Iako se općenito vjeruje da boja automobila ne utječe značajno na učestalost sudjelovanja u prometnim nesrećama, vozila jarkih boja često se smatraju sigurnijima jer ih je lakše uočiti u uvjetima loše vidljivosti. Pri slaboj vidljivosti, uočavanje sivog ili crnog automobila parkiranog uz cestu može biti izazov.
Kako bi procijenili koliko boja vozila utječe na njegovu sigurnost, kompanija za podatke o automobilima carVertical provela je istraživanje i identificirala najsigurnije boje automobila u Hrvatskoj.
Među svim automobilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, kao najsigurniji su se pokazali bež modeli, od kojih je 37,9% pretrpjelo neki oblik oštećenja. Bež automobili mogu se smatrati sigurnijima jer njihova svijetla, neutralna boja lako upada u oči u različitim okruženjima, posebno u urbanim područjima. Osim toga, bež boja dobro reflektira sunčevu svjetlost, što čini vozilo vidljivijim tokom dana.
Bijeli automobili su na drugom mjestu, a njih 44,1% ima zapise o oštećenjima. Bijela je popularan izbor u sunčanim regijama jer reflektira toplinu i pruža bolju vidljivost na cesti.
Narančasti automobili ušli su u top tri, s 45,5% oštećenih automobila. Narančasta vozila mogu biti sigurnija jer njihova jarka, živa boja prirodno privlači pažnju.
Vlasnici automobila često prebojavaju ili oblažu svoja vozila, pa je prije kupovine rabljenog vozila važno provjeriti odgovara li boja automobila onome što je navedeno u registracijskim dokumentima.
Godinama su najpopularnije boje automobila na tržištu bile crna, bijela i siva (srebrna). To je globalni trend, a popularnost ovih boja vjerojatno će i dalje rasti. Iako na ulicama postoje milioni automobila u ovim bojama, oni nisu ti koji najčešće sudjeluju u prometnim nesrećama.
U Hrvatskoj su najviše oštećeni bili braon automobili – 62,4% svih braon automobila provjerenih na carVerticalu imalo je zapis o oštećenjima, slijede crni s 51,4%, te plavi s 50,5%. Braon automobili mogu se stopiti s okolnom prirodom, poput šumovitog terena ili zemljanih cesta, što ih čini manje vidljivima drugim vozačima. Crne automobile teže je vidjeti u uvjetima slabog osvjetljenja ili noću, što značajno smanjuje njihovu vidljivost. Plavi automobili mogu biti manje uočljivi u blizini vodenih površina ili po oblačnom vremenu, gdje se mogu stopiti s okolinom, što ih čini težim za uočavanje, iako to može biti subjektivno.
U svom istraživanju carVertical koristio je statističke podatke iz izvještaja o povijesti vozila koja su kupili korisnici između augusta 2023. i augusta 2024. Istraživanje je provedeno u 15 zemalja.