Probijen tunel Golubinja – trenutno najduži tunel na Koridoru 5c

Tunel Golubinja koji se nalazi između Zenice i Žepča dug je 3,6 kilometara. Lasić: Nastojimo da u drugoj polovici 2026. spojimo cijeli sjeverni dio Koridora, od Sarajeva do Save

0
179
Svečanosti su prisustvovali zvaničnici EU, EIB, FBiH, Autocesta FBiH i turske kompanije Cengiz Insaat

Na dionici autoceste Poprikuše – Nemila danas je svečano završen proboj lijeve cijevi tunela Golubinja, trenutno najdužeg i najtežeg objekta za gradnju na dionici Koridora 5c kroz Bosnu i Hercegovinu.
Tunel Golubinja koji se nalazi između Zenice i Žepča dug je 3,6 kilometara i trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH. On će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru BiH, jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne.
Svečanosti su prisustvovali premijer Federacije BiH Nermin Nikšić, federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić, v.d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić, zamjenik šefa Delegacije Evropske unije u BiH Adebayo Babajide, šefica Ureda Evropske investicijske banke (EIB) Sandrine Friscia, direktor kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. u BiH Evren Utku Gok, načelnik Općine Žepče Mato Zovko, te ambasador Republike Turske u BiH Sadik Babur Girgin.
Radove na ovom dijelu autoceste na Koridoru 5c izvodi turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., a nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. iz Italije.
“Tunel Golubinja je veliki i važan projekt. Sa 3,6 kilometara, trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH, a nakon što se okonča izgradnja tunela Prenj, bit će na drugom mjestu. Do proboja je došlo nešto sporije nego što je prvobitno planirano zbog teških geoloških uvjeta. Završetak Koridora 5c je naš strateški prioritet. Predano radimo da u drugoj polovici 2026. godine spojimo cijeli sjeverni dio Koridora, od Sarajeva do Save”, rekao je v.d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić.
Premijer Nikšić se zahalio kompaniji Cengiz na na uspješno obavljenim poslovima te dodao da će Vlada FBiH i resorno ministarstvo i u narednom periodu biti velika potpora upravi JP Autoceste FBiH u ostvarivanju zacrtanih planova oko konačnog završetka Koridora 5c.
Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide podsjetio je da je Koridor 5c najvažniji infrastrukturni projekat u Bosni i Hercegovini, koji vodi bržem i sigurnijem putovanju građana i privrednika širom zemlje.
“Veliko mi je zadovoljstvo prisustvovati probijanju tunela u Golubinji, što je velika prekretnica za ovaj projekat. Dok se ne izgradi tunel Prenj, ovo će biti najduži tunel u BiH. EU je osigurala najveći iznos pomoći za završetak Koridora 5c, a do danas je EU u ovaj projekat autoputa uložila 870 miliona eura”, kazao je Babajide.

Tunel Golubinja će dok se ne izgradi tunel Prenj biti najduži tunel u BiH

Šefica Ureda EIB-a u BiH Sandrine Friscia je izjavila: “Zajedno sa svim partnerima u projektu, Evropska investiciona banka (EIB) sa zadovoljstvom svjedoči stvaranju ove važne veze koja čini dio dionice Poprikuše-Nemila duž koridora Vc. Za nas, kao banku Evropske unije, izgradnja bržih, sigurnijih i modernijih saobraćajnih veza unutar Bosne i Hercegovine, regiona i EU predstavlja jedan od prioriteta koji doprinosi snažnijem ekonomskom razvoju i prosperitetu u zemlji. Sa preko milijardu eura zajmova i grantova EIB-a već uloženih u Koridor 5c, sa nepokolebljivom istrajnošću nastavljamo da podržavamo BiH i njen narod”.
Direktor turskog izvođača u BiH Evren Utku Gok je kazao da je ovaj projekat nastavak uspješne saradnje između JP Autoceste FBiH i ove firme.
“Ovo je veliki uspjeh radnika koji su radili 24 sata dnevno na četiri napadna mjesta, ulazima i izlazima iz tunela te čelima tunelskih cijevi. Iako je bio veoma težak teren za gradnju zbog geologije, možemo vidjeti da je sve teklo po planu i sve je urađeno u skladu s ugovorom i projektom”, , kazao je Gok.
Tokom najintenzivnijih radova na dionici Poprikuše – Nemila bilo je angažovano više od 400 turskih i 200 domaćih radnika, a preko 80 posto sirovina nabavljeno je sa domaćeg tržišta.
Ugovor o izgradnji dionica Poprikuše – Nemila, potpisan je u novembru 2020. godine i obuhvata projektovanje i izgradnju 5,5 km nove autoceste. Oko 83 posto dionice obuhvataju objekti.
Radovi na probijanju tunela Golubinja su počeli u aprilu 2021. godine. Uz radove na iskopu, u tunelu se nastavlja sekundarna potpora, odnosno proces betoniranja. Više od 65 posto radova na betoniranju podgrade je završeno. Ukupna količina iskopanog materijala procjenjuje se na 735.000 kubika, a utrošenost betona je 155.000 kubika. Ukupna dužina ugrađenih sidara je 855.000 metara, a ukupna težina čeličnih materijala 18.000 tona.
Očekivano je da posljednjih 130 metara desne cijevi bude probijeno za mjesec do mjesec i po dana.
Vrijednost ugovorenih radova na dionici Poprikuše – Nemila iznosi 251.100.305,40 eura bez PDV-a.
Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,17 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Završetak radova na dionici Poprikuše – Nemila je planiran polovinom sljedeće godine.