U ovom trenutku Autoceste FBiH osigurale su nove investicije vrijedne 1,68 milijardi eura za 123,8 kilometra autoceste na Koridoru 5c, rekao je direktor JP Autoceste Federacije BiH Adnan Terzić, u intervjuu za Večernji list.
“U ovom trenutku JP Autoceste FBiH ima devet aktivnih gradilišta, odnosno u izgradnji je 40 kilometara autoceste, a ukupna investicijska vrijednost radova koji su u toku je 477 miliona eura.
Iduće godine u planu je završetak radova na dionicama: Klopče – Donja Gračanica, dužina dionice 5,8 km, Drivuša – Klopče, dužina dionice 2,3 km, Buna – Počitelj, dužina dionice 7,2 km”, rekao je Terzić, dodajući da bi u prometu trebala biti i dionica Svilaj – Odžak, koja je već dovršena, ali se još čeka završetak radova na mostu kod Svilaja, kao i izgradnja graničnog prijelaza.
Terzić je rekao da je zbog blokade rada Parlamentarne skupštine BiH trenutno blokirano 635 miliona KM za gradnju 35 kilometara autoceste u Federaciji BiH. Zbog mogućih problema prilikom ratifikacije ugovora, postignut je dogovor s bankama da Autoceste FBiH iz svojih sredstava sve finansiraju dok ugovori ne budu ratificirani i sredstva odobrena.
Terzić je istakao da Autoceste FBiH imaju devet aktivnih gradilišta, odnosno u izgradnji je 40 kilometara autoceste. Ukupna investicijska vrijednost radova koji su u toku je 477 miliona eura.
U ovoj godini Autoceste FBiH započele su radove na izgradnji autoceste na dionicama: Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk – Ponirak, dužina 5,3 km, dionica Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca, dužina 2,7 km, dionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica, dužina 3,9 km, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, Lot 2, tunel Ivan, dužina 2 km, dionica Počitelj – Bijača, poddionica Počitelj – Zvirovići, ukupne dužine 11,75 km.
U izgradnji je i prva faza brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen, dužina 5,5 km). Naredne godine planiran je završetak radova na dionicama: Klopče – Donja Gračanica (5,8 km), Drivuša – Klopče (2,3 km) i Buna – Počitelj (7,2 km).
U idućoj godini trebala bi biti u prometu i dionica Svilaj – Odžak, u dužini od 10,7 km, koja je završena još 2017. godine ali puštanje u promet čeka završetak izgradnje mosta kod Svilaja i graničnog prijelaza između BiH i Hrvatske.
Govoreći o povezivanju Mostara i Sarajeva, dionicom od Konjica do Mostara s tunelom Prenj koji je najzahtjevniji dio, Terzić je kazao da su već napravili korak naprijed u povezivanju ovih gradova i privrednih cenatara nedavnim potpisivanjem ugovora za izgradnju tunela Ivan a objavljen je i poziv za dostavu ponuda za izgradnju nastavka dionice Tarčin – Ivan.

“Tunel Prenj vrlo je zahtjevan projekt. Autoceste FBiH osigurale su 600 miliona eura za gradnju autoceste od Ovčara preko Konjica do Mostara, što uključuje i zahtjevni tunel Prenj dužine 12 kilometara. Planirano je da izgradnja počne krajem 2020. godine i da traje šest godina”, rekao je Trzić.