Nissan i njena kompanija-kćer Infiniti ove godine u prodaju puštaju prvi serijski motor s unutrašnjim sagorijevanjem koji odlikuje dinamički promjenjiv omjer kompresije.
Nissan Altima biće prvi serijski automobil koji će biti opremljen ovakvim agregatom, koji će paralelno biti ugrađen i u Infiniti SUV modelu QX50.
Riječ o benzinskom četverocilindričnom motoru koji uz pomoć jednostrukog turba razvija 185 kW snage te 370 Nm okretnog momenta. Nissan ovdje koristi klasičnu radilicu, ali klipnjače se ne vežu direktno na nju već na svojevrsne klackalice s čije suprotne strane se pružaju pomoćne poluge vezane na ekscentričnu osovinu. Zakretanjem ove ekscentrične osovine upravlja servo motor i to putem još nekoliko dimenzioniranih poluga, zbog velikih sila koje opterećuju ovaj sklop.
U jednom krajnjem položaju ovog ekscentričnog vratila pomoćne poluge zakreću klackalice na radilici i pomiču hvatište klipnjača prema gore, a time pomiču gornju mrtvu tačku klipa prema gore i povećavaju kompresijski omjer. Kada servo motor putem polužja zakrene ekscentričnu osovinu u njezin drugi krajnji položaj, pomoćne poluge zakreću klackalice na radilici i snižavanjem gornje mrtve tačke klipa smanjuju kompresijski omjer. Dok je najniži kompresijski omjer od 8:1 tu kako bi omogućio korištenje maksimalnog pritiska turbo punjača čime se razvija i najveća snaga, najveći kompresijski omjer u ovom motoru iznosi 14:1 i cilj mu je osigurati efikasnost.
Uz varijabilni kompresijski omjer VC-T je opremljen varijabilnim upravljanjem ventilima pa u štedljivom načinu rada agregat prelazi na Atkinsonov ciklus. Treba dodati kako promjena kompresijskog omjera dovodi i do neznatne razlike u radnom volumenu ovog motora pa je VC-T klasificiran kao dvolitreni, ali zapremina mu varira između 1.997 i 1.970 kubnih centimetara.
Uz to VC-Turbo ima kompaktnu arhitekture gdje je turbo punjač pričvršćen direktno na glavu motora, a na njega je pričvršćen katalizator. Ovo osigurava visok stepen toplinske efikasnosti s tim da se u Nissanu hvale kako ovaj agregat troši čak 27% manje goriva od sličnog V6 motora u jednakom ciklusu, piše Bug.hr.
Zanimljivo je i kako radilica ovog motora nije na uobičajenom mjestu, u osi provrta cilindra već je izmaknuta. Ovo znači da je klipnjača gotovo okomita na čelo klipa tokom radnog takta što za rezultat ima tiši rad, ali i manja mehanička naprezanja jer izostaju bočne sile na klip odnosno stjenku cilindra.