Evropska (re)osiguravajuća federacija Insurance Europe (Osiguranje Europe)* dobila je na uvid informaciju oko pitanja odgovornosti za upotrebu lakih električnih vozila, te pristupa podacima povezanih i automatiziranih vozila.
Povećana upotreba lakih električnih vozila (električni bicikli, segway-i i električni skuteri) nameće i pitanje odgovornosti za nezgode, odnosno da li osiguranje odgovornosti prema trećim licima mora biti obavezno i za tu vrstu vozila.
Insurance Europe smatra da bi odlučujući faktor u odlučivanju trebao proizlaziti iz postojećih pravila, odnosno da se obavezno osiguranje treba primjenjivati samo na nivou EU-a za vozila koja mogu prelaziti 25 km/h.
Odgovornost i osiguranje također su bila tema u fokusu rasprave oko automatiziranih vozila. Iako se očekuje da ova vozila dugoročno budu sigurnija, nesreće će se ipak dogoditi. Ovdje je obavezno osiguranje doista potrebno, na isti način kao što je to slučaj sa tradicionalnim vozilima, a na evropskom nivou već postoji čvrsti regulatorni okvir primjeren svrsi: Direktiva o osiguranju automobilskih vozila, dopunjena Direktiva o odgovornosti za proizvode.
Kako bi osiguravatelji mogli obavljati svoju osnovnu funkciju pružanja odštete, Insurance Europe smatra da moraju imati pristup bilo kojim relevantnim podacima koje generiraju vozila uključena prije, za vrijeme i nakon nesreće ili incidenta. Nadalje, pristup podacima s automatiziranih vozila također će pomoći osiguravateljima da bolje razumiju rizike koje predstavljaju i osigurati ih u skladu s tim.
Podaci generirani modernim vozilima pružaju vozačima i mogućnost pristupa širokom spektru inovativnih proizvoda i usluga: polisa osiguranja posebno prilagođena stilu vožnje (polisa ‘plati kako voziš’ i ‘plati dok voziš’) ili poboljšavaju poticaj vožnja (povratne informacije vozača i/ili treniranje). Oni ne samo da stvaraju potencijalne uštede za potrošače, već bi mogli poboljšati sigurnost na cestama. Međutim, potrebne su neke regulatorne akcije na nivou EU kako bi se osiguralo da će potrošači, i društvo uopšte, imati koristi od ovih tehnoloških dostignuća. Vozači moraju ostati u kontroli svojih podataka o vozilu i moći ih dijeliti s pružateljima usluga po svom izboru, bez potrebe da prolaze kroz proizvođača vozila. To se može postići samo regulatornom intervencijom EU, navode iz Insurance Europe.
__________
*Insurance Europe je evropska (re)osiguravajuća federacija, a njeni članovi su nacionalna udruženja za osiguranje u 37 zemalja, koja predstavljaju kompanije koje čine oko 95% ukupnog evropskog premijskog prihoda i direktno zapošljavaju preko 950.000 ljudi i ulažu u ekonomiju preko 10.200 milijardi eura.