Novi model Renault Espace-a (šesto izdanje) donosi viziju novog vozila s 5 ili 7 sjedala koje će osnažiti ofanzivu marke u C i D segmentima.
“Nova je generacija dorađena kako bi ispunila zahtjeve novih kupaca, opremljena je iznimnim hibridnim motorom i pruža jedinstveno multimedijsko iskustvo”, izjavio je Fabrice Cambolive, glavni direktor marke Renault.
Prostranost je jedan od glavnih aduta novog Espacea. Novi je model sazdan na Alijansinoj modularnoj platformi CMF-CD. To znači da su njegove središnje i stražnje jedinice produljene, a prostor u unutrašnjosti dodatno je optimiziran. Iako je za 14 cm kraći od svojih prethodnika te njegova duljina iznosi 472 cm, putnički je prostor produljen (duljina do trećeg reda sjedala iznosi 248 cm).
To ide u prilog putnicima u drugom redu kojima je na raspolaganju 32,1 cm prostora za koljena. Pored toga njihova se sjedala mogu nagnuti do 31 °.
Espace je dostupan u tri inačice koje se razlikuju prema opremi, značajkama te opcijama za unutrašnje i vanjsko uređenje. 18-centimetarski razmak od tla i naplatci dimenzija 19 ili 20 inča daju mu odvažan stav SUV-a.
Na prednjem se kraju nalazi maska izrađena od okomitih rešetki (inačice Iconic i Techno) te spojler koji ističe statusnu važnost novog modela. Prednji kraj inačice Esprit Alpine krasi uzorak šahovnice koji simbolizira njezin sportski pedigre.
Početni nivo opreme Techno dostupan je uz 24-inčni OpenR zaslon, električni poklopac prtljažnika, bežično punjene pametnog telefona, 19-inčne naplatke, dva Isofixa u drugom redu. Tu je i paket sigurnosnih značajki, uključujući upozorenje na vozilo u mrtvom uglu.
Inačica Esprit Alpine nova je u ponudi Espacea, a odlikuje se sportskim ozračjem u unutrašnjosti. Obloge armaturne ploče od Alcantare ukrašene su plavim šavovima, a sjedala su presvučena kombinacijom Alcantare, umjetne kože i tkanine Latis Bright. U ponudi boja karoserije opcijski je dostupna i polusjajna siva boja Shale.
Izvedba Iconic donosi dašak luksuza. Sjedala ove inačice imaju funkciju grijanja (kao i upravljač) te ih je moguće električno podesiti prema duljini, visini i nagibu. Vozačevo sjedalo opremljeno je i funkcijom masaže donjeg dijela leđa. Prednja maska, okviri prozora, prednji spojler i krovni nosači obojeni su u crno.
Prtljažnik novog Espacea jedan je od najvećih na tržištu. Obim prtljažnika izvedbe sa sedam sjedala iznosi 159 l s postavljenim trećim redom sjedala. Pomicanjem drugog reda sjedala u cijelosti prema naprijed, obim prtljažnika izvedbe s pet sjedala iznosi 777 litara. Preklapanjem drugog reda sjedala, obim prtljažnika izvedbe s pet sjedala iznosi 1818 litara. Dobivanje ravne podnice dobiva se jednostavnim preklapanjem drugog reda sjedala (jedan, dva ili sva tri naslona) uz pomoć polugica za deblokadu Easy Folding. Električni poklopac prtljažnika omogućuje otvaranje ili zatvaranje iz kokpita, pritiskom tipke na poklopcu prtljažnika, s pomoću kartice za ulazak u vozilo bez ključa ili zamahom stopala ispod stražnjeg odbojnika.
Šesta generacija modela Espace nastala je na platformi CMF-CD, a koju dijeli s novim modelom Austral. Sukladno tome, novi je Espace niži za 3,2 cm te lakši za čak 215 kilograma od svog prethodnika. Manjoj masi pridonijeli su i puni hibridni motor E-Tech koji je lakši od prethodnih generacija dizelskih motora te lakša konstrukcija podvozja i sjedala. Bolja je i aerodinamičnost.
Novi Espace pokreće puni hibridni motor E-Tech snage 200. U Renaultu navode kako je riječ o štedljivom motoru koji troši 4,6 l/100 km, a što bi trebalo osigurati dosegu do 1100 km. Tu je i 35% manja emisija ispušnih plinova. Čini ga 1,2-litreni trocilindarski benzinski turbomotor (130 KS/96 kW, 205 Nm) te dva elektromotora. Glavni elektromotor (50 kW/70 KS, 205 Nm) opskrbljuje litij-ionska baterija od 2 kWh / 400 V (za vožnju na električni pogon). Visokonaponski elektropokretač-generator (25 KS, 50 Nm) pak pokreće termički motor i omogućuje promjenu stepeni prijenosa.
Uz automatsko pokretanje u 100% električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, ovaj spoj omogućuje da do 80% vremena u gradu vozite na električni pogon. Time smanjite potrošnju goriva za do 40%. Na učinkovitost punjenja može utjecati i sam vozač tako da uz pomoć polugica na upravljaču ili postavki sistema Multi-Sense odabere neki od četiri načina prikupljanja energije.
Puni hibridni motori E-TECH imaju serijsko-paralelno arhitekturu, a u novom su Espaceu kombinirani s automatskim mjenjačem s više načina rada. Nadahnut uspjesima marke u Formuli 1, taj mjenjač kombinira dva stepena prijenosa za električni motor i četiri stepena prijenosa za termički motor. Ukupno omogućuje 15 kombinacija rada motora, čime značajno smanjuje emisije CO2 i potrošnju te povećava užitak u vožnji, piše Autonet.hr.
Inteligentni automatski mjenjač s više načina rada samostalno odabire najprikladniji način rada. Tako 100% električni ide kad samo električni motor pokreće točkove. Dinamični hibrid znači da termički motor i električni motor zajedno pokreću točkove. e-drive je spoj električnog motora koji pokreće točkove, a termički motor puni bateriju. Nadalje, termički pogon znači da je aktivan samo termički motor koji pokreće točkove i/ili puni bateriju. Tu je i regenerativno kočenje kad se kinetička energija točkova prenosi električnom motoru koji puni bateriju.
Novi je Espace opcijski dostupan s velikim head-up zaslonom od 9,3 inča. Informacije o brzini vožnje, aktivnim sistemima za pomoć u vožnji, upozorenje na prekoračenje brzine i navigacijske upute prikazuju se na vjetrobranskom staklu.
Narudžbe za novi Espace kreću u proljeće, a proizvodnja se odvija u Palenciji u Španiji.