
Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tokom prvih devet mjeseci 2020. godine visok nivo stabilnosti, uprkos ekonomskim poremećajima uzrokovanim pandemijom Covid-19. Kompanija je ostvarila 518,3 miliona EUR prihoda od prodaje, što na istoj osnovi predstavlja pad od 3,1% u odnosu na 2019., ali kada se u obzir uzmu u međuvremenu dezinvestirani* dijelovi poslovanja prihod je ostao na nivou prvih devet mjeseci lani.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 78,1 milion EUR i niža je za 7,7%, dok je bez jednokratnih stavki rasla 2,4%. Neto dobit iznosi 41,2 miliona EUR i bez jednokratnih stavki raste 5,6% u odnosu na prvih devet mjeseci 2019., dok nominalno bilježi pad od 12,7%.
“Atlantic Grupa se pokazala otpornom na krizu, ponajprije zahvaljujući kvalitetnoj strategiji, raznolikom portfoliju proizvoda i izuzetnom angažmanucijelog sistema, te smo u prvih devet mjeseci ostvarili odlične poslovne rezultate. Iako je neizvjesnost oko daljeg razvoja i posljedica pandemije izrazito velika, vjerujem da će nam snaga naših brendova, sposobnost i predanost naših zaposlenika, stabilna finansijska pozicija, te rekordno niska zaduženost omogućiti da nastavimo u tom smjeru“ , izjavio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat Mg
Najveći rast prihoda od prodaje u prvih devet mjeseci ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 14,5%, apotekarski lanac Farmacia s rastom od 3,7% i Donat Mg s rastom od 3,2%. Kafa se sa 106,9 miliona EUR prihoda od prodaje, što čini 20,6% udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvih devet mjeseci ostvarila je blagi pad od 1,9%, primarno uslovljeno značajnim padom potrošnje u kanalu ugostiteljstva.
Među tržištima najznačajniji rast ostvarila su ključna zapadnoevropska tržišta, uključujući Austriju kao najveće među njima, a rast su ostvarila i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1%, a brendovi principala u distribuciji 27%. Apotekarski lanac Farmacia čini 8,9% ukupnog prihoda.
Valja istaknuti kako su od marta na ovamo, osim direktnog uticaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni sa 5,1milion EUR jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije tijelima i institucijama koje koordiniraju aktivnosti suzbijanja zaraze u čitavoj regiji (3,7 miliona EUR), kao na i druge operativne troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije.
Nagrade i istraživanja potvrđuju odabrani smjer
Iako je kompanija osigurala potrebnu likvidnost, dovoljne zalihe i neupitno je da poslovanje nije ugroženo, izvjesno je da se u narednih nekoliko kvartala ne može očekivati ponavljanje rezultatskih rekorda koje je Atlantic bilježio zadnjih nekoliko kvartala prošle, ali i prvo tromjesečje ove godine.
Bez obzira na trenutne okolnosti, brojna nezavisna istraživanja tržišta potvrdila su uspješnost ukupne kompanijske strategije, te je Atlantic Grupa, između ostalog, na drugom mjestu liste Top 5 Poslodavaca Partnera u 2020, te peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj, prema istraživanju kompanije MojPosao.
Atlantic je također na 12. Fininoj dodjeli nagrada ponio titulu najuspješnijeg dugovječnog poduzetnika, dok je na 11. dodjeli nagrada u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze dobio prvu nagradu za odnose s investitorima.