Euro NCAP je promijenio proceduru sigurnosnog testiranja novih automobila u nekoliko tačaka – toliko da je naglašeno da se ocjene ne smiju uspoređivati s onima iz prethodnih godina.
Koje su novine? Listovi za spašavanje u slučaju nesreća, koji su prije bili potrebni na četiri jezika, sada se moraju dostaviti na svim evropskim jezicima – oni objašnjavaju vatrogascima gdje je najprikladnije rezati vozila. Dodatni kriteriji za oštećenje mozga također su dodani testu frontalnog sudara.
Prošireno je ocjenjivanje tehnologije nakon sudara. Sada se provodi procjena otpornosti vozila nakon slijetanja u vodenu površinu (rijeke, jezera, mora…), mjereći koliko dugo kritične funkcije ostaju operativne (npr. električno otvaranje prozora). Što se tiče zaštite djece, sada je uključena procjena prepoznavanja prisutnosti djeteta (CPD) – tehnologije koje mogu detektirati kada je dijete ostavljeno samo u zaključanom automobilu.
Zaštita ranjivih sudionika u prometu sada uključuje i crash testove na dijelovima vozila u koje bi biciklist mogao udariti glavom, a realnije se procjenjuje zaštita bedrene kosti i potkoljenice. Osim toga, razmatraju se i mjere protiv tzv. dooringa, gdje se vrata automobila otvaraju na putu biciklista.
Novi scenariji uključeni su u procjenu načina na koji sistemi automatski reagiraju na pješake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (Autonomno kočenje u nuždi) sistema automobila na motocikliste. Što se tiče sigurnosne pomoći, nadzor umora vozača razmatra se mnogo detaljnije nego prije, kao i kako reagiraju informacijski sistemi ograničenja brzine u složenim scenarijima. Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvjezdica ako ne pružaju zaštitu svim kritičnim dijelovima karoserije u svim testovima sudara.
Podsjetimo, automobili završavaju s ocjenama koje idu u rasponu od jedne do pet zvjezdica, te pojedinačnim ocjenama, danim u postocima, za zaštitu odraslih (na prednjem sjedalu), djece (na stražnjem sjedalu), ranjivih sudionika u prometu odnosno sistemima aktivne sigurnosti, piše Revija HAK.
Električna limuzina Nio ET5 (na slici) i SUV Nio EL7 prvi su dobili pet zvjezdica u novom sistemu testiranja.