Škoda predstavila četvrtu generaciju Octavije, u ponudi i plug-in hibrid

0
857
Škoda je u Pragu predstavila novu, četvrtu generaciju Octavije

Škoda je juče na posebnom događaju u Nacionalnoj galeriji u Pragu razotkrila novu, četvrtu generaciju Octavije, tehnički gledano sestru nedavno predstavljene nove generacije VW Golfa.
Inače, Octavia je najprodavaniji model češkog proizvođača. S proizvodnih traka do sada je sišlo više od 6,5 miliona Octavia.
Nova Octavia je u dizajenrskom i tehnološkom smislu još modernija i djeluje elegantnije u odnosu na dosadašnji model, a tome doprinosi coupeovski završetak stražnjeg dijela vozila. Novi je i prednji i stražnji dio, kao i bočna silueta. U Škodi su posebno ponosni na aerodinamiku novog modela, pa tako koeficijent otpora zraka iznosi 0,24 za limuzinu, odnosno 0,26 za karavansku verziju.
Obje verzije narasle su u odnosu na dosadašnje, pa tako sa 468,9 cm limuzinska verzija broji 19 mm više, dok je Combi model narastao 22 mm. Uz 15 mm širina je narasla na 182,9 cm, dok je Octavia postavljena na poznatu MQB platformu s međuosovinskim razmakom od 268,6 cm. Ovo povećanje vidljivo je i u prtljažnom prostoru. Uz dodatnih 10 litara obim prtljažnika limuzine narastao je na 600 l, dok je karavan veći za 30 litara, odnosno ukupno 640 l.
Putnička kabina donosi tehnički napredak. Kolo multifunkcijskog upravljača ima samo dvije bočne linije i povezuju središnji dio sa samim obručem. Desno od upravljača, u središnjem dijelu primjetan je zaslon multimedije osjetljiv na dodir, koji može biti od 8,25 do 10 inča, a više nije integriran u sami središnji greben, već iz njega viri.
Digitalan zaslon je i na mjestu instrumentne ploče. Octavija je i prvi Škoda model koji je dobio head-up zaslon na kojem se projiciraju bitne informacije o vožnji.
Moderna tehnologija prisutna je i po pitanju drugih stvari. Tako je upravljanje DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom pripremljeno putem shift-by-wire tehnologije (elektromehanički sistem izmjena), bez korištenja klasične ručice mjenjača, piše Autonet.hr.
Škoda je a novu Octaviju pripremila i benzinske i dizelske modele, ali i plug-in izdanje.
Ponudu benzinskih modela otvara 1,0 TSI EVO uz 110 KS i 200 Nm okretnog momenta, koji kao i 1,5 TS EVO sa 150 KS i 250 Nm dolazi uz 6-stepeni ručni mjenjač. Najsnažnija benzinska izvedba je 2,0 TSI sa 190 KS a koji ide uz pogon na sva četiri točka te 7-stepeni DSG mjenjač.
Ova dva benzinska modela moguća su i u mild hibrid izdanju kada nose oznaku e-TEC, te kad su u kombinaciji s DSG mjenjačem. Oni dolaze uz 48-V startni generator te 48-V litij-ionsku bateriju. Energija skupljena tokom kočenja pomaže kod ubrzanja. Oznaka G-TEC namijenjena je modelu na metan, a ide uz srednji benzinac koji tada ima 130 KS i 200 Nm okretnog momenta, a može se birati između ručnog ili DSG mjenjača.
Kod dizelaša u ponudi je 2,0 TDI motor, dostupan u tri nivoa snage: 116, 150 i 200 KS. Prva dva idu uz 6-stepeni ručni ili 7-stepeni DSG mjenjač, dok najsnažnija verzija ide isključivo uz DSG mjenjač te pogon na sva četiri točka.
Prvo plug-in izdanje Octavije koristi kombinaciju 1,4 TSI benzinca i 75 kW elektromotora što zajedno daje najveću snagu od 204 KS i 350 Nm okretnog momenta. Zbog drukčijeg koncepta pogona Octavia iV, kao se označava plug-in hibrid, ima nešto manji prtljažnik. Tako je kod limuzine od 450 litara, a kod karavana 490 litara. Koristi litij-ionsku bateriju kapaciteta 37 Ah koja omogućava doseg samo na struju do 55 km (prema WLTP-u). Baterija 13 kWh može se puniti putem kućne utičnice ili na punionicama, a kod Octavije iV je smanjen i obim spremnika goriva s 45 na 40 litara.
Prodaja na tržištu u našem regionu trebala bi startati na proljeće, a cijene još nisu poznate.