Deveta generacija Passata ima plug-in hibridne ali i benzinske i dizel motore

0
208
Nova LED glavna svjetla daju karakterističan izgled u kombinaciji s uskim LED dnevnim svjetlima

U jeku masovnih predstavljanja električnih modela, Volkswagen je s ponosnom prikazao novo izdanje Passata. Passat je i dalje klasičan automobil koji nije podlegao potpunoj elektrifikaciji. Znači, novo, deveto izdanje Passata dolazi s pogonskim sklopovima kakvi su raspoloživi i na aktualnoj, osmoj generaciji. To znači da su tu i dalje benzinski i dizelski motori, ali i plug-in hibridno izdanje.
Što je novo? Nema više ručnog mjenjača, a veliki se naglasak stavlja i na poboljšano izdanje plug-in hibrida koje dolazi uz znatno veću bateriju, ali i DC punjenje.
Na svjetskoj premijeri na salonu IAA Mobility u Münchenu (5. do 9. septembra 2023.), Volkswagen će javnosti prvi put predstaviti sve detalje potpuno novorazvijenog modela Passat. Inače, s više od 30 miliona prodanih primjeraka diljem svijeta, Passat je najprodavaniji Volkswagen svih vremena nakon Golfa i ispred Bube.

Passat više ne dolazi kao sedan izdanje, već isključivo kao Variant, odnosno karavan

Kao što je već od prije poznato, Passat više ne dolazi kao sedan izdanje, već isključivo kao Variant, odnosno karavan. Iako prepoznatljiv, riječ je o novom automobilu. Nastao je na modularnoj platformi (MQB evo).
U usporedbi s prethodnikom, površine su oblikovanije, linije dinamičnije, a dimenzije veće. To se očituje u 50 milimetara dužem međuosovinskom razmaku (2841 mm) koji značajno mijenja proporcije. Ukupna dužina od 4917 mm uključuje dodatnih 144 mm. Širina se povećala za 20 mm na 1852 mm. S 1506 mm, visina (s antenom) ostala je slična prethodnom modelu.
Svaki detalj prednjeg dijela je nov. Dok je poklopac motora prethodnog modela bio viši u sredini nego sa strane, novi poklopac motora sada je niži u sredini. Nova LED glavna svjetla s dva modula daju karakterističan izgled u kombinaciji s uskim LED dnevnim svjetlima iznad njih. Dnevna svjetala međusobno su povezana horizontalnom LED trakom u rešetki hladnjaka. U dodatnoj opremi predviđena su i IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla nove generacije.

Slično prednjem dijelu i bočnim stranama gdje se ističu 19-inčni točkovi, i na stražnjem dijelu novog Passata ističu se LED svjetla s 3D potpisom koja naglašavaju širinu karoserije.
Uz pet sjedišta i veliku količinu prostora, Passat Variant donosi i kapacitet prtljažnika do 1920 litara. Unatoč tome, njegova je aerodinamika bolja od većine sportskih vozila. Uz CD od 0,25 (0,31 kod prethodnog modela), ima najbolji koeficijent otpora nekog karavanskog Volkswagena.

