Istorijat udobnosti u vožnji marke Citroën

0
855
Pojam udobnosti oduvijek je bio u fokusu modela marke Citroën već više od 100 godina

Citroën je od samih početaka postavio industrijske standarde za udobnost u vožnji, stvorio nove tehnologije i uveo nove značajke kako bi učinio kabinu još udobnijom.
Na samim počecima masovne proizvodnje, automobilima je nedostajalo udobnosti. Dolaskom prvog pravog masovno proizvedenog automobila, Citroën Tip A, Citroën je napravio automobil koje nude više opreme, veću udobnost i novu luksuznu opremu kao što su tvorničke presvlake, jastuci, električna rasvjeta u kabini.
Sa modelom Citroën Tip C iz 1922., André Citroën je težio da automobil bude još udobniji. Želio je da putnici lako uđu u svoje automobile, na udobna sjedala i da se ne penju na ravno sjedalo. Tip C dopadao se ženama zbog laganog upravljanja, dok je u automobil bilo lako za ući i izaći s tadašnjim haljinama.
Citroënovi automobili nisu bili samo poznati po svojoj udobnosti. Ranih 20-tih, vozila marke Citroën koristila su se kao taxi vozila, ne samo u Parizu, već i u Londonu. Tip C, koji je proizveden u više od 80.000 primjeraka, naručio je čak i Papa Pio XI jer je Citroën bio prepoznat kao udobna marka.
Gama Citroën sastojala se od automobila visoke klase do malih obiteljskih automobila, a inovacije su se nalazile u svakom modelu. Tokom 20-tih, Citroën je proizvodio B10, prvi automobil s potpunom čeličnom karoserijom koja je bolje izolirala kabinu od ceste i okoline.
André Citroën shvatio je da je davanje pažnju udobnosti ključno. Kompanija je predstavila serije AC4 i AC6 tokom 1926. godine, a svaki je nudio izdašnu opremu. Uslijedila je C6 limuzina iz 1929., koja je imala niz sistema za pomoć u vožnji.
C4 G i C6 G dobivaju gumene nosače motora i nazivu dodaju MFP (Moteur Floating Power).

C4 Cactus: Ovjesi s progresivnim hidrauličkim graničnicima za više udobnosti vožnje

U razdoblju ‘Luksuza i Stila’, ovi automobili utrli su put jednoj od najvećih najavljenih inovacija u pogledu udobnosti i sigurnosti. Citroën je predstavio 1934. automobil s toliko novih dizajnerskih rješenja, da je izazvao senzaciju: Traction Avant. Bio je to prvi serijski automobil s pogonom na prednje točkove i prvi serijski automobil s monokaknom šasijom.

Hidropneumatski ovjes

Traction Avant je bio toliko napredan da je ostao u proizvodnji više od dva desetljeća. Zatim je 1950.-tih godina Traction Avant 15H razvio novu vrstu hidropneumatskog ovjesa, a bio je zamijenjen posljednjom inovacijom marke Citroën – ikonskim DS 19.
Lansiran na sajmu automobila u Parizu 1955. godine, DS 19 je ponudio revolucionarnu aerodinamičnu karoseriju koja je smanjila potrošnju goriva i nivo buke poboljšavajući stabilnost. Stvarni tehnološki napredak imao je dotada neviđen sistem hidropneumatskog ovjesa koji je nudio udobnost u vožnji dostojnu lebdećeg tepiha upijajući neravnine na cesti.
Privlačio je pozornost elegantnim aerodinamičnim linijama i futurističkim dizajnom koji je podsjećao na NLO. Linija vodene kapi, koju je osmislio sjajni talijanski dizajner Flaminio Bertoni izdvajala ga je od svih automobila tog razdoblja. Imao je luksuzni interijer, a cijeli automobil imao je brojne tehnološke inovacije kao što su hidraulički ovjes, servo upravljač i disk kočnice.
Proizveden između 1970. i 1975. godine, SM je bio coupé s dvoja vrata i hidropneumatskim ovjesom, koji je stavljao naglasak na udobnost i stil. Ovaj ovjes je bio prilagođen za GT izvedbu donoseći joj iznimnu udobnost. Ovaj Grand Turismo coupe iznenadio je tržište sa svojim aerodinamičnim linijama i naprednim tehnološkim inovacijama. S Maseratijevim motorom od 6 cilindara i hidropneumatskim ovjesom, SM kombinira udobnost, dizajn i performanse, a bio je i najbrži automobil s prednjim pogonom na svijetu.
GS, koji je bio izabran za Evropski automobil 1971. godine, novinari su pohvalili zbog njegove udobnosti u vožnji dostojne jedne limuzine. Citroën je taj ovjes također stavio na CX, koji je proglašen Automobilom godine 1975. On utjelovljuje novi luksuz marke i zamjenjuje DS. Ima fluidne linije, zaobljeni vjetrobran, preglednu kontrolnu ploču zbog koje ne treba skidati ruke s volana. Za aerodinamične i fluidne vanjske linije CX-a zaslužan je Robert Opron. Imao je prtljažnik bez petih vrata unatoč obliku kompakta, pogon na prednje točkove i hidropneumatski pogon. Proizvodio se do 1991. kada ga nasljeđuje XM.

Tehnološke inovacije

Hidraulički sistem dosegnuo je vrhunac 1990-tih s ovjesom Hydractive II na XM-u koji mu je dao udobnost u vožnji uz pomoć elektronskog sistema, a dodatno je prilagođen za Xantia Activa, koji je pozdravljen od strane vozača i automobilskih novinara jer je u potpunosti eliminirao naginjanje u zavojima.
Tokom 2000, ovjes Hydractive III+, dostupan na C5 i C6, dodatno su isklesali udobnost marke Citroën vodeći brigu o novim pravilima u pogledu udobnosti u vožnji.
Danas, nove tehnološke inovacije omogućavaju poboljšanje udobnosti u vožnji Citroënovih vozila. Dostupni na SUV C5 Aircrossi C4 Cactus, ovjesi s progresivnim hidrauličkim graničnicima® nude jedinstvenu povezanost s cestom svojstvenu marki Citroën za efekt lebdećeg tepiha. Bez napora upijajući nepravilnosti i izbočine na površini ceste, sistem također potpuno kontrolira oscilacije karoserije za visok stepen stabilnosti i brzi odziv na komande upravljača. Za razliku od običnog sistema ovjesa koji koristi amortizer, oprugu i mehanički graničnik, Citroënovo rješenje dodaje dva hidraulična graničnika za glatko upravljanje kompresijom i povratom.