Coca-Cola preuzima Costa Limited i jača poziciju na svjetskom tržištu kafe

0
1506
Coca-Cola će Costu preuzeti od kompanije Whitebread PLC u transakciji vrijednoj 5,1 milijardi dolara

The Coca-Cola Company danas je objavila da je postignut konačan dogovor o preuzimanju Costa Limited, kompanije osnovane 1971. godine u Londonu, koja se razvila u jednog od vodećih svjetskih brendova kafe.
Coca-Cola će Costu preuzeti od komapnije Whitebread PLC u transakciji vrijednoj 5,1 milijardi dolara. Time će Coca-Cola ojačati poziciju na tržištu kafe u dijelovima Evrope, Azije i Pacifika, Bliskog Istoka i Afrike sa snažnom perspektivom za daljnje širenje. Osim brenda Costa, Coca-Cola ovom akvizicijom dobiva i 4 hiljade lokacija u maloprodaji sa visoko osposobljenim baristima, diviziju s aparatima za kafu, raznim formatima kafe za domaćinstvo, te najmoderniju pržionicu kafe.
Costa je vodeći brend kafe u Velikoj Britaniji, a primijetan rast, između ostalog, bilježi i u Kini. Ova akvizicija Coca-Coli donosi i širenje znanja u poslovajnu s kafom, od lanca nabavke, kontrole porijekla do prodaje i distribucije.
Ova je akvizicija značajna jer je globalno tržište kafe fragmentirano, te niti jedna kompanija sa svim formatima ne posluje na globalnom nivou.
Sa više od 500 različitih brendova, Coca-Cola je prisutna u više od 200 zemalja svijeta, a akvizicija Costa Limited, novi je korak u ostvarivanju strategije Coca-Cole kao kompanije koja nudi pića za svaku prigodu. Uz najpoznatije Coca-Coline gazirane napitke, neki od njihovih vodećih brendova diljem svijeta uključuju: napitke AdeZ na biljnoj bazi, zeleni čaj Ayataka, vodu Dasani, sokove Del Valle, Fantu, kafu Georgia, čajeve i kafe Gold Peak, Honest Tea, sokove Minute Maid, sportske napitke Powerade, sokove Simply, obogaćenu i vitaminsku vodu, Sprite te kokosovu vodu Zico.
Prodavac Whitebread PLC će za transakciju tražiti odobrenje dioničara, što se očekuje do sredine oktobra. Transakcija je podložna odobrenjima tijela za tržišno natjecanje u Evropskoj uniji i Kini.