Nakon četiri godine razvoja, prvi modeli BMW-ovog SUV-a iX5 pogonjeni vodikom stižu na ceste. Bavarski proizvođač tokom ove će ih godine testirati u svakodnevnoj upotrebi.
Tehnologiju koja stoji iza pogona modela BMW iX5 Hydrogen razvili su u bavarskoj kompaniji, s time da su pojedinačne gorivne ćelije preuzeli od Toyote, s kojom na istoj tehnologiji surađuju još od 2013. godine. Na temelju tih ćelija složili su efikasne sisteme gorivnih ćelija, razvili sve potrebne dodatke za njih (filtere zraka, hladnjake, senzore, kontrolne jedinice, kompresore, pumpe turbine…), kako bi dobili učinkovit sistem pohrane energije za električno vozilo.
BMW iX5 Hydrogen, osim toga, pogoni poznati sistem električnog pogona eDrive, smješten na stražnjoj osovini, a tu je i dodatna litij-ionska baterija koja se puni regenerativno. Ukupna snaga vozila je 401 KS, a šest kilograma vodika, smještena u dva 700-barska visokotlačna rezervoara, daju mu autonomiju od 504 kilometra prema WLTP ciklusu. Punjenje traje tek 3-4 minute, kažu iz BMW-a.
Treba podsjetiti da je BMW prije čak dva desetljeća bila prva kompanija koja je predstavila osobni automobil na vodik, navodi Autonet.hr. Bio je to BMW Hydrogen 7, proizveden također u testnoj seriji od 100 primjeraka između 2005. i 2007. godine. No, taj model nije bio pogonjen elektromotorom, već 6-litrenim V12 motorom, u koji je umjesto benzina mogao biti ubrizgan i vodik.