Vrijeme prodaje automobila ovisi o nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu. Međutim, odabir pravog doba godine također vam može pomoći brže prodati automobil.
Firma za obradu podataka o automobilima carVertical podijelila je nekoliko savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.
Proljeće je vrijeme kada tržište rabljenih automobila cvjeta
Vozači ne trebaju žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike tokom zimskih mjeseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u martu (kada ljudi zatraže 8,2% godišnjih izvještaja o istoriji automobila generiranih putem carVerticala), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%), što sugerira da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima.
Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupovini do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uvjetima.
“Lakše je voziti u proljeće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili cesta prekrivenih snijegom. Vozači početnici obično preferiraju voziti u sigurnijim uvjetima, što utječe na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podacima, većina izvještaja o istoriji na carVerticalu bude zatražena u augustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil prije zime.
Izbor trenutka je ključan
Odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu.
Prodaja kabrioleta usred zime može biti izazovna – ovi automobili obično privlače kupce u proljeće i ljeto. Vozila SUV i vozila s pogonom na sva četiri točka zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prijanjanjem.
“Možda je pravo vrijeme za kupovinu vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tokom zimskih mjeseci”, objašnjava Buzelis.
Odgađanje velike kupovine tokom blagdana
Najgori su mjeseci za prodaju automobila decembar i januar. Budući da mnogi štede za blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupovine. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila.
Ekonomska situacija također ima velik utjecaj na povjerenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupovine poput nekretnina i vozila u vrijeme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvjesnosti.
Prema carVerticalu, u decembru se obavi samo 7,6% godišnjih provjera automobila. Međutim, kako ističe Buzelis, rabljeni automobil u dobrom stanju i s čistom istorijom mogao bi se brzo prodati jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad prije. Bržoj prodaji automobila također može pomoći i davanje izvještaja o istoriji vozila potencijalnim kupcima, što stvara osjećaj povjerenja i transparentnosti.