Nestlé, vodeća svjetska kompanija u prehrambenoj industriji, objavila je danas finansijske rezultate za prvo tromjesečje 2024. godine. Unatoč izazovnom okruženju, kompanija je ostvarila organski rast od 1,4%, potvrđujući svoju stabilnost i prilagodljivost.
Povećanje cijena za 3,4% te realni interni rast (RIG) od -2,0% ukazuje na pažljivo balansiranje između tržišnih uslova i internih ciljeva. Ukupna prodaja od 22,1 milijardu CHF, iako manja za 5,9% u odnosu na isti period prethodne godine (1Q2023: 23,5 milijarde CHF) pokazuje solidnu otpornost kompanije u suočavanju s izazovima tržišta. Devizni kurs utjecao je na smanjenje prodaje za 6,7%. Neto prodaje imovine (dezinvesticije) imale su negativan utjecaj od 0,6%.
Poslovanje na tržištima Evrope i tržištima u razvoju imalo je značajan pozitivan utjecaj na organski rast Grupe, dok je tržište Sjeverne Amerike iskusilo negativne trendove.
Nestlé je potvrdio svoj plan za 2024. godinu, s očekivanim organskim rastom prodaje od oko 4% i umjerenim povećanjem marže osnovnog operativnog profita. Također se očekuje da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%, što ukazuje na stabilnu perspektivu kompanije u narednom periodu.
Povodom objave finansijskih rezultata, Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da su očekivali ovakav početak godine, ali da vide snažan oporavak RIG-a u drugom tromjesečju i sigurni su da će ispuniti zadane ciljeve do kraja godine.
“U Sjevernoj Americi pojačali smo intenzitet inovacija i komercijalne aktivnosti prvenstveno u kategoriji smrznute hrane koja je ostvarila nešto slabiji rezultat u prvom tromjesečju. Plan integracije za naše poslovanje s vitaminima, mineralima i dodacima, Nestlé Health Science, dobro se razvija, a prekretnica se očekuje u drugom tromjesečju nakon čega će slijediti snažan rast. Glavni prioriteti kompanije Nestlé i dalje ostaju izvrsna izvedba na tržištu, dodatno jačanje naše stručnosti u području nauke i prehrane, te poticanje rasta kroz naše najvrijednije brendove. Potvrđujemo naše smjernice za 2024. godinu”, izjavio je Schneider.
Nestlé Bosna i Hercegovina
”Tržište Bosne i Hercegovine doprinijelo je dobrim rezultatima na nivou regije zahvaljujući dvocifrenom rastu kategorije hrane za kućne ljubimce i rastu u kategorijama konditorskog programa i hrane. U narednim mjesecima ostat ćemo fokusirani na sve naše kategorije i na potrošače kako bismo ispunili zadane ciljeve, a istovremeno ćemo nastaviti podržavati razvoj lokalnog društva saradnjom s udruženjem Pomozi.ba i pokretanjem projekta Zdravo! koji je posvećen promicanju važnosti raznolike i uravnotežene prehrane. Nadalje, nedavno smo uveli KitKat napravljen od kakaa koji potječe iz porodičnih poljoprivrednih domaćinstava čime želimo podizati svijesti o održivoj nabavi kakaa koji se koristi u čokoladici KitKat”, izjavio je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
Prodaja na nivou Grupe
Organski rast iznosio je 1,4% s povećanjem cijena od 3,4%. Realni interni rast (RIG) iznosio je -2,0%, na što je utjecala smanjena potražnja potrošača posebno u Sjevernoj Americi te privremena ograničenja u opskrbi vitaminima, mineralima i dodacima prehrani.Gledano po kanalima, organski rast u kanalu trgovine iznosio je 1,4%, a prodaja u kanalu e-trgovine porasla je za 6,1% i sada taj kanal čini 17,4% ukupne prodaje Grupe.
Zona Evropa
Organski rast u zoni Evropa iznosio je 4,4%. Tome je najviše doprinijela Purina PetCare zahvaljujući odličnim rezultatima premium brendova Purina One, Felix i Gorumet. U januaru je na tržištima zone Evropa predstavljen KitKat, prva čokoladica napravljena od kakaa dobivenog iz porodičnih poljoprivrednih domaćinstava.