Vlada Federacije BiH je na današnjoj sjednici u Mostaru usvojila planove poslovanja JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar za 2021. godinu, kao i za period od 2021. do 2023. godine.
Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić kazao je kako je cilj ovih planova, ali i Vlade FBiH zajedno sa Upravom Autocesta FBiH ubrzati radove na svim dionicama koje su u izgradnji. Lasić je rekao da su trenutno dva projekta u fokusu.
“U pitanju su tunel Prenj i dionica Mostar sjever-Mostar jug. Ta dva projekta želimo što prije raditi i nadamo se da ćemo vrlo skoro ići u izbor izvođača radova i nadzora. Kroz ovaj plan dali smo naglasak i na brze ceste i želimo što prije osigurati sredstva za tri pravca, i to prema Tuzli, Bihaću, te za ovu našu spojnicu Mostar-Široki Brijeg-granica Republike Hrvatske”, istakao je Lasić.
Ministar Lasić je istakao i da je izgradnja ceste Stolac-Neum u završnoj fazi, te da bi ova dva mjesta trebala biti spojena najdalje do proljeća 2022. godine.
Ministar Lasić je kazao da će tunel Prenj na Koridoru 5c biti najzahtjevniji građevinski poduhvat i naglasio kako će do 2027. odnosno 2028. godine biti dovršene sve dionice na ovom kooridoru.
Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder istaknuo je kako je finansijska konstrukcija cijelog Koridora kompletno zaokružena.
“Osim navedenog plana, koji se odnosio uglavnom na Koridor 5c, danas je usvojena i apelacija za finansiranje preostalog dijela jedne jedine dionice, a to je od Ivana do Ovčara. Izgradnja tunela Prenj i dionice Mostar sjever-Mostar jug su prioriteti, a u prioritetu je i dionica duga 38-39 kilometara, koja ide od Doboja preko Medakova do Žepča. Potpisivanje ugovora za tu dionicu bi trebalo biti na proljeće iduće godine”, kazao je Voloder.
Što se tiče tunela Prenj, Voloder je naveo kako je početak radova planiran za oktobar iduće godine, a da bi njegova gradnja trebala trajati 4 -5 godina.
“Osim svih ovih nabrojanih dionica, ostale su još samo dvije važnije dionice, a to su Ovčari-tunel Prenj i dionica tunel Prenj-Mostar sjever. Ove dvije dionice bi trebale biti završene kad i tunel Prenj jer se navedeni tunel ne bi mogao koristiti bez njih, a predviđene su prije i iza tunela”, kazao je Voloder.jnica Mostar – Široki Brijeg, prema Republici Hrvatskoj.