Google ukida korištenje ‘kolačića’ i uvodi FLoC

0
641
Iz Googlea su se pohvalili da je njihov Chrome zabilježio najbolji rezultat prema Speedometeru

Google polako napušta korištenje ‘kolačića’ (cookies) za praćenje korisnika koji omogućuju slanje personaliziranih oglasa, ali su svejedno izazvali veliko negodovanje zagovornika prava na zaštitu privatnosti, piše AFP.
Kolačići su uvijek bili glavni način za većinu oglašivača da prikupe podatke korisnika indirektno putem preglednika ili web stranice kojoj korisnik pristupa. Uključuju podatke posjećene stranice, vrijeme provedeno u pregledavanju web stranica ili postavkama preglednika tokom generiranja jedinstvenog identifikatora. U nekim slučajevima ovaj kolačić također prikuplja IP adresu.
Prošli mjesec je Google predstavio rezultate testiranja alternativne inačice uvriježene prakse praćenja korisnika, tvrdeći da istovremeno oglašivačima omogućuje slanje relevantnih poruka te učinkovitije štiti privatnost.
Google planira krajem ove godine ukinuti uobičajeni način na koji kompanije prate korisnike interneta te sa svojim preglednikom Chrome započeti testiranje FLoCa kod oglašivača.
“Taj pristup učinkovito skriva pojedince ‘u gomili’ te povijest pretraživanja pojedinca na pregledniku ostaje privatna”, objasnila je produkt menadžerica u Google Chetna Bindra predstavljajući sistem Federated Learning of Cohorts (FLoC), prenosi Hina.
U osnovi, FLoC bi ljude smjestio u grupe na temelju sličnih obrazaca pregledavanja, što znači da bi se za ciljanje koristili samo ‘kohortni ID-ovi’, a ne i pojedinačni ID-ovi korisnika. Istorijat pregledavanja i unosi algoritma ostali bi u pregledniku, a preglednik bi razotkrio samo ‘kohortu’ koja sadrži hiljade ljudi.
Zbog rastuće bojazni od kolačića za praćenje i sve veće potpore regulaciji interneta po pitanju zaštite privatnosti, poput uvođenja Opće uredba o zaštiti podataka (GDPR) u Evropskoj uniji, taj internetski div želi pronaći način kako učinkovito ciljati oglase bez da previše zna o pojedincima koji se služe internetom.
Prema Googleu, testovi pokazuju da FLoC tehnologija ciljanog oglašavanja djeluje, dok oglašivači mogu očekivati da ostvare najmanje 95% stope konverzije za svaki dolar potrošen na oglašavanje u usporedbi s oglašavanjem na bazi kolačića.
Safari i Firefox su već odustali od korištenja kolačića treće strane, no Chrome, kao najpopularniji preglednik, ih za sada i dalje koristi. Prema podacima StatCountera za prošlu godinu, Chrome čini 63 posto globalnog tržišta preglednika.