Evropska komisija dovršila je svoju istragu i donijela konačnu odluku o novim uvoznim carinama na električne automobile iz Kine na period od pet godina, za koje je utvrđeno da su predmet nepoštenih kineskih subvencija na štetu evropskih proizvođača.
Iznosi dodatnih carina variraju od proizvođača do proizvođača. Na njihove će se automobile primjenjivati sljedeće carinske stope: za kineske proizvođače BYD 17,0%, Geely 18,8% i SAIC 35,3%, na vozila američkog proizvođača Tesle proizvedena u Kini dodatna carina će iznositi 7,8%, ostali proizvođači koji su sudjelovali u istrazi – 20,7%, a za sve ostale proizvođače koji nisu htjeli sarađivati u istrazi – 35,3%.
Te carinske stope stupit će na snagu odmah po objavi u Službenom listu EU – već ove sedmice. Privremene carine, po stopama objavljenima ranije, neće se prikupljati. Sve navedene stope predstavljaju dodatni namet, što znači da će se zbrajati na već postojeću carinu od 10% koja se od ranije primjenjuje na sve automobile iz Kine. Novi iznosi bit će na snazi tokom narednih pet godina i tada će ili prestati vrijediti, ili će propis biti revidiran te moguće i produljen.
EK navodi da će nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja, kompatibilnih s pravilima WTO-a, koja bi bila učinkovita kod problema utvrđenih istragom.