Dva plug-in hibrida

Iako Passat i dalje nema potpuno električno izdanje, mnogo je pažnje posvećeno hibridnim verzijama. Tako su pripremljena dva potpuno nova plug-in hibridna pogona (eHybrid) s izlaznom snagom od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). U kombinaciji s novom baterijom od 19,7 kWh (do sada 10,6 kWh), omogućuju doseg s isključivo električnim pogonom od oko 100 km.
Uz veću bateriju, novi je i benzinski dio spoja. Prije se koristio 1,4 TSI, a sada je tu 1,5 TSI evo. Uz spremnik goriva od 45 litara te kapacitet baterije, u Volkswagenu smatraju kako je osiguran doseg oko 1000 kilometara. Doduše, u praksi će to biti manje, jer dosadašnji dizelski model, uz nešto veći spremnik goriva raspolaže takvom autonomijom.
Raduje što se baterija sada može puniti s 11 kW (punjači izmjenične struje) umjesto dosadašnjeg kapaciteta od 3,6 kW. Pored toga, oba modela Passat Variant eHybrid sada će se također moći puniti na stanicama za brzo punjenje. Tu je konektor istosmjerne (DC) struje kapaciteta punjenja do 50 kW.
Djelomično hibridni pogon (eTSI) prvi put u ponudi u modelu Passat isporučuje 110 kW (150 KS). Riječ je o 1,5-litrenom 4-cilindričnom motoru (1,5 TSI evo) koji uključuje i aktivno upravljanje cilindrima (ACTplus). Kao djelomično hibridni pogon, benzinski motor povezan je s 48 V litij-ionskom baterijom i 48 V starter generatorom pokretanim remenom. 1,5 eTSI nudi posebno dobre performanse pri kretanju i visoku učinkovitost budući da se motor potpuno deaktivira zahvaljujući električnim komponentama. U tim slučajevima, Passat vozi bez emisija iz motora.

Tri dizelaša i sključivo DSG mjenjač

Nadalje, tu su i dva benzinska (2,0 TSI) motora s turbopunjačem sa 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS) te tri dizelska (2,0 TDI) motora s turbopunjačem s 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS). Automatski i učinkoviti mjenjač s dvije spojke (DSG) uvijek je dio serijske opreme, negdje uz 6, a negdje uz 7 stepeni prijenosa.

Modeli od 142 kW i 195 kW uvijek su serijski opremljeni sistemom pogona na sve točkove 4Motion s inteligentnim upravljanjem. Naravno, sva ostale izvedbe Passata imaju pogon na prednje točkove.

Potpuno nova putnička kabina

Zahvaljujući činjeni kako više nije na raspolaganju ručni mjenjač, dizajnerima je ostavilo mnogo prostora u kreiranju putničke kabine.
Novorazvijena sjedala ergoActive Plus s pneumatskom funkcijom masaže pritisnih tačaka s 10 komora nude visoku udobnost putovanja. Dostupna su u dodatnoj opremi. Nude električno podešavanje te funkcije masaže i klimatizacije. Sjedala su također opremljena grijanjem i ventilacijom.
Povećanje međuosovinskog razmaka za 5 centimetara, a što najviše osjete putnici straga. Naime, upravo je za tih 5 cm povećan prostor za noge na stražnjim sjedalima. Kapacitet prtljažnika povećan je za 40 litara na 690 litara (kada je napunjen do visine naslona stražnjih sjedala). Prostor raste za 140 litara na 1920 litara kada se stražnja klupa sjedala preklopi.

Digitalno okruženje

Po ulasku u putničku kabinu, dominiraju digitalni ekrani. Potpuno redizajnirani digitalni cockpit (digitalni, konfigurabilni instrumenti) i novi infotainment sistem. Veličina novog serijskog zaslona infotainmenta je 285,6 x 160,6 mm (dijagonala od 12,9) s 1920 x 1080 piksela. Po želji ili ovisno o opremi, moguće je konfigurirati zaslon veličine 332,07 x 185,79 mm (15 inča) s 2240 x 1260 piksela. Vizualno samostojeći zaslon nagnut prema vozaču karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika kojom se lako upravlja i koja je sama po sebi razumljiva.
Mnogim postavkama sistema također se može upravljati pomoću nove funkcije upravljanja govornim naredbama normalnim govorom IDA. Dijagonala zaslona instrumenata ispred vozača iznosi 260 mm (10,25 inča) s 1280 x 480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput velikog zaslona jer više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.
Novi je i head-up zaslon koji projicira bitne informacije za vozača na vjetrobransko staklo u virtualnom području ispred vozila. Prethodno se upotrebljavao jednostavniji head-up zaslon s projekcijskom površinom s manjom mogućnosti produživanja.
Novi Passat Variant u Hrvatsku stiže u prvoj polovini 2024. godine kad će biti poznate i cijene, piše Autonet.hr.