Porsche AG danas održava virtuelnu godišnju generalnu skupštinu. Predsjednik Izvršnog odbora Oliver Blume istakao je da je 2023. za Porsche bila uspješna i profitabilna finansijska godina, uprkos svim izazovima.
“Istovremeno, postigli smo još bolji balans u prodaji u regionima sveta”, istakao je Blume.
Njegova prognoza za 2024. godinu i budućnost je ambiciozna i optimistična u jednakoj meri.
“Za Porsche je 2024. godina lansiranja novih proizvoda, sa najvećim programom lansiranja modela u istoriji kompanije. U posljednjih nekoliko meseci lansirali smo nove modele za seriju od pet modela. Od ove godine imaćemo najjači asortiman proizvoda u istoriji Poršea”, dodao je Blume .
Međutim, on je istovremeno stavio na znanje akcionarima da je ‘imati toliko lansiranja u tako kratkom periodu složen zadatak i izazov za kompaniju’.
Predsjednik Nadzornog odbora dr Volfgang Porsche zahvalio je zaposlenicima kompanije navodeći njihov značaj i doprinos da protekla finansijska godina za Porsche bude još uspešnija, uprkos svim izazovima.
U skladu sa politikom dividendi, Izvršni i Nadzorni odbori predlažu Godišnjoj skupštini isplatu dividende od oko 2,1 milijarde eura za finansijsku 2023. godinu. To odgovara nešto manje od 41% neto dobiti Grupe, a 2,30 eura po običnoj akciji i 2,31 euro po povlašćenoj akciji. Na srednji rok, Porsche planira da svojim akcionarima isplati oko 50 posto dobiti Grupe nakon oporezivanja.
Prodaja grupacije u 2023. godini dostigla je 40,5 milijardi eura. To je jednako povećanju od 7,7% (prethodne godine: 37,6 milijardi eura). Operativni profit Grupe povećan je za 7,6%, na 7,3 milijarde eura (prethodne godine: 6,8 milijardi eura). Operativni prinos Grupe na prodaju ostao je stabilan na 18% – uprkos poremećajima u globalnim lancima snabdijevanja i izuzetno visokim ulaganjima u digitalizaciju, portfelju proizvoda i inovacija i iskustvu brenda. Neto automobil novčanih tokova iznosio je 4 milijardi eura u finansijskoj 2023. godini (prethodne godine: 3,9 milijardi eura).
Sa 320.221 isporučenim vozilima kupcima u 2023. godini, Porsche je ostvario rast od 3,3% u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu su različiti prodajni regioni još ravnomjernije uravnoteženi nego 2022. godine.
“Sa najvećim programom lansiranja modela u istoriji kompanije, Porsche je sveobuhvatno ažurirao Cayenne, Panamera, Macan, Taycan i 911. Ovim prepolovljujemo prosječnu starost našeg asortimana modela. U ruci držimo mnoge adute – i sada je vrijeme da ih upotrijebimo”, rekao je Oliver Blume ističući potpuno novi električnom Macan SUV koji će biti lansiran 2024. godine.
Osvrćući se na ažurirani Porsche 911 predstavljen prije nekoliko dana, Blume je kazao da je to prvi 911 sa hibridnim pogonom, sa još većom snagom i još boljom dinamikom vožnje. Na Nürburgring Nordschleife, novi 911 Carrera GTS bio je 8,7 sekundi brži od svog prethodnika.
Porsche odlučno ulaže u svoju budućnost, ne samo kroz lansiranje novih proizvoda.
“Samo u prošloj godini uložili smo oko 5 milijardi eura u istraživanje i razvoj i u Porscheov ekosistem – najveći iznos potrošen u historiji naše kompanije”, rekao je Blume.
“Odlučno napredujemo u digitalizaciji kompanije. U iznosu od četiri milijarde eura u narednih pet godina, od čega će više od 350 miliona biti uloženo samo u podatke i vještačku inteligenciju”, kazao je Blume.
Porsche potvrdio dugoročne prognoze
Porsche je imao snažan početak u drugom kvartalu i zadovoljan je kako potražnja nastavlja da raste u skoro svim regionima. Samo u Kini je trenutna potražnja za ekskluzivnim proizvodima ostala prigušena na svim tržištima, kako za robu široke potrošnje, tako i za automobile. Uprkos preovlađujućem izazovnom makroekonomskom okruženju, Porsche AG ostaje pri svojim prognozama, pod uslovom da se makroekonomske okolnosti ne pogoršaju značajno.
Za cijelu 2024. godinu, kompanija očekuje operativni povrat prodaje u rasponu od 15 do 17 posto. Ova projekcija se zasniva na prodaji Grupe u rasponu od oko 40 do 42 milijarde eura. Na srednji rok, Porsche ostaje pri svojoj prognozi operativnog povrata Grupe na prodaju od oko 17 do 19 posto. Dugoročno, proizvođač sportskih automobila ima za cilj operativni povrat Grupe na prodaju od preko 20%.