TEST: Jeep Avenger 1.2 e-DCS6 MHEV Summit

0
117
Na testu smo imali novi Jeep Avenger 1.2 e-DCS6 MHEV Summit (Foto: Profitiraj.ba)

Piše: M. Pehilj; Foto: Profitiraj.ba

Jeep Avenger je s električnom verzijom proglašen evropskim automobilom 2023. godine, a odnedavno je dobio znatno jeftiniju – hibridnu verziju s trocilindričnim benzinskim 1,2 motorom od 100 KS, pa je očekivati da ćemo Avenger sve češće viđati i na našim cestama. Ovu hibridnu inačicu, uparenu sa automatskim mjenjačem e-DCS6 i opremom Summit, nedavno smo imali priliku detaljnije testirali i glavne karakteristike opisat ćemo u nastavku teksta.
Prije svega, pomenimo da je Avenger jedan od najkraćih u segmentu, sa samo 4,08 metra dužine i proizvođač se pri kreiranju ovog modela rukovodio finansijskim interesom imajući u vidu da je sve veća potražnja za manjim, gradskim krosoverima.
Ovaj trenutno najmanji model Jeepa (subkompaktni crossover SUV iz B-segmenta) dizajniran je u Italiji, a proizvodi se u Poljskoj, u Stellantisovoj tvornici Tychy. Avenger se prvenstveno prodaje u Evropi, ali ne i na tržištu u SAD, Kanadi i Kini.
Jeep Avenger ima tri opcije pogonskih sklopova: s unutarnjim sagorijevanjem (SUS), potpuno električnu i hibridnu verziju, a dolaze s opremom u tri nivoa – Longitude, Altitude i Summit.
Izvana, Avenger izgleda vrlo funkcionalno. Avenger ima dosta zajedničkog s Peugeotom 2008, Citroenom C4, Opel Mokkom,Corsom…, s kojima dijeli nadograđenu modularnu CMP platformu.
Inače, Avenger je prvo Jeep vozilo s pogonom na prednje točkove standardno opremljeno sistemom Selec-Terrain i Hill Descent Control (nudi sigurnost na nizbrdici), koji s razmakom od tla (klirens) od 20 cm, čine ovo vozilo solidnim za vožnju u gradskim uslovima i penjanje po trotoarima, ali i umjerene off road izlete. Tome doprinosi i činjenica da je krug okretanja Avengera samo 10,5 m, što je prednost u gradskim ulicama.
Inače, sistem Selec-Terrain se aktivira tipkom na središnjoj konzoli i omogućuje odabir između šest specifičnih načina vožnje, za sve uvjete na cesti (Normal, Eco, Sport, Snijeg, Blato, Pijesak).
Radi objektivnosti, poljednja tri odobira vožnje (po blatu, pijesku i snijegu) su neka vrsta ‘šminke’, tek da se kaže kako jedan Jeep može da se vozi i u off-road uslovima.
Avenger je s 4.084 mm dužine idealan za grad i pravi je konkurent tipičnim predstavnicima ove klase. Širok je 1.776 mm (s retrovizorima 1.981 mm), visok 1.536 mm (EV verzija 1.527 mm), a ima međuosovinski razmak 2.557 mm. Težina benzinske verzije je 1.180 kg, hibridne verzije 1.288 kg, a EV verzije 1.520 kg. Zahvaljujući prednjoj površini od samo 2,25 m² i koeficijentu otpora zraka od samo 0,33, Avenger je jedan od najboljih automobila u svojoj kategoriji, u smislu aerodinamičkog odziva.
Mi smo na testu imali Jeep Avenger sa prednjim pogonom i opremom Summit te trocilindričnim 1.2 turbobenzincem od 1.199 kubika (ubrzava do 100 km/h za 10,9 sekundi, dok mu je deklarisana maksimalna brzina 184 km/h) i e-DCS6 automatskim mjenjačem s integrisanim elektromotorom koji energiju dobija iz male litijum-jonske baterije kapaciteta 0,9 kWh.
Riječ je o dobro poznatom Stellantisovom turbo benzinskom trocilindričnom motoru, kod kojeg je umjesto zupčastog kaiša (ranije imao izvjesne manjkavosti) sada uveden znatno pouzdaniji lanac.
U vožnji pogonski blagi hibridni sklop ima dobru sinergiju – trocilindarskog 1,2 motora snage 100 KS (74 kW) pri 5.500 obr/min i maksimalnih 205 Nm obrtnog momenta pri 1.750 o/min, te pomoćnog elektromotora u mjenjaču snage 29 KS (21 kWh) i 55 Nm koji se napaja iz male litijum jonske baterije kapaciteta 0,9 kWh (neto kapacitet 0,432 kWh), smeštenoj ispod vozačevog sjedišta.
Elektromotor (brzo se puni prilikom kočenja i usporenja) i mjenjač sa brzom i glatkom promjenom stepena prenosa dobro sarađuju i omogućavaju lagano pokretanje i neopterećenu vožnju na struju, što u gradskim uslovima značajno smanjuje potrošnju goriva. Uz lagan pritisak na papučicu gasa Avenger možete voziti samo uz pomoć elektromotora do 30 km/h, dok je na otvorenoj cesti mjenjač dovoljno brz i direktan, te je definitivno jedan od boljih u ovoj generaciji mjenjača s dvostrukim kvačilom.
Zahvaljujući masi manjoj od 1,3 tone, sa prilično mekano podešenim ovjesom, ovaj pogonski sklop je pokazao dobre performanse i s lakoćom je pokretao Avenger, uz solidnu potrošnju goriva na testu – u prosjeku oko 6,3 l/100 km (vožnja grad – otvorena cesta).
Da bi se poboljšale performanse i bolji odziv na gas (što podrazumijeva i veću potrošnju goriva), trebalo bi u modu vožnje izabrati postavku Sport. Kad se baš pretjeruje s brzinom u krivinama primjetno je snažnije naginjanje, imajući u vidu da je klirens Avengera 20 cm. Samo upravljanje je precizno, dok je mali volan zgodan za manipulisanje, čak je i prečnik okretanja od 10 metara za pohvalu. Za pohvalu su i kočnice, snažne i lake za doziranje, što nije uvijek slučaj kod hibridnih vozila.
Pomenimo i da je testni model bio opremljen doplatnim 18-colnim alu-naplatcima koji dodatno podižu dojam, a gume su bile zimske Kumho WinterCraft dimenzija 215/55 R18.
Dodajmo i da je zvučna izolacija dobra, pa je, bez obzira na ‘kutijast’ dizajn Avengera, vožnja ugodna i tiha.
Bez sumnje, dizajneri Avengera su napravili dobar posao, sa nekoliko vrlo originalnih riješenja, i uz širok izbor boja karoserije među kojima se posebno ističe Sun Yellow metalik, koja je krasila testni model ističući crne detalje i oblike karoserije.
Prednjim dijelom vozila dominira prepoznatljiva Jeep maska sa sedam proreza, što s uskim LED svjetlima, daje vozilu prepoznatljiv i moderan izgled. LED svjetla su opremljena naprednom tehnologijom koja omogućava prilagođavanje intenziteta svjetlosti zavisno o uslovima vožnje. Dnevna svjetla u obliku tanke trake dodatno naglašavaju agresivan karakter prednjeg dijela vozila. Prednji branik sadrži zaštitne plastične elemente koji štite donji dio vozila od udaraca kamenja i drugih prepreka izvan gradske vožnje. Zadnji dio vozila krase LED svjetla s prepoznatljivim X motivom, inspirisanim klasičnim Jeep dizajnom. Krovni spojler i robustan branik doprinose sportskom izgledu.
Avenger je isto tako privlačan i unutar kabine, a vozačko okruženje je ugodno i pregledno. Vozačka pozicija je blago povišena i preglednost je odlična, a ergonomija je prilagođena potrebama vozača. Raspored komandi je intuitivan, a senzori i kamera za vožnju unazad značajno olakšavaju parkiranje i manevrisanje.
Digitalna instrument ploča je dijagonale 10,25 inča, a donosi prilagodljivost i dobru čitljivost. Središnjim dijelom dominira 10-inčni multimedijski zaslon koji nudi ugodnu brzinu rada, ali i velik broj opcija. Treba pohvaliti i odvojeno upravljanje klimatizacijom, a kod Avengera je to izvedeno jednostavno sa svim bitnim funkcijama na fizičkim tipkama, a tu je smješten i klasični potenciometar za jačinu zvuka. Da bi unutrašnjost dobila na atraktivnosti dizajneri su postavili i podesivo LED osvjetljenje po obodima prednjeg dijela kokpita, a pomenimo i audio sistem Avengera sa šest JBL zvučnika.
Jeep Avenger nudi brojne sisteme pomoći vozaču, kao što su to serijski: Adaptivni tempomat, parkirni senzori, sistem kočenja u nuždi, HDC sistem kontrole pri spuštanju, električna ručna kočnica sa funkcijom Auto Hold, itd. U Summit paketu opreme su ugrađeni grijači sjedišta i volana, koji značajno podižu nivo udobnosti, pