Unatoč globalnoj krizi u vezi s nedostatkom poluvodiča, platforma za izvještavanje o istoriji automobila CarVertical udvostručila je svoje prihode u 2021. u odnosu na 2020. godinu, kada je ostvarila 8,5 miliona eura od prodaje. Kompanija je eksponencijalno rasla te je u 2021. godini dosegla 17,7 miliona eura prihoda.
Kompanija carVertical, koja posluje u Hrvatskoj, najavila je svoje planove za ulazak na nova tržišta i da je krajnji cilj razvoj u ekosistem kako bi se zadovoljile potrebe različitih vrsta kupaca.
Kriza opskrbnih lanaca utjecala je na automobilske firme diljem svijeta jer je prouzročila nedostatak čipova i promjenu potrošačkih obrazaca. Iako su mnoge organizacije pretrpjele gubitke u prihodima, carVertical bilježi stalan rast.
Prema riječima Rokasa Medonisa, izvršnog direktora kompanije carVertical, rast prihoda rezultat je daljnje ekspanzije na tržištima srednje i istočne Evrope i Amerike, potaknute različitim marketinškim strategijama u ciljanim zemljama. Kompanija je također mnogo uložila u podatke, poboljšanje usluga i povećanje zadovoljstva kupaca. carVertical je 2021. u svoj portfelj dodao samo dva nova tržišta: Dansku i Veliku Britaniju.
“Zbog globalne krize u vezi s nedostatkom poluvodiča, ponuda rabljenih automobila na nekim je tržištima pala za 40%. Budući da vozačima dostavljamo izvještaje o istoriji automobila, izravno smo osjetili posljedice ove krize. Međutim, to nas nije spriječilo da ostvarimo svoje financijske ciljeve. Zapravo je, unatoč tim poteškoćama, naš tim porastao s 36 ljudi na početku 2021. na 76 upravo sada”, kaže Medonis.
Problemi s lancima opskrbe nije jedina kriza koja utječe na automobilske firme. Rat u Ukrajini ne samo da je uzdrmao svakoga, već je i utjecao na tržišta u srednjoj i istočnoj Evropi. Kada je izbio rat, carVertical je odmah prekinuo poslovanje u Rusiji i Bjelorusiji. Prema riječima Medonisa, kompanija pruža finansijsku podršku Ukrajini i nada se da će rat uskoro biti gotov.
Čak i u najkonzervativnijem scenariju, carVertical očekuje da će 2022. povećati prihode firme na najmanje 25 miliona eura i proširiti se na nova tržišta. Već je počeo nuditi svoje usluge u Australiji, Španiji i Meksiku. Osim toga, Južna Afrika, Nizozemska, Portugal, Brazil, Gruzija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Kanada i Portoriko su među zemljama u kojima carVertical planira uspostaviti svoju prisutnost.
Od početka poslovanja carVertical je orijentiran na automobile. Međutim, to će se promijeniti u bliskoj budućnosti jer kompanija uvodi usluge za kupce rabljenih motocikala.
Kompaniju su već uočili fondovi rizičnog kapitala, ali u ovoj fazi razvoja svoje proizvode planira razvijati na organski način. Proširenje portfelja kompanije carVertical složen je proces koji će dugoročno zahtijevati vanjska ulaganja. Trenutačno je cilj kompanije nastaviti razvijati usluge i širiti se na nova tržišta.