnicama na usponu 12%): 2.500 kg
Obim prtljažnika prema VDA (uklj. prostor ispod podnice i sa svim sjedalima – do linije prozora): 258 l / 687 l – do 1.971 l (sa preklopljenim stražnjim sjedištima)
Težina baterije: 15 kg
Maksimalno dopušteno opterećenje krova: 100 kg
Dužina/Visina/ Širina : 4.990 mm /1.713 mm / 1.890 mm
Međuosovinski razmak: 3.120 mm
Udaljenost od podloge između osovina, neopterećeno vozilo: 165 mm