Novi Macan 4S popunjava prazninu između modela Macan 4 i Macan Turbo

Dva nova Macan modela biće isporučena kupcima u drugoj polovini godine. Cijene uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju počinju u Njemačkoj od 80.700 eura za Macan, a 90.700 eura za Macan 4S

0
216
Macan 4S ubrzava od 0 - 100 km/h za 4,1 sekundu i ima maksimalnu brzinu od 240 km/h

Porsche je udvostručio veličinu asortimana modela za svoj prvi potpuno električni SUV. Iako je fokus Macana sa zadnjim pogonom prvenstveno bio na visokoj efikasnosti i dometu, novi Macan 4S će popuniti prazninu između Macan 4 i Macan Turbo.
Kao i modeli predstavljeni početkom 2024. godine, 4S je opremljen elektronski kontrolisanim Porsche Traction Management (ePTM) sistemom, koji distribuira pogonsku snagu između prednje i zadnje osovine oko pet puta brže od konvencionalnog sistema pogona na sva četiri točka.

Macan: Baterija od 100 kWh i visoko efikasna elektronika

Novi Macan ulazni model u potpuno električni SUV svijet Porschea takođe dobija energiju iz visokonaponske baterije sa bruto energetskim sadržajem od 100 kWh. Pogon obezbjeđuje isključivo motor zadnje osovine koji se koristi u modelu Macan 4, prečnika 210 milimetara, aktivne dužine 200 mm i snage 250 kW (340 KS).
Elektromotor ima pulsni inverter od 480 ampera (PWR) u kojem se koristi visoko efikasan poluprovodnički materijal silicijum karbid (SiC) za veću efikasnost. Značajno smanjuje gubitke prebacivanja u PWR i omogućava veće frekvencije prebacivanja. U kombinaciji sa Launch Control-om, Macan proizvodi do 265 kW (360 KS) overboost snage, a maksimalni obrtni moment je 563 Nm.
Od starta, automobil dostiže granicu od 100 km/h za 5,7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 220 km/h. Odustajući od pogona na sve točkove, Macan je 110 kilograma lakši od Macan 4 i stoga zahtijeva manje struje za pogon. To rezultira kombinovanim WLTP dometom do 641 km.

Macan 4S: Moćni električni motori i PASM kao standard

Macan 4S ima novi motor na zadnjoj osovini i snažan 600-ampni SiC pulsni pretvarač. Elektromotor ima prečnik od 230 milimetara i aktivnu dužinu od 150 milimetara. Zajedno sa motorom prednje osovine koji se takođe koristi u modelima Macan 4 i Turbo, ovo rezultira izlaznom snagom sistema od 330 kW (448 KS) sa kratkim pojačanjem snage do 380 kW (516 KS). Sa kontrolom lansiranja, maksimalni obrtni moment je 820 Nm.
Brojke performansi su impresivne: sa Launch Controlom, Macan 4S pravi standardni sprint od 0 – 100 km/h za 4,1 sekundu i ima maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ima kombinovani WLTP domet do 606 km. Macan 4S je standardno opremljen Porsche Active Suspension Management (PASM) elektronskom kontrolom prigušivanja.
Adaptivno vazdušno oslanjanje sa sistemom nivelisanja i podešavanjem visine, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i upravljanje zadnjom osovinom omogućavaju da šasija bude dodatno optimizovana za poboljšane performanse i komfor.

Porsche Driver Experience nudi kombinaciju digitalnih i analognih elemenata

Dva nova modela imaju sve kvalitete druge generacije Macan-a, uključujući progresivni, vanvremenski dizajn sa aerodinamikom optimizovanom za domet (cw = 0,25). Arhitektura od 800 volti Premium Platform Electric (PPE) omogućava DC kapacitet punjenja do 270 kW. Visokonaponska baterija može se napuniti od 10 do 80% u roku od oko 21 minute na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje.

Nova boja, novi točkovi, novi off-road dizajn paket

Nova boja eksterijera, Slate Grey Neo, sada je dostupna za sve Macan modele. U portfolio točkova od 20 inča dodat je 20-inčni Macan S točak. Novi off-road dizajn paket je takođe opciono dostupan za sve modele.
Izmijenjena geometrija prednjeg branika povećala je ugao prilaza do 17,4 stepena, u zavisnosti od modela (sa vazdušnim oslanjanjem na posebno povišenom nivou). U kombinaciji sa adaptivnim vazdušnim oslanjanjem, paket terenskog dizajna takođe povećava klirens tla za 10 mm do 195 mm pri normalnom podešavanju.
Porsche nudi paket u dvije boje: u Vezuv sivoj i u vanjskoj boji. U ponudi su i odgovarajući 21-inčni terenski dizajnerski točkovi u Vezuv Greju. Za kupce koji izaberu varijantu off-road dizajnerskog paketa u spoljašnjoj boji automobila, bočne lopatice su takođe obojene u istoj boji. Krovne ograde mogu se naručiti u crnoj, srebrnoj ili turbonite (samo turbo).

Porsche Driver sa novim dizajnom i novim funkcijama

Elektrifikacijom Macan-a, Porsche je predstavio potpuno novi sistem displeja i kontrole u svoj uspješni SUV model. Porsche Driver Experience nudi kombinaciju digitalnih i analognih elemenata. To uključuje instrument tablu sa zakrivljenim ekranom od 12,6 inča, 10,9-inčni ekran za putnike, head-up ekran sa tehnologijom proširene stvarnosti i ambijentalno osvjetljenje sa komunikacionim svjetlom.
Dva nova Macan modela su sada dostupna za naručivanje i biće isporučena kupcima u drugoj polovini godine. Cijene uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju počinju u Njemačkoj od 80.700 eura za Macan, a 90.700 eura za Macan 4S.