Konceptni Citroën Oli [all-ë] se suprotstavlja aktualnim trendovima automobilske industrije koja nudi sve kompleksnije i sve skuplja rješenja za električni prijevoz porodica. Oli [all-ë] pokušava odgovoriti na društvene izazove mobilnosti u budućnosti. Dizajniran je po uzoru na inovacije modela AMI i želi ponuditi cjenovno pristupačnu, odgovornu i izuzetnu svestranu mobilnost.
Ambicije i svrha koncepta Citroën Oli je uspostaviti bolju kontrolu nad životnim ciklusom vozila kroz smanjenje težine i kompleksnosti upotrebnom recikliranih materijala kako bi se osigurala veća pouzdanost, cjenovna pristupačnost i duži životni vijek.
Odlikuje se dometom od 400 kilometara, ciljnom masom 1000 kg, potrošnjom 10 kWh na 100 kilometara, najvećom brzinom od 110 km/h za maksimalnu učinkovitost i kapacitetom punjenja od 20 do 80 posto za samo 23 minute.
Ploče poklopca motornog prostora, krova i ravnog poda prtljažnika su izrađeni od recikliranog kartona u obliku saća i izuzetno su otporni, jer na njima možemo stajati. Na inovativnim hibridnim točkovima od čelika/aluminije postavljene su izdržljive i inteligentne gume Eagle GO, razvijene u saradnji s markom Goodyear.
Unutrašnjost je prostrana i svijetla, a unutra možemo naći i inovativnu instrument tablu na koju vozač može odložiti pametni telefon i koja projicira informacije o vožnji po cjelokupnoj širini armaturne ploče.
Sjedala s naslonima izrađena su od mrežaste tkanine, perivog poda i laganih recikliranih materijala. Vozilo se može obnoviti, nadograditi i popraviti s recikliranim rezervnim dijelovima, tako da ima još duži životni vijek.
Oli će biti prvo vozilo na koje će se ugraditi najnovija interpretacija logoa dvostruke strelice marke Citroën, koja određuje identitet marke i koja će se postupno uvoditi u sve njene nove modele.
“Projekt smo nazvali Oli [all-ë] kao posvetu vozilu AMI i naravno zato što utjelovljuje samu suštinu ovog vozila. Naime, još jedan dokaz da je Citroën sposoban svima ponuditi inteligentnu električnu mobilnost koja je u isto vrijeme neočekivana, odgovorna i zadovoljavajuća“ rekao je Vincent Cobée, generalni direktor marke Citroën.
Ako je Citroën s modelom AMI učinio važan korak naprijed u promjeni mikro-mobilnosti, Oli s velikom perspektivom najavljuje promjene na području porodične mobilnosti.
Citroën smatra da je došlo vrijeme da se kaže ‘dosta’ trendu pretjeranog konzumerizma i da se fokusiramo na proizvodnju maštovitih, lakših, manje kompleksnih i zaista dostupnih vozila koja su ujedno inovativna i rekreativna. Drugačiji i jednostavniji AMI je već napravio veliki korak u tom smjeru.
Osim toga, elektrificirani i električni modeli vozila, kao što su na primjer ë-C4 i novi ë-C4-X, laka komercijalna vozila, kao što su ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, već sada obećavaju Citroënovim klijentima da će moći koristiti pogodnosti električnog motora i dijeliti vrijednosti marke, kao što su na primjer udobnost i snažna osobnost.
S vozilom Oli, Citroën odvažno otkriva da se namjerava uhvatiti u koštac s izazovima
mobilnosti u budućnosti tako što će svaki najmanji detalj iznova dizajnirati kako bi ograničio resurse i materijale, te će na taj način ponuditi vozila po pravoj cijeni koja su izuzetno svestrana, jednostavna i gostoljubiva za korištenje s pravim dometom.
Osim što promovira mobilnost s nultim emisijama, Oli nas može potaknuti na potpuno električni stil života.
Također se može koristiti kao +električni uređaj’, budući da je opremljen inteligentnim sistemom Vehicle to Grid (V2G), koji ne samo da omogućuje pohranjivanje više električne energije koju stvaraju solarni paneli na kući i vraćanje nazad dobavljačima električne energije, već pomaže i u otklanjanju problema s opskrbom električne energije u vremenskim intervalima najveće potražnje ili u slučaju nestanka struje.
Olijev nekonvencionalni stav i oblik karoserije bez suzdržavanja odišu karakterom,
produktivnošću i pozitivnim stavom koji je sličan kompaktnom SUV-u, sa dimenzijama
dužine 4,20 metara, visine 1,65 metara i širine 1,90 metara.
Oli nudi izuzetnu svestranost i jednostavan utovar. Prtljažna vrata se preklapaju i nakon
uklanjanja ploče za utovar na raspolaganju je čak 582 mm visine između poda vozila i zadnjeg stakla. Nakon postavljanja platforme na njeno mjesto, neposredno iznad nje oslobađa se koristan i osiguran prtljažni prostor, visine 330 mm.
Citroën Oli opremljen je novim prototipnim točkovima koji spajaju 20-inčne hibridne felge s konceptualnim, izdržljivim i inteligentnim gumama koje su razvijene zajedno s markom
Goodyear.
Aluminijske felge su skupe i rasipne za proizvodnju, a čelični točkovi su teški. Zbog toga smo redizajnirali obje vrste felgi. Hibridne felge vozila Oli su 15 posto lakše od jednakovrijednih čeličnih felgi, što doprinosi smanjenju ukupne mase vozila za 6 kg.
U unutrašnjosti su se dizajneri poigravali s ograničenjima. Umjesto potpune instrument table s više ekrana i skrivenim računalima, Oli ima jednu samu letvicu u obliku cijevi koja se proteže cijelom širinom vozila, tako da su na jednoj strani ugrađeni upravljačko vratilo i volan, a na sredini nosač za pametni telefon i pet tastera za klima uređaj.
Cijev ima elektrificiranu vodilicu po kojoj se mogu klizno pomjerati USB utičnice za priključenje dodatne opreme.
Umjesto visokih sjedala koja blokiraju svjetlost i zauzimaju sav prostor u putničkoj kabini, Olijeva prednja sjedala štede prostor i zahtijevaju gotovo 80 posto manje dijelova od sjedišta jednakovrijednog SUV-a.