Porsche AG: Prihod od prodaje porastao 7,7%, na 40,5 milijardi eura

Operativni profit Grupe u 2023. godini porasla je za 7,6 posto na 7,3 milijarde eura (2022: 6,8 milijardi eura)

0
341
Lutz Meschke i Oliver Blume zadovoljni poslovnim rezultatima Porsche AG u 2023. godini

Porsche AG je zabilježio uspješnu 2023. finansijsku godinu: prihod od prodaje Grupe porastao je na 40,5 milijardi eura što je povećanje od 7,7 posto (prethodna godina: 37,6 milijardi eura), a operativni profit Grupe porasla je za 7,6 posto na 7,3 milijarde eura (prethodna godina: 6,8 milijardi eura).
Operativni povrat od prodaje Grupe ostao je stabilan na 18 posto – uprkos poremećajima u globalnim lancima nabavke, značajnoj inflaciji i izuzetno visokim ulaganjima u digitalizaciju, portfelje proizvoda i inovacija, te iskustvo brenda.
Sa četiri nova predstavljena modela Panamera, Macan, Taycan i 911, proizvođač sportskih automobila će postaviti temelje za uspješnu 2025. godinu.
“Imali smo snažnu finansijsku godinu. 2024. će biti godina lansiranja proizvoda za Porsche – više nego bilo koja godina u našoj istoriji. Uvešćemo niz sportskih automobila na cestu, oni će oduševiti naše kupce širom svijeta”, kaže predsjednik Izvršnog odbora Oliver Blume.
“Naši snažni rezultati su rezultat velike potražnje za našim atraktivnim proizvodima i naše stroge discipline troškova”, kaže Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora i član odbora za finansije i IT. Neto novčani tok automobilske industrije u finansijskoj 2023. godini iznosio je 4,0 milijardi eura (prethodna godina: 3,9 milijardi eura).

Isplata dividende u iznosu od 2,1 milijardu eura

U fiskalnoj 2023. godini, zarada po običnoj dionici iznosila je 5,66 eura, a zarada po preferencijalnoj dionici 5,67 eura. U skladu sa dosadašnjom politikom dividendi, Izvršni odbor i Nadzorni odbor godišnje skupštine predložit će isplatu dividende u iznosu od 2,1 milijardu eura za fiskalnu 2023. godinu. To iznosi više od 40 posto neto dobiti Grupe nakon oporezivanja i 2,30 eura po običnoj dionici i 2,31 eura po preferencijalnoj dionici. U srednjem roku, Porsche planira podijeliti 50 posto neto prihoda Grupe nakon oporezivanja dioničarima.

“Porsche tim može biti ponosan na svoje performanse u 2023.”, dodaje Blume.
U 2023. godini isporuke kupcima porasle su za 3,3 posto na 320.221 vozilo. Rezultati u različitim prodajnim regijama bili su još uravnoteženiji nego prethodne godine. Na ovoj stabilnoj osnovi, Porsche ima za cilj da u ovoj godini lansiranja proizvoda na tržište izbaci najmanje četiri nove ili značajno revidirane linije modela.
Počinje s trećom generacijom Panamere. Luksuzna limuzina naglašava svoj sportski karakter sa još snažnijim pogonskim sklopovima. Tu su i brojne inovativne tehnologije koje uključuju i novi Porsche Active Ride ovjes.
Sljedeća generacija potpuno električnog sportskog automobila Taycan kreće u prodaju na proljeće. Nova verzija ima više snage, veći domet, brže ubrzava i puni se za kraće vrijeme uz veću stabilnost.
Taycan Turbo GT također je jučer proslavio svoju svjetsku premijeru. Njime Porsche po prvi put prenosi svoju GT tradiciju u doba električne energije – sa maksimalnom brzinom od 305 km/h, do 815 kW (1108 KS) i vremenom od 0 do 100 km/h za 2,2 sekunde.
U drugoj polovini godine, druga generacija Porsche Macana pridružit će se liniji u potpuno električnom obliku. On će se proizvoditi u Leipzigu zajedno sa svojim sestrinskim modelom ICE, koji će i dalje biti u ponudi. Potražnja kupaca se vrlo pozitivno razvila od otvaranja knjiga narudžbi.
Nadogradnja proizvoda 911 planirana je za rano ljeto – uključujući hibridni pogon visokih performansi. Renovirani Cayenne se pojavio na tržištu krajem 2023. Treća generacija luksuznog SUV-a je značajno unaprijeđena u pogledu pogonskog sklopa, šasije, dizajna, opreme i koncepta upravljanja.

Dosljedna dugoročna strategija

Sa svojim širokim spektrom mogućnosti prilagođavanja, novi modeli postavljaju temelje za Porsche da dalje unaprijedi svoju strategiju rasta stvaranja vrijednosti. Porsche je posvećen kombinaciji tri tipa pogonskih agregata: efikasnih ICE motora, uzbudljivih plug-in hibrida i inovativnih potpuno električnih modela. Dio strategije je zadržavanje najveće moguće fleksibilnosti u proizvodnji različitih tipova pogonskih agregata. Istovremeno, Porsche ulaže u brend i njegov ekosistem kako bi inspirisao kupce izuzetnim iskustvima i uslugama.
U transformaciji kompanije, Porsche intenzivno ulaže u inovacije, digitalizaciju i održivost – i u ljude koji svojim svakodnevnim radom oblikuju Porsche.
S obzirom na transformaciju u društvu i dugoročne trendove potražnje kupaca, Porsche pokreće povećanje e-mobilnosti sa istom posvećenošću kao i uvijek. Potpuno električni 718 planiran je za sredinu decenije. Slijedit će ga potpuno električni Cayenne. Porsche takođe planira da proširi svoj portfolio proizvoda naviše – sa potpuno električnim SUV-om, sportski pozicioniranim iznad Cayennea. Ovaj potpuno novi koncept automobila baziran je na SSP Sport platformi koju je razvio Porsche i trebao bi se proizvoditi u Leipzigu. Njegove snažne performanse, automatske funkcije vožnje i potpuno novo iskustvo unutrašnjosti imaju za cilj da iskoriste potencijal novih kupaca – posebno u SAD-u i Kini.

Održivost ostaje u fokusu

Porsche se također drži svojih ambicioznih ciljeva održivosti. Porsche ima ambiciju da 2030. godine isporuči više od 80 posto novih vozila potpuno elektrificiranih. Komplementarno, Porsche se takođe fokusira na e-goriva. Obnovljiva sintetička goriva omogućavaju motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem da rade potencijalno skoro ugljično neutralne.
Porsche takođe razmišlja o postojećoj floti. U svijetu postoji oko 1,3 milijarde vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Mnogi od njih će se vjerovatno i dalje koristiti za 30 ili više godina. Zajedno sa partnerima, Porsche je pokrenuo prvu komercijalnu tvornicu eFuels u Čileu. Sa ovom pilot postrojenjem, Porsche i njegovi partneri pokazuju kako proizvodnja e-goriva može funkcionirati u industrijskom obimu. Kada se dodaju gorivu, eFuels mogu smanjiti emisiju fosilnog CO2.
Porsche takođe ima za cilj da koristi ekološki prihvatljivije materijale u svojim novim automobilima – na primjer, u unutrašnjosti potpuno električnog Macana. Tvornica u Leipzigu se u potpunosti napaja zelenom strujom i pokriva svoje potrebe za grijanjem proporcionalno biometanom i biomasom. Porsche podržava širenje obnovljivih izvora energije kako bi se pokrila potražnja za električnom energijom koju modeli predviđaju da će biti potrebna potpuno električna Macan flota.

Porsche očekuje operativni povrat Grupe od prodaje od 15 do 17%

Uz sveobuhvatnu obnovu svog asortimana proizvoda 2024. godine, globalne okvirne uvjete, veće amortizacije kapitaliziranih troškova razvoja i nastavak ulaganja u brend i Porsche ekosistem, Porsche AG očekuje operativni povrat od prodaje Grupe u rasponu od 15 do 17 posto za cijelu 2024. godinu. Ova prognoza uključuje pretpostavljene prihode od prodaje u rasponu od 40 do 42 milijarde eura.
“Srednjoročno, mi se držimo naše prognoze operativnog povrata na prodaju od oko 17 do 19 posto. Dugoročno gledano, ciljamo na operativni povrat Grupe od prodaje veći od 20 posto”, kazao je Meschke.
U cilju postizanja svog dugoročnog cilja povratka, Porsche nastavlja sa svojim programom Put do 20.
“I ovdje ulažemo mnogo novca u razvoj novih izvora prihoda. Prvi projekti programa Put do 20 bit će posebno ekskluzivne ponude i usluge kojima želimo nadmašiti očekivanja naših kupaca”, dodaje Meschke.
Na kraju 2023. Porsche grupa je imala 42.140 zaposlenih, što je povećanje od 7,6 posto. Posebno u oblastima razvoja i IT-a, Porsche je angažovao niz ljudi kako bi dodatno ojačao svoju tehničku i softversku ekspertizu.

(Izvor: PR Porsche AG)