Kineski električni superautomobil Yangwang U9 može preskakati prepreke

0
96

Prvi put predstavljen prošle godine, BYD-jev superautomobil Yangwang U9 sada je doživio i svoju međunarodnu premijeru i to na ovosedmičnom najvećem svjetskom tehnološkom sajmu, CES-u u Las Vegasu. Uz to što je doveo električni sportski automobil u SAD, BYD je priredio i prilično impresivnu demonstraciju mogućnosti svojeg superautomobila, za koji tvrde da pomiče granice inovacija.
U demo videu koji su objavili, Yangwang U9 se kreće bez vozača po testnoj pisti, pritom preskačući niz prepreka, uključujući veće rupe na cesti ispunjene vodom ili metane šiljke namijenjene zaustavljanju vozila bušenjem guma. Demonstracija ima cilj istaknuti napredni sistem ovjesa koji je dostupan u modelu U9.

Yangwang je BYD-ova marka luksuznih električnih vozila, a U9 je drugi model iz te serije, nakon robusnog sportskog terenca U8. Model U8 proslavio se 2023. godine svojom sposobnošću plutanja na vodi, dok je U9 sada pozornost privukao inovativnim hidrauličkim ovjesom. Ta mu tehnologija omogućava izvođenje nevjerojatnih podviga, poput skakanja i čak ‘plesanja’, redefinirajući granice mogućnosti superautomobila, ponosno ističu iz BYD-a.
U objavljenom videu U9 se tako kreće testnom stazom brzinom od 120 km/h, bez vozača. Prvi izazov mu je velika rupa na cesti, duga 2,5 metra i ispunjena vodom. Kako se vozilo približava, ovjes ga podiže u zrak, omogućujući mu da lako preskoči dužinu više od šest metara. Sljedeća prepreka, metalni šiljci visoki 3,5 centimetra, također je svladana s lakoćom, jednako kao i još nekoliko sličnih nakon toga.

Na CES-u u Las Vegasu kineski BYD predstavio je električni superautomobil Yangwang U9

Električni superautomobil Yangwang U9 službeno je predstavljen u februaru 2024. u Kini, s početnom cijenom od 1,68 miliona juana (oko 222.000 eura). Isporuke su započele u augustu, šest mjeseci nakon premijere. Izgrađen na BYD-ovoj platformi e4, ovaj sportski model pokreću četiri elektromotora ukupne snage 1.287 KS i 1.680 Nm vršnog okretnog momenta. To mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat za samo 2,36 sekundi te završavanje utrke ubrzanja na četvrt milje za 9,78 sekundi.

Za razliku od većine superautomobila koji koriste litij-nikal-mangan-kobalt-oksidne baterije, U9 je opremljen pristupačnijim paketom litij-željezo-fosfatnih (LFP) baterija. S kapacitetom od 80 kWh, one mu omogućavaju doseg od 465 kilometara prema standardnom kineskom ciklusu (CLTC), piše Autonote.hr. 800-voltna arhitektura omogućava i brzo punjenje od 30 do 80% kapaciteta baterije u samo deset minuta.