Kinezi će koncesiono graditi autoput Banja Luka – Prijedor

0
1014
Izgradnja dionice Banja Luka-Prijedor koštaće oko 297 miliona eura a finansiraće je kineska kompanija

Ministar saobraćaja i veza RS-a Neđo Trninić najavio je danas da bi u septembru trebalo da se potpiše konačni ugovor s kineskom kompanijom iz Shandonga o realizaciji projekta izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor, vrijednog oko 297 miliona eura.
Koncesija će biti dodijeljena na period od 30 godina, a finansije za izgradnju treba da osigura kineska kompanija, s tim da projekat treba da bude strukturisan bez garancija BiH.
Trninić je rekao da će obaveza tog bh. entiteta biti da izvrši eksproprijaciju zemljišta na predviđenoj trasi, a otvorena je mogućnost da se autoput, u prvoj fazi dužine 42 kilometra, zatim nastavi i prema Bosanskom Novom, kao i brzi put u pravcu Bosanske Dubice.
Direktor Autoputeva RS-a Dušan Topić je na pres-konferenciji rekao da je ovo prvi koncesioni ugovor, kao jedan novi vid finansiranja izgradnje autoputeva u RS-u.
Ministar saobraćaja i veza RS-a je još rekao da su u Sofiji na samit “16+1” otišli na poziv Kineske ambasade u BiH, kako bi potpisali ove sporazume, prije zvaničnog početka samita premijera. Tvrdi da je bh. delegacija, u kojoj su bili predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić i ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Mirko Šarović bila protiv unošenja tih sporazuma u zvanični protokol.
Ipak, kako kaže, na prijedlog kineske strane potpisan je protokol o okončanju pregovaračkog postupka u vezi s izgradnom autoputa Banja Luka – Prijedor s kineskom kompanijom China Shandong International and Tehnical Cooperation.
Drugi protokol je o saradnji u vezi s projektom izgradnje autoputeva Doboj – Vukosavljanje (Koridor 5c) i Doboj – Brčko, prenosi Fena.
Ranije je Vlada RS-a usvojila Odluku o utvrđivanju uslova za dodjelu koncesije za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor, nakon čega je resorno ministarstvo počelo pregovore za dodjelu koncesije za ovaj projekat kompaniji China Shandong International and Tehnical Cooperation.