Kompanija Nestlé u Bosni i Hercegovini već četvrtu godinu zaredom realizuje edukativno-ekološku kampanju ’Čista umjetnost’ kojom želi podići svijest o važnosti recikliranja, ponovne upotrebe otpadnog materijala, ali i educirati o relativno nepoznatoj vrsti otpada: digitalnom otpadu.
Kako se sve većom digitalizacijom povećava količina korištenih podataka, predviđa se da će do 2025. godine digitalni otpad postati jedan od najvećih zagađivača. Prema dostupnim podacima, internet i njegovi povezani sistemi proizvedu čak 900 miliona tona CO2 godišnje, a samo 20 e-mail poruka dnevno jednako je pređenih 1.000 km automobilom, što svakako ostavlja ozbiljne posljedice po okoliš*. Naime, internet stvara digitalni otpad svakodnevnim aktivnostima poput pregledavanja internetskih stranica, slanja e-pošte i korištenjem društvenih mreža, kao i složenijim procesima poput prijenosa podataka u oblaku. Ovaj otpad se generira i korištenjem elektroničkih uređaja i softverskih aplikacija, što postaje sve značajniji ekološki problem s brzim razvojem tehnologije.
Zato se uz poruku ‘Čista umjetnost je umjetnost čišćenja’ pozivaju građani, a posebno srednjoškolci i studenti da doprinesu smanjenjukoličine digitalnog otpada tako što će sa svojih mobilnih uređaja, računara ili tableta obrisati sve nepotrebne informacije poput duplih dokumenata, mutnih fotografija, videozapisa, kao i nevažne e-mail poruke te nekorištene aplikacije. U okviru kampanje ‘Čista umjetnost je umjetnost čišćenja’ za studente će biti organizovan i kviz o umjetnosti gdje će moći provjeriti svoje znanje i osvojiti vrijedne nagrade, a detaljnije informacije bit će dostupne na portalu medijskog partnera Studomat.ba.
Građani se pozivaju i da budu odgovorni vezano uz elektronski otpad, u kojeg spadaju mali kućanski aparati, mobiteli, baterije, sijalice i slično,te da ga odlažu na za to predviđena mjesta. Naime, ova vrsta otpada je opasna jer sadrži mnoge štetne tvari za zdravlje ljudi i za okoliš, a kako bi se građanima olakšalo njegovo odlaganje, u partnerstvu s firmama Bingo Retail i Kim Tec Eko, postavljeni su posebno označeni kontejneri za eletkronski otpadu BCC Sarajevo, BCC Ilidža, BTC Živinice, BCC Tuzla i Bingo Banja Luka.
Nestlé će i ove godine, tačnije u ranu jesen, u znak zahvalnosti svima koji podržavaju projekt ‘Čista umjetnost’, zajedno s udrugom ‘Ruke’ i projektom ‘Let’s do it’, posaditi oko 2.000 novih sadnica. Ovim činom, ukupan broj posađenih sadnica koje je Nestlé donirao BiH približit će se brojci od 10.000, što je značajan doprinos obnovi šuma i očuvanju okoliša.
_____________
*https://sunce-st.org/vijesti/digitalni-otpad-nova-vrsta-otpada-koju-nesvjesno-stvaramo/