Evropska komisija je u svom najnovijem nacrtu predložila nešto niže dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, koje je uvela u julu kako bi iskoristila nepravedne subvencije u opskrbnom lancu.
Nakon što je Brisel uveo privremenu dodatnu carinu od 17,4 posto na automobile najvećeg kineskog proizvođača električnih automobila BYD, 20 posto na automobile Geelyja i 38,1 posto na automobile SAIC-a, one su u nacrtu blago smanjene. Prema novim pravilima, dodatne carine od 17% primjenjivale bi se na BYD, 19,3% na Geely i 36,3% na SAIC.
Za ostale proizvođače – to nisu samo kineske firme, već i globalne multinacionalke koje proizvode električne automobile u najvećoj azijskoj ekonomiji – Brisel je kompanijama koje će sudjelovati u istrazi prvobitno uveo u prosjeku 21 posto dodatnih carina, a u nacrtu predlaže 21,3 posto. Za one firme koje neće surađivati sada predlaže carine od 36,3 posto, nakon što je privremeno uveo 38,1 posto.
Brisel mora uvesti konačne mjere najkasnije četiri mjeseca nakon uvođenja privremenih carina, prenosi SEEbiz. Eventualne mjere vrijedit će pet godina s mogućnošću produženja.