Aerodromi u Dubrovniku, Sarajevu i Zagrebu bit će najbrže rastući u našem regionu (ex-YU) tokom trećeg kvartala (juli – oktobar) ove godine, sa najviše planiranih kapaciteta u udnosu na isti period 2023. godine.
Aerodrom Dubrovnik predvodit će s dodatnih 171.203 mjesta. Snažan rast dolazi nakon otvaranja Ryanairove baze u gradu ovog ljeta, a aerodrom će se tokom tromjesečnog perioda pohvaliti sa ukupno 891.385 mjesta. Samo Ryanair će činiti 252.688 mjesta ili oko 28% ukupnog kapaciteta, dok je prošle godine njegov udio iznosio samo 4,6%. Većina drugih aviokompanija koje posluju u Dubrovnik također će povećati svoje kapacitete tokom trećeg kvartala, a neka od najvećih povećanja dolaze iz Volotea, easyJet i Iberia.
Aerodrom Sarajevo će nastaviti objavljivati rekordne rezultate putnika, a aerodrom će tokom trećeg tromjesečja 2024. godine dodati 125.359 mjesta za ukupni planirani kapacitet od 438.761. Rast je podstaknut uvođenjem novih letova brojnih aviokompanija, predvođenih Ryanairom sa dodatkom od 62.844 mjesta, a slijede Pegasus Airlines, Air Arabia i Jazeera Airways.
Zagrebački aerodrom imat će dodatnih 119.450 mjesta tokom trećeg kvartala, a samo Ryanair povećava svoj kapacitet za 96.698 mjesta i jedan je od glavnih katalizatora rasta. Međutim, brojne druge aviokompanije su takođe povećale poslovanje, uključujući Croatia Airlines, Lufthansa i Iberia, dok će doprineti i južnokorejski T’Way Air, dodajući 13.533 mesta na tržištu tokom kvartala.

S druge strane, neće svi aerodromi rasti u odnosu na treći kvartal prošle godine. Najteže će biti pogođen aerodrom Tuzla, izgubivši 72.545 mjesta, odnosno oko 78% ukupnog kapaciteta. To je rezultat zatvaranja baze Wizz Aira u ovom gradu prošlog septembra.
Slijedi Niš, na koji je uticalo smanjenje kapaciteta Wizz Air-a zbog problema sa motorom, izgubivši 23.326 mjesta u trećem kvartalu 2023. godine. Slično tome, Ohrid će imati 15.516 mjesta manje, a Banja Luka 15.131.
Sve u svemu, destinacija koja će tokom trećeg kvartala imati najviše dodatnih kapaciteta iz našeg regiona je Istanbul Sabiha Gokcen, a slijede London Stansted i München, dok su oni koji će izgubiti najviše mjesta Dortmund, Malmo i Stockholm Skavsta. Dodajmo, ipak, da aviokompanije svakodnevno mijenjaju kapacitete i promjene su i dalje vjerovatne, piše specijalizirani portal Ex-Yu Aviation.