Kijin EV6 može dopuniti i druge električne automobile

0
660
Kia EV6: Pomoću funkcija punjenja V2V moguće je napajanje drugog električnog vozila

Kijin novi električni automobil EV6, osim što je kompatibilan s brzim punionicama, može dopuniti i druge električne automobile.
Kia EV6 napravljen je na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform), namijenjenoj električnim vozilima. E-GMP znači i da usprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama EV6 u kabini nudi najviše prostora u svojoj klasi.
EV6 prvi na svijetu ima i multinaponski sistem punjenja koji vozačima omogućava pristup razgranatijoj infrastrukturi punjenja. Ovaj sistem kompatibilan je s 800-voltnim vrlo brzim punjenjem i rasprostranjenijim 400-voltnim punjenjem za koja nisu potrebni posebni adapteri ili dodatni punjač u vozilu. Vrlo brzo punjenje s naponom 800V na brzim punionicama omogućava punjenje baterije EV6 s 10% na 80% kapaciteta za samo 18 minuta ako se puni najvećom snagom od 239 kW. Ako se puni s naponom od 400V onda EV6 koristi elektromotor i konverter za pretvaranje 400-voltne struje u 800V kako bi napunio bateriju najvećom snagom.

Kia EV6 ima i multinaponski sistem punjenja

EV6 standardno je opremljen baterijom kapaciteta 58 kWh, a opcijski je moguće naručiti jaču bateriju (77,4 kWh). WLTP podaci iz homologacije potvrđuju kako izvedba sa stražnjim pogonom i baterijom kapaciteta od 77,4 kWh može s jednim punjenjem prijeći do 528 kilometara (prosječna potrošnja električne energije 16,5 kWh/100km).
Zahvaljujući Kijinom suvlasništvu evropske mreže punionica Ionity, EV6 pomoću usluge Kia Charge kupcima po nižim cijenama punjenja nudi pristup mreži više od 400 punionica u 24 europske zemlje.

Kia EV6 napravljen je na Kijinoj novoj E-GMP platformi

Kia je razvila integriranu upravljačku jedinicu punjenja (ICCU – Integrated Charging Control Unit) koja upravlja dvosmjernim punjenjem, kao i sistem za upravljanje punjenjem (VCMS – Vehicle Charging Management System). ICCU omogućava snagu do 3,6 kW koja se iz baterije vozila može koristiti za ostale uređaje. Ova funkcija (V2L: vehicle to load) preko vanjskog V2L konektora korisnicima omogućava punjenje električnih uređaja, kao što su npr. laptop ili kućanski aparati, piše Autonet.hr.
Također je omogućena i funkcija punjenja V2V (vehicle to vehicle) pomoću koje je moguće napajanje drugog električnog vozila, npr. u nuždi i to pomoću kabla ICCB (In-Cable Control Box) i V2L konektora. Baterija EV6 brine da stanje napunjenosti tokom punjenja nikada nije niže od 20%, jer se tada automatski onemogućava djelovanje V2V.