Kanal Istanbul pretvorit će Tursku u globalnu logističku silu

0
718
Cilj je upravljanje brodskim prometom u Istanbulu, raskrsnici srednjeg i sjevernog juga koridora (PRNewsfoto/The Canal Istanbul)

Adil Karaismailoğlu, turski ministar prometa, rekao je na današnjoj svečanosti polaganja kamen-temeljca za izgradnju budućeg Kanala Istanbul da će nakon izgradnje ovog kanala, Turska biti među vodećim svjetskim logističkim silama.
Dodao je da će po okončanju, taj megaprojekt zapošljavati 500 hiljada ljudi, te da će ostvariti ekonomski doprinos od 28 milijardi dolara.
Detaljne analize provedene u okviru Turskog master plana logistike, čiji je cilj pretvoriti Tursku u globalnu logističku silu u novom svjetskom poretku, razviti Tursku u cjelini i stvoriti više radnih mjesta, također su otkrile potrebu za ‘alternativnim plovnim putem’ transportni koridor u regiji zbog sve veće gustine brodova i tereta u sistemu tjesnaca.
Cilj mu je upravljanje brodskim prometom u Istanbulu, koji se nalazi na raskrsnici srednjeg i sjevernog juga koridora, i podizanje Turske na vodeću poziciju u svjetskim trgovinskim koridorima zahvaljujući kanalu Istanbul, koji je dizajniran da zadovolji ova potreba.
Ministar Karaismailoğlu je podsjetio da su u okviru ovog plana u praksi sprovedeni mnogi projekti poput aerodroma Istanbul, luke Filyos, pruge Baku-Tbilisi-Kars, autoputa Istanbul-Izmir, mosta Yavuz Sultan Selim, koji su odredili razvojna područja, pokrenuli proboj u pomorskog transporta i reformskih kretanja u željeznici.
Kanal Istanbul, gdje 204 naučnika sudjeluju u inženjerskim radovima, ispunit će važan zadatak u isticanju Istanbulske doline koja se nalazi na svjetskom raskrižju i uspostavljanju logističke baze, tehnološkog razvoja i životnog centra u Turskoj stvaranjem održivi grad nove generacije.
Kanal Istanbul, koji je vizija turskog projekta u svim aspektima da zaštiti istorijsku i kulturnu strukturu Bosfora, smanji opterećenje izazvano pomorskim prometom i osigura sigurnost prometa, bit će stavljen u službu zemlje kao alternativni plovni put u Marmari, lokomotiva evroazijskog regiona.

Položen kamen temeljac za izgradnju Kanala Istanbul

U Istanbulu je danas svečano položen kamen temeljac za izgradnju mosta Sazlidere, prvog mosta na megaprojektu gradnje Kanala Istanbul koji će, paralelno s Bosforom, spajati Mramorno more s Crnim morem.
Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan izjavio je na svečanosti da se na izgradnju Kanala Istanbul gleda kao na projekt koji će spasiti budućnost Istanbula. On je podsjetio da je 30-tih godina prošlog vijeka Bosforom godišnje plovilo u prosjeku 3.000 brodova, da se sada ta brojka povećala na 45.000, a da se procjenjuje da će do 2050. godine porasti i na 78.000.
“Plovidba svakog velikog broda kroz Bosfor predstavlja ozbiljan rizik po grad”, kazao je Erdogan.
On je ukazao i na opasnost koju predstavljaju nesreće brodova svih vrsta i kapaciteta, a posebno na opasnost koju to predstavlja na vodeni svijet.
“Cilj nam je da Kanal Istanbul završimo za šest godina i po cijeni od blizu 15 milijardi dolara”, kazao je Erdogan, javila je agencija AA.
Dužina Kanala Istabul iznosit će 45 kilometara, širina njegove baze minimalno 275 metara, a dubina 21 metar. Duž Kanala Istanbul, koji će se protezati duž evropskog dijela Istanbula, biće izgrađeno šest mostova, a na njegovim obalama će biti izgrađena dva grada s populacijom od pola miliona ljudi.