Jedna od većih rasprava u svijetu automobila, uz onu o elektrifikaciji pogona, jest i dilema oko digitaliziranja unutrašnjosti kabine te prebacivanje svih kontrola, tipki i funkcija na ekrane ili glasovne asistente.
Neki proizvođači, poput Tesle, krenuli su u potpunosti u tom smjeru, pa Model 3 više nema niti fizičke ručice iza upravljača, a pokazivači smjera uključuju se tipkama. Drugi, poput Volkswagena, počeli su izbacivati fizičke tipke, ali su ih zbog negativne reakcije kupaca ipak počeli i vraćati u kabinu.
U cijelu tu raspravu sada se uključio i Euro NCAP, nezavisna organizacija za testiranje sigurnosti novih vozila. Prema njihovom direktoru strateškog razvoja, Matthewu Averyju ‘pretjerano korištenje touchscreena je problem cijele industrije’. Premještanje kontrola s fizičkih tipki i prekidača na ekrane, kaže Avery, obavezuje vozače da maknu pogled s ceste, čime se riskiraju nesreće. Stoga će novi kriteriji testova Euro NCAP-a od 2026. godine motivirati proizvođače na ugradnju zasebnih fizičkih kontrola za osnovne funkcije, na intuitivan način, što će ograničiti vrijeme u koje oči vozača nisu usmjerene na promet.
Nižu sigurnosnu ocjenu dobivat će, dakle, automobili u kojima se glavnim funkcijama može upravljati isključivo putem ekrana. Kao ključne funkcije ističu se pokazivači smjera (žmigavci), svi pokazivači smjera u slučaju opasnosti (4 žmigavca), sirena, brisači vjetrobrana te aktiviranje funkcije eCall u slučaju opasnosti (koja je po novome obavezna u EU).
Tesla i slični, dakle, neće se više moći pohvaliti maksimalnim rezultatima u svim kategorijama ne zadovolje li novu regulativu Euro NCAP-a, piše Autonet.hr. Bitno je napomenuti da je ovdje riječ samo o preporukama te organizacije, da njihovi testovi nisu obavezni, ali i da je broj zvjezdica ostvarenih na njima često korišten marketinški alat, kojim se proizvođači vole pohvaliti.