Porsche testira prototip potpuno električnog Macan modela kroz zahtjevan i iscrpan testni program kako bi pripremio nasljednika uspješnog SUV-a za nadolazeću svjetsku premijeru.
Kao prvi Porsche model izgrađen na novoj Premium Platform Electric (PPE) platformi, ovaj SUV je potpuno novo dostignuće. Proces testiranja kako bi se osigurala savršena kompatibilnost svih komponenti i sistema je izuzetno detaljan.
Usklađeni dizajneri i inženjeri aerodinamike
“Kada razvijamo novi model, uvijek se fokusiramo na dinamiku vožnje i preciznost. Ali uvijek se radi i o efikasnosti. I dizajnu”, kaže Jörg Kerner, potpredsjednik Macan-ove proizvodne linije.
Jedan od izazova bio je zadržati identitet uspješne serije modela Macan, a istodobno ispuniti aerodinamičke zahtjeve potrebne za osiguravanje visoke učinkovitosti i stoga i dugog dometa. Stoga je bilo važno osigurati blisku saradnju između čelnika dva tima tokom razvojnih faza u odjelu za dizajn i odjelu za aerodinamička ispitivanja u Porscheovom najmodernijem vjetrotunelu.
Kroz timski rad, Porsche je uspio kombinirati svoje dizajnerske gene sa aerodinamikom optimizovanom za domet. To je postignuto ne samo kroz upečatljivu siluetu, već i kroz komponente Porsche Active Aerodynamics (PAA) i druge ciljane mjere.
“Svi aktivni aerodinamički elementi značajno doprinose dometu. Imamo stražnji spojler koji se automatski izvlači i aktivne rashladne klapne na prednjim ulazima zraka”, kaže Thomas Wiegand, direktor Aerodinamike i Aeroakustike.

Ima i varijabilnih elemenata na donjem dijelu. Pod vozila je ravan i zatvoren kao kod trkaćih automobila, čak i u području stražnje osovine. Elementi karoserije su fleksibilni i također osiguravaju niski otpor zraka pri odbijanju – inovativno rješenje u kombinaciji sa profiliranim, uglavnom zatvorenim točkovima i aerodinamički optimiranim konturama guma.
Tokom normalne vožnje seoskim putem, Macan automatski preuzima svoju idealnu aerodinamiku. Zadnji spojler se pomjera u poziciju eko, zatvaraju se ventili i spušta se nivo šasije. U ovoj situaciji, Wiegand i njegov tim izmjerili su koeficijent otpora od 0,25 (ranije 0,35). Sve to čini novi Macan jednim od najaerodinamičnijih SUV-ova – sa značajnim utjecajem na efikasnost. U skladu sa WLTP-om domet će biti veći od 500 km za sve varijante.
Brzo punjenje do 270 kW – za sva tržišta
Električni motori u novom Macanu crpe energiju iz litijum-jonske baterije u donjem dijelu karoserije, ukupne snage 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95 kWh. Arhitektura od 800 volti vrhunske električne platforme u novom Macanu omogućuje brzo punjenje visokih performansi, koje se testira širom svijeta kao dio razvojnog procesa.
Kapacitet DC punjenja za novi Macan na 800-voltnim punjačkim stanicama iznosi do 270 kW. Na stanicama za punjenje od 400 volti, nivo napunjenosti baterije može se povećati sa 10 na 80 posto za manje od 22 minute, a visokonaponski prekidač u bateriji omogućuje brzo punjenje tako što 800-voltnu bateriju učinkovito podijeli na dvije baterije, od kojih svaka ima nazivnu napetost od 400 volti. To omogućuje posebno učinkovito punjenje, bez dodatnog pojačavajućeg sustava HV, do 150 kW. AC punjenje je moguće do 11 kW.
Ispitivanje dinamike vožnje u ekstremnim uvjetima
Porsche je razvio novi Macan s velikim naglaskom na dinamiku vožnje tipičnu za brend i poznati osjećaj upravljanja. Ove ključne kompetencije proizvođača sportskih automobila su poseban fokus tokom testiranja. Kroz različite faze testiranja, cilj je usklađivanje novo razvijenih komponenti i sistema te osiguranje operativne stabilnosti i nesmetanog funkcioniranja njihove međusobne interakcije.

U testovima izdržljivosti, životni vijek vozila simulira se u teškim radnim uvjetima koje će kupci kasnije iskusiti samo na apsolutnoj granici. Do danas, kamuflirani prototipi potpuno električnog Macana prešli su više od tri i po miliona testnih kilometara na testnim stazama i javnim cestama.
Da bi se testirala interakcija svih aktivnih komponenti vožnje pod ekstremnim klimatskim i situacijskim opterećenjima, testna vozila se koriste širom svijeta.
Pokrivaju se temperaturni rasponi, od minus 30 stepeni Celzijusa u Skandinaviji do plus 50 stepeni Celzijusa, što se desilo u Dolini smrti u Kaliforniji. Naravno, SUV također mora raditi na bilo kojoj površini. Zato se testira ne samo na cestama, već i van cesta, na šljunku, snijegu i ledu.
Stražnji usmjeren pogon na sva četiri točka u potpuno električnim Macan modelima dobro se znalazi na svim površinama. Porsche ekskluzivno koristi najnoviju generaciju PSM motora sa kontinuiranim radom na prednjoj i stražnjoj osovini. Oni pružaju prekomjernu snagu veću od 450 kW, izvrsnu efikasnost i optimalnu ponovljivost izlazne snage. Elektronski upravljani Porsche Traction Management upravlja raspodjelom više od 1.000 Nm obrtnog momenta s Launch Control-om u vrhunskom modelu gotovo u stvarnom vremenu.
Kako bi ponudili široki spektar između visokih performansi i udobnosti po kojima je Macan poznat, inženjeri su upotrijebili Porsche Active Suspension Management sistem sa tehnologijom bivalentnih amortizera, zračnim ovjesom, poprečnom blokadom stražnje osovine i, po prvi put, upravljanje stražnjom osovinom s kutom upravljanja do pet stepeni.
Timo Bernhard vozi prototip Macana
Vozač utrka Timo Bernhard okusio je E-Performance novog Macan-a tokom vožnje prototipa. U razgovorima sa stručnjacima, ambasador marke Porsche stekao je uvid u razvoj i testiranje potpuno električnog SUV-a.