Novo Mastercard istraživanje* ukazuje na to da za mlađe generacije u Evropi najbolji pokloni nisu oni koji dolaze upakirani u ukrasnim kutijama – već oni koji ostaju u njihovom sjećanju. Pripadnici generacije Z u Evropi ove praznične sezone priželjkuju poklone koji im donose iskustva i uspomene za cijeli život.
Dvije trećine (63%) mladih od 18 do 24 godine ove godine je povećalo svoju potrošnju na iskustva, što je više nego bilo koja druga starosna grupa u Evropi.
Najpoželjnija iskustva među pripadnicima GenZ, kako ih popularno zovu, su posjete destinacijama sa ‘bucket liste’ (68%), koncerti omiljenih izvođača (53%), obrok u restoranu iz snova (42%), te boravak u svjetski poznatim lancima hotela (41%).
Ipak, nije u pitanju atraktivnost samog događaja: gotovo polovina (47%) ispitanika generacije Z navodi da su zajednička iskustva sa dragim osobama motivacija za ulaganje u njih. S druge strane i ‘strah od propuštanja’ (FOMO) igra ulogu u svemu tome.
“Ova praznična sezona je savršeno vrijeme da kupci razmisle šta je to što ih usrećuje, posebno kada biraju poklone za tinejdžere i mlade. Pokloni koji se baziraju na iskustvima veoma su privlačni mladima, odnosno generaciji Z, zato što pružaju priliku da podijele posebne trenutke sa prijateljima i porodicom”, istakla je Beatrice Cornacchia, izvršna potpredsjednica za marketing i komunikacije za Aziju i Pacifik, Bliski Istok, Afriku i Evropu u kompaniji Mastercard.
Pripadnici mlađih generacija podjednako vole i nova iskustva, ali i male rituale koje ih svakodnevno usrećuju. Bilo da je u pitanju novo iskustvo ili uživanje u omiljenim aktivnostima i hobijima, pripadnicima generacije Z je bitno da učestvuju.
Mlađe generacije traže i veličanstvena i intimnija, lokalna iskustva: Gotovo 3 od 5 pripadnika generacije Z (55%) privlače koncerti svjetski poznatih zvijezda u velikim arenama, dok 43% pronalazi jednaku radost u manjim nastupima nezavisnih umjetnika u lokalnim mjestima. Slično tome, 44% cijeni koktel u luksuznom gradskom baru, dok polovina (50%) preferira obroke u porodičnim restoranima. Putovanja i turizam smatraju se najtraženijim iskustvima među generacijom Z, a 50% želi isprobati više njih.
Tri od 10 pripadnika generacije Z izražava entuzijazam za ponovno proživljavanje iskustava više puta u različitim okruženjima ili na različitim lokacijama.
Mladi ljudi najveću zainteresiranost pokazuju za investiranje u putovanja. Milenijalci i pripadnici generacije Z (37% i 40%) izjavili su da bi putovali zbog iskustava za koje ih veže određena strast. Pored putovanja, mladi preferiraju i događaje poput koncerata i festivala, koji ‘na listi želja’ zauzimaju drugo mjesto sa 38% zainteresiranih ispitanika, dok su gastronomski doživljaji, kao što su izlasci u restorane, na trećem mjestu s 31%.
Bilo da je u pitanju istraživanje nove destinacije, prisustvo koncertu ili večera u restoranu, pripadnici generacije Z žele poklone koji donose ‘uspomene za sva vremena’. Ovo daje novu perspektivu prazničnom darivanju, koje u fokus stavlja dijeljenje trenutaka, stvaranje uspomena i istinsko uživanje.
__________
*Mastercard je proveo istraživanje u partnerstvu sa Vitreous Worldwide. Terenski rad trajao je od 2. do 9. januara 2024. godine. Istraživanje je obuhvatilo 16.141 ispitanika, uključujući 14.125 ispitanika sa 20 tržišta širom Evrope (Austrija, Belgija, Francuska, Njemačka, Italija, Poljska, Španija, Velika Britanija, Bugarska, Hrvatska, Kipar, Češka, Grčka, Irska, Nizozemska, Portugal, Rumunija, Srbija, Švedska, Švicarska) i 2.016 ispitanika u Australiji, Brazilu, Kini i SAD.