Škodin najpopularniji model na tržištu Octavia dobila je redizajn, i to u godini u kojoj ovaj model navršava 28 godina. Četvrta generacija svojim redizajnom donosi novu tehnologiju, povećanje snage, održive materijale i blage estetičke izmjene. No ono što ne donosi za sada je plug-in hibridni pogon.
Vanjski gabariti redizajna Octavie narasli su za 9 mm, kako kod hatchback, tako i kod karavanske izvedbe Octavie. Prednja maska dizajnom je linijama više integrirana s prednjim svjetlima, kako bi se dobio elegantniji, uniformiraniji dizajn. Prednja svjetla dobila su tehnološko unaprjeđenje u obliku LED matrix tehnologije, koja omogućuje značajno bolju vidljivost. Stražnja svjetla dobila su sekvencijalne, takozvane ‘putujuće’ pokazivače smjera.
Virtualni kokpit zadržat će ekran dijagonale 10 inča, uz napredne mogućnosti na modelima s višim paketima opreme. Središnji ekran dijagonale 10 inča također će ostati standardnim dijelom Octavijinog interijera, uz mogućnost nadogradnje na ekran dijagonale 13 inča. Najnoviji softver omogućit će brži rad središnjeg ekrana, veći broj funkcionalnosti i osvježen dizajn. Škodin glasovni dizajn, Laura, dobit će pomoć u obliku umjetne inteligencije, pogonjene Chat GPT tehnologijom. Umjetna inteligencija omogućit će Lauri da odgovara na mnogo širi spektar upita.
Škoda je nadogradila sigurnosne sisteme nove Octavie, prvenstveno sistema za praćenje pažljivosti i umora vozača. Sistem za ulazak bez korištenja ključa također je dobio nadogradnju kako bi mu se povećali domet i pouzdanost, a novost dolazi u obliku sistema pomoći pri parkiranju.
Kao i većina proizvođača, Škoda se ozbiljno posvetila ekološkom pristupu proizvodnji, tako da presvlake sjedala i oplate vrata koriste reciklirane materijale, dok je koža proizvedena na ekološki održiv način.
Prva, i najznačajnija izmjena motorizacije Octavie dolazi u obliku odlaska 1.0 benzinskog trocilindraša iz ponude. Zbog toga, 1,5-litreni TSI motor snage 85 kW postaje osnovna opcija po pitanju motorizacije, dok će za one koji traže više snage u ponudi biti izvedba istog motora uz snagu povećanu na 110 kW. Rast snage prisutan je i kod dvolitrenih motora, kako benzinskih tako i dizelaša, tako da benzinski 2.0 TSI motor u svojoj osnovnoj izvedbi dolazi s vrlo respektabilnih 150 kW snage. U ponudi će biti dva dizel motora, oba u 2.0 TDI izvedbi, snage 85 ili 110 kW.
Rast snage nije zaobišao ni najsnažniju, RS verziju Octavie, tako da joj je na raspolaganju 195 kW. Sportska, RS izvedba Octavie 15 mm je niža u odnosu na standardnu Octaviu, na sportskom ovjesu koji će omogućiti vozačima mnogo dinamičniju vožnju.

Ostali modeli iz VAG grupacije koji s Octavijom dijele segment dostupni su u plug-in hibridnoj izvedbi, te je i sama Octavia dosad bila dostupna kao plug-in hibrid. O uklanjanju plug-in hibridnog pogona oglasio se Klaus Zellmer, Škodin izvršni direktor: “Zasad smo odlučili isključiti opciju plug-in hibridnog pogona u Octaviji, posebno jer su nam ključna tržišta na istoku Evrope gdje elektrifikacija nije toliko važna”. No isto tako je rekao kako će s vremenom razmotriti mogućnost povratka hibridne Octavie u ponudu, prenosi Autonet.hr.