Alfa Romeo 33 Stradale – oproštaj od benzina sa stilom

0
316
Superautomobil 33 Stradale koji odaje počast prošlosti i rezerviran je za najzahtjevnije

Kao što se mjesecima najavljivalo, iz Alfa Romea je predstavljen njihov posljednji automobil s klasičnim pogonom. U pitanju je Superautomobil 33 Stradale koji odaje počast prošlosti i rezerviran je za najzahtjevnije.
Posveta je to istoimenom modelu, koji se prvi put pojavio 1967. godine, a bio je izrađen u tek 18 primjeraka i tako otišao u istoriju kao nezaboravna ikona 60-ih godina prošlog stoljeća.
U Alfa Romeu sada žele oživjeti taj duh, pa su najavili reinkarnaciju s mnogim sličnostima. I novi će 33 Stradale biti ručno izrađen prema željama kupaca, kojih će biti tek 33. Svi primjerci prodani su i prije ovosedmičnog predstavljanja.

Osmišljen je kako bi donio savršen balans i proporcije, podsjećajući oblikom na istorijske Alfe, ali i moderne bolide. Tu su ‘leptir’ vrata, panoramski krov, minimalistički sportski interijer te avio-kokpitom inspirirane središnja konzola i instrument ploča.
Ispod stražnje haube je središnje postavljeni 3-litreni twin-turbo V6 motor (posuđen iz modela Giulia i Stelvio Quadrifoglio, pa dorađen), s preko 620 KS i 8-stepenim mjenjačem. On će ovom modelu omogućiti ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde, najvišu brzinu od barem 333 km/h, te zaustavljanja sa 100 km/h unutar manje od 33 metra.
Doživljaj piste i čvrstoću pri vožnji osigurat će i aluminijski H-okvir šasije te monocoque od ugljikovih vlakana, za optimalnu agilnost. Kad je riječ o završnom dodiru, 33 Stradale bit će dostupan u dvije varijante – Tributo i Alfa Corse, koje će se razlikovati u vizualnim detaljima i materijalima unutrašnjosti. U ponudi kupcima su također samo tri boje: crvena, bijela i plava.

Alfa Romeo će kupcima ovog modela ponuditi i opciju isključivo baterijsko-električnog pogona, snage 750 KS i dosega 450 kilometara s jednim punjenjem baterija. Time će prelazak s klasičnih na moderne pogone biti obavljen unutar proizvodnog ciklusa istog modela, u dvije pogonske izvedbe, piše Autonet.hr. Sve i jedan primjerak posebno će se izraditi, testirati i ‘uštimati’ za kupca u italijanskim pogonima Alfe, a proces će ‘potpisati’ i aktualni vozač njihovog tima Formule 1, Valtteri Bottas.
Prvi primjerak kupcu će biti uručen 17. decembra 2024. godine, a posljednji nekad tokom 2026. Iako cijena nije objavljena, pretpostavlja se da se kreće oko 2 miliona eura.