Kia Motors je u prvom ovogodišnjem kvartalu u Evropi doživjela rekordnu prodaju novih hibridnih i električnih vozila, uprkos padu ukupne prodaje prouzročene koronavirusom. Kia je takođe ostvarila svoj najviši tržišni udio u prvom kvartalu u istoriji.
Po najnovijim podacima udruženja evropskih proizvođača automobila ACEA, Kijina prodaja u zemljama EU, Velikoj Britaniji i članicama EFTA (Island, Lihtenštajn, Švica i Norveška) u prvom kvartalu pala je na ukupno 113.026 vozila. To predstavlja pad od 14,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je Kia zabilježila rekordnu kvartalnu prodaju u Evropi (132.174 vozila). Ovaj pad je znatno manji od onoga s kojim se susreo evropski automobilski sektor (-26%).
Kijin tržišni udio u Evropi u prvom kvartalu je dostigao rekordnih 3,7% u odnosu na 3,2% iz prvog kvartala prošle godine.
Uprkos zahtjevnom početku godine se prodaja elektrificiranih Kija – hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila – povećala za 21%, na ukupno 21.340 vozila.
Elektrificirani modeli sada predstavljaju skoro petinu novoprodatih Kija u Evropi odnosno tačno 19% svih prodatih Kija u prvom kvartalu 2020., dok je prodaja ovih Kija modela u istom razdoblju prošle godine predstavljala 13%.
“Prva tri mjeseca ove godine su zbog koronavirusa širom Evrope bila vrlo zahtjevna za čitavu industriju. Uprkos tome smo doživjeli rast prodaje Kijinih hibridnih i električnih vozila. Svi naši elektrificirani modeli su u Evropi imali rast prodaje u prošlom periodu. Dolazak novih plug-in hibrida, unaprijeđenih električnih vozila, te raširena ponuda modela Ceed su povećali našu prodaju i tržišni udio”, rekao je Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe.
U prvom kvartalu 2020. je prodaja Kijinih baterijskih električnih vozila e-Niro i e-Soul predstavljala 32% svih prodatih elektrificiranih vozila (prošle godine 22%). Plug-in hibridi, uključujući i nove izvedbe Xceed i Ceed Sportswagon, sve su popularniji, a sada čine 30% svih prodatih elektrificiranih Kija.
Kia e-Soul je nedavno osvojio nagradu za Svjetski urbani auto 2020. godine (World Car of the Year), koji će svim elektrificiranim Kijama donijeti dodatno zanimanje stranaka. Kia Telluride, koja se prodaje u Sjevernoj Americi i nekim tržištima izvan Evrope, postao je Svjetski auto 2020. i veliki pobjednik ovog globalnog izbora.
Kijin najprodavaniji model je u ovom razdoblju ostvario rekordnu prodaju. Prodaja modela Ceed (ponuda obuhvata izvedbe Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i Xceed) je veća za 19%. Ukupno su prodata 29.664 primjerka ovog modela. Dodatno je rast prodaje u Evropi pojačao dolazak novog Xceeda u drugoj polovini prošle godine, kao i nedavno lansiranje plug-in hibrida izvedbi Xceed i Ceed Sportwagen.
Pet najpopularnijih modela Kije u Evropi pored Ceeda čine Sportage (23.011 prodatih primjeraka), Niro (16.010), Stonic (15.115) i Picanto (13.639).