Konceptni Mercedes-Benz Vision EQXX s dosegom većim od 1000 kilometara

0
704
Konceptni Mercedes-Benz Vision EQXX biće predstavljen na Sajmu CES 2022 u Las Vegasu

Nakon sinoćnje digitalne premijere konceptni Mercedes-Benz Vision EQXX biće prikazan na Sajmu potrošačke elektronike CES 2022 koji se od 5. do 8. januara održava u Las Vegasu.
Vision EQXX neodoljivo podsjeća na prije šest godina predstavljen Mercedesov Concept IAA. On pak ima dodirnih tačaka s Volkswagenovim 1-litrenim model 1XL, a čije su vizije započete još prije 20 godina. Riječ je o vozilu koje troši jednu litru goriva na 100 kilometara.
Slično je sada i s modelom Mercedes-Benz Vision EQXX koje ima potrošnju od 10 kWh električne energije, a što bi trebalo biti ekvivalent potrošnji od 1 litre kod konvencionalnih vozila.

U Mercedes-Benzu naglašavaju kako bi Vision EQXX trebao imati doseg veći od 1000 kilometara pa ispada kako bi iziskivao jedno punjenje mjesečno, piše Autonet.hr.
Pored samog dizajna, pametnom upravljanju energijom od bitne je koristi manja težina vozila, gume s ultra niskim otporom kotrljanja kao i činjenica da je krov prekriven solarnim panelima. Oni za sada nemaju mogućnost punjenja baterije vozila koja se koristi za pokretanje vozila, ali svojom energijom snabdijeva potrošače na vozilu. Time se automatski koristi manje energije iz same baterije za tu namjenu te u konačnici rezultira većom učinkovitošću. Tih 117 solarnih ćelija omogućava na duljim putovanjima povećanje dosega za 25 kilometara.

Nadalje, Vision EQXX koristi bateriju sličnog kapaciteta kao i serijski model EQS – od 100 kWh. Ipak, riječ je o novoj generaciji koja donosi gustoću energije od blizu 400 Wh/l. Tako sada cijeli paket iziskuje čak 50 posto manje prostora, a istovremeno je i 30% lakša. U konačnici ona teži 495 kilograma, pa je bez problema ugrađena u vozilo manjih dimenzija od modela EQS.

Navodno je baterije proizvela kineska firma CATL, kao i one za EQS, a specifičnost je u povećanju udjela silicija u anodi. Također, napon baterije je također povećan na 900 V.
Pažljivo projektiranje vozila nastalog na platformi s međuosovinskim razmakom od 280 centimetara dovelo je do težine od oko 1750 kilograma. To je u usporedbi s već nekoliko puta spominjanim serijskim modelom EQS za dvjestotinjak kilograma manje.

Tek usput je spomenuto kako je za pokretanje vozila zadužen elektromotor od nekih 150 kW odnosno 205 KS, i to smješten na stražnjoj osovini. Njemački se proizvođač hvali iznimno velikom učinkovitošću od čak 95%.
U kabini se proteže veliki zaslon koji se proteže na 47,5 inča (120,6 cm) cijelom dužinom instrument table te dolazi u 8K rezoluciji. Mercedes-Benz je surađivao s kompanijom NAVIS Automotive Systems, specijalistima za navigacije, kako bi razvio 3D navigacijski sistem. Korisnicima je na raspolaganju slika grada iz satelitskog prikaza, a nakon zumiranja sve do visine od 10 metara što svakako djeluje impresivno na ovom velikom zaslonu.
Poput dosadašnjih Mercedesovih modela, i Vision EQXX donosi napredni glasovni asistent koji se pokreće frazom ‘Hey Mercedes’ i softver koji s vremenom uči vaše ponašanje.

U konačnici, Vision EQXX uvelike koristi reciklirane otpadne materijale, kao što su reciklirane PET boce koje se koriste u svjetlucavom tekstilu za povećanje površine poda i obloga vrata. Koristi se materijal Dinamica izrađen od 38% recikliranog PET-a kako bi se stvorio efekt omotača koji povezuje gornji rub jednodijelnog zaslona s vratima i oblogom glave. Unutrašnjost također sadrži UBQ materijal, održivu zamjenu za plastiku napravljenu od kućnog i komunalnog otpada.