Lasić: U 2025. završavamo i puštamo u promet 26 novih kilometara autoceste u FBiH

0
28
U FBiH je trenutno sedam gradilišta na kojima se izvode radovi u dužini od 55 km autoceste

U 2025. godini završavamo i puštamo u promet blizu 26 novih kilometara. Konkretno, na sjeveru završavamo i puštamo u promet Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) i dio autoceste od Stare stanice do Golubinje (10 km), a na jugu Buna – Počitelj (7,2 km), kazao je direktor Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH Denis Lasić.
On je dodao da treba spomenuti i najznačajniji objekt koji zavšavaju Autoceste FBiH, a to je tunel Golubinja. Nalazi se između Zenice i Žepča i dug je 3,6 kilometara i trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH. On će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru BiH jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne.
Lasić je kazao da će u 2025. godini otvoriti gradilište i za posljednju poddionicu na sjeveru, Ozimice – Poprikuše.
“Koridor 5c ključna je investicija za Bosnu i Hercegovinu. U Federaciji BiH izgrađeno
je 138 kilometara autoceste, ali na tome se nije stalo jer smo uspjeli osigurati kontinuitet u realiziranju velikih infrastrukturnih projekata. Dakle, na pola smo puta Koridora 5c kroz Federaciju BiH, koji je ujedno i najduži s najzahtjevnijim terenom u BiH”, kazao je Lasić.
On je dodao da je trenutno sedam gradilišta na kojima se izvode radovi u ukupnoj dužini od 55 kilometara, a koji uključuju dionice: Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, te tunel Kvanj – Buna.

Direktor Autocesta FBiH Denis Lasić: Na pola smo puta Koridora 5c kroz Federaciju BiH

“Mi smo u velikom investicijskom ciklusu kada su u pitanju novi infrastrukturni ugovori. Sve je spremno za potpisivanje ugovora o izgradnji važne poddionice u prometnom povezivanju Mostara i cijele Hercegovine s autoputem na Koridoru 5c. To je svakako poddionica Mostar jug – tunel Kvanj u dužini od 9,2 km. Kada krenu radovi na ovoj poddionici u Hercegovini će biti u izgradnji oko 30 km autoceste, računajući i poddionicu Tunel Kvanj – Buna za čiju gradnju je već potpisan ugovor, te poddionicu Mostar sjever – Mostar jug za koju će se ugovor potpisati u drugom kvartalu 2025. godine. Što se tiče sjevernog dijela Koridora, naš strateški plan je da do kraja 2026. godine imamo završenu autocestu od Sarajeva, odnosno Bradine do krajnje tačke na Savi. Na tom dijelu u izgradnji je 50 kilometara autoceste i za sada su svi rokovi usklađeni za kompletiranje i ovog prometnog pravca”, kazao je Lasić.
Direktor Autocesta FBiH je dodao da je značajan fokus infrastrukturnih aktivnosti na Koridoru 5c i izgradnja dionica brzih cesta, ali i autocesta izvan koridora.

U različitim fazama pripreme za početak gradnje su četiri ključne brze ceste: Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica RH, Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica RH, Prača – Goražde i Lašva – Travnik – Jajce. Također, prioritetni cestovni projekti su i Jadransko-jonska autocesta u dijelu Federacije BiH i autocesta Orašje – Tuzla, koji su izvan Koridora 5c.
Trenutno su u fazi izgradnje dvije brze ceste Prača – Goražde (Tunel Hranjen) i Lot 5, Lašva – Nević Polje na brzoj cesti Lašva – Travnik – Jajce. Na ovoj potonjoj radovi su ušli u završnu fazu, a sve će to uveliko olakšati putovanje kroz Srednju Bosnu. Poseban izazov je i održivo financiranje svih pripremnih aktivnosti i izgradnje brzih cesta jer se financiraju iz Budžeta Federacije BiH kroz odluke o kapitalnim transferima. Projektiranje pojedinih dionica financira se i iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.