
Ako uzimamo američko tržište kao naznaku onoga što očekuje u Evropu, izgledno je da će dogodine biti isplativije kupiti rabljeni automobil nego što je to bilo tokom ove ili prošle godine.
Naime, zbog Covida, pa potom i krize s opskrbom čipovima i drugim dijelovima, proizvodnja novih automobila u svijetu je tokom protekle dvije godine značajno usporena. To je dovelo do tržišne situacije kakva nije uobičajena: potražnja je nastavila rasti, a novih automobila u salonima jednostavno nije bilo. Suočeni s rokovima isporuke od pola godine, godinu ili čak više, brojni su kupci stoga odlučili kupiti rabljeni, umjesto novog automobila. Kako je i tamo ponuda ograničena, cijene su – odletjele u nebo.
Taj trend vidljiv je i kod nas, a pogotovo se isticao na tržištu SAD-a, gdje su rabljeni automobili, stari između jedne i tri godine, ponegdje cijenama gotovo pa dostigli nova vozila. Cijene su ‘ludovale’ do ovoga ljeta i svoje vrhunce zabilježile u julu , no nakon toga uslijedilo je novo ‘hlađenje’. Inflacija je dovela do povećanja kamatnih stopa, krediti za automobile više nisu toliko povoljni, a kupcima je važnije riješiti neke druge probleme ili su odlučili odgoditi kupovinu automobila ‘za bolja vremena’.
Sve to preokrenulo je trend, pa su krajem ove godine u SAD-u prosječne cijene rabljenih automobila oko 3% niže nego su to bile sredinom godine. No, i dalje su rabljeni automobili tamo oko 33% skuplji nego što bi, prema aktualnoj stopi opće inflacije, trebali biti.
U proteklih nekoliko mjeseci na tržištu SAD-a najviše su pojeftinili rabljeni električni automobili – tačnije rečeno, cijene su im se vratile u realne okvire. Naime, električna su vozila postala vrlo tražena u vrijeme kada je počelo drastično poskupljenje benzina i dizela. Kada se ta situacija stabilizirala, e-vozila su pojeftinila za oko 20%. U julu je prosječni rabljeni električni automobil u SAD-u koštao oko 75 hiljada, a danas košta oko 54 hiljade dolara.
Istodobno je pala i cijena rabljenih hibrida, i to za prosječno 12%. Prosječna cijena pala je s gotovo 50 hiljada na 43,5 hiljade dolara. SUV modeli, monovolumeni i općenito vozila starosti jedne do tri godine u Americi su sada jeftiniji za oko 8%, u odnosu na juli. Potrošačima tamošnji analitičari savjetuju da pričekaju sljedeću godinu, kada se očekuje daljnja normalizacija cijena na tržištu rabljenih vozila.
Što se tiče Evrope, službenih podataka ovog tipa nema, ali tržišni su trendovi primjetno slični – pa savjete američkih stručnjaka možemo primijeniti i na sebe, piše portal Autonet.hr.