Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za 2024. godinu. Organski rast iznosio je 2,2%, od čega 0,8% dolazi iz realne interne stope rasta (RIG), a 1,5% iz cijena. Ukupna prodaja iznosila je 91,354 milijardi CHF. Rast je ojačao tokom godine te je u prvih šest mjeseci iznosio 2,1%, a u drugoj polovini godine 2,3%. Realna stopa rasta povećala se s 0,1% u prvih šest mjeseci na 1,4% u drugih šest mjeseci. Rastu su najviše doprinijele kategorije kafe, konditorskih proizvoda i hrane za kućne ljubimce.
Plan za 2025. godinu ostaje isti: očekuje se poboljšanje organskog rasta prodaje u poređenju s 2024. godinom uz jačanje tokom godine u skladu s našom strategijom rasta
Povodom objave finansijskih rezultata, Laurent Freixe, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da su u godini izazovnih makroekonomskih prilika i slabije potrošnje, ostvarili smo solidne rezultate u skladu sa njihovim smjernicama. Organski rast bio je 2,2%, uz povratak pozitivne realne stope rasta od 0,8%, a oba parametra su ojačala u drugoj polovini godine. Slobodan novčani tok poboljšao se na 10,7 milijardi CHF, te Uprava predlaže povećanje dividende po dionici na 3,05 CHF.
“Imamo jasan plan kako ubrzati poslovanje i prilagoditi se budućnosti. Povećanje ulaganja za poticanje rasta temelj je našeg plana. Za potrebe rasta ulaganja razvili smo program kojim planiramo uštedjeti 2,5 milijarde CHF u naredne tri godine. Dobro napredujemo i već smo osigurali više od 300 miliona CHF uštede za 2025. godinu. Od 2025. godine očekujemo da će naše aktivnosti potaknuti poboljšanje u organskom rastu prodaje, uz nižu maržu operativnog profita u kratkoročnom periodu dok ćemo istovremeno ulagati u rast”, izjavio je Laurent Freixe.
Nestlé u Adriatic North regiji
Tržište Adriatic North Hub, kojeg čine Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Slovenija, doprinijelo je poslovnim rezultatima organskim rastom od 8% u 2024. godini.
“U prošloj godini rast smo ostvarili zahvaljujući jako dobrim rezultatima u kategorijama kafe, hrane, hrane za kućne ljubimce brenda Purina, konditorskih proizvoda te kategorije Nestlé Professional. Na rast su utjecali i pozitivni rezultati u različitim kanalima: trgovina, ugostiteljstvo (HoReCa), trgovine hranom za kućne ljubimce te tzv. pharma kanal. U 2025. godini nastavit ćemo raditi na ostvarivanju održivog rasta i aktivno činiti dobro uz inicijative održivosti kao što su Čista umjetnost, koja građane educira o digitalnom otpadu, te Zdravo! program kojim promoviramo zdrave životne navike među djecom”, izjavio je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i BiH.
Prodaja na nivou Grupe
Ukupna prodaja smanjena je za 1,8% na 91,4 milijarde CHF s negativnim utjecajima valutnih kurseva od 3,7% i neto prodajom imovine (dezinvesticije) od 0,3%. Organski rast iznosio je2,2% od čega 0,8% dolazi iz realne interne stope rasta (RIG), a 1,5% iz cijena. Gledajući po geografskim područjima, organski rast potaknut je rezultatima ostvarenima na tržištima u razvoju i Evropi, koja zajedno kompenziraju blagi pad u Sjevernoj Americi.
Kategorija kafe, sa svoja tri vodeća brenda (Nescafé, Nesspreso i Starbucks), najviše je pridonijela rastu.
Gledano po kanalima, organski rast u kanalu trgovine iznosio je 2,1%, u out-of-home kanalu 3,2%, prodaja u kanalu e-trgovine porasla je za 11,3% i sada taj kanal čini 18,9% ukupne prodaje Grupe.
Zona Evropa
Organski rast u zoni Evropa iznosio je 3,3% od čega 0,8% dolazi iz RIG-a, a 2,5% iz cijena. Ukupna prodaja smanjila se za 1,0% na 18,9 milijardi CHF s utjecajem valutnih kurseva od -2,5% i neto prodajom imovine (dezinvesticije) od -1,9%. Kategorija kafe ostvarila je rast u srednjem jednocifrenom postotku zahvaljujući Nescafé instant kafi i Starbucks proizvodima. Kategorija konditorskih proizvoda također je ostvarila rast u srednjem jednocifrenom postotku potaknut pozitivnim trendovima brenda KitKat i ključnih lokalnih brendova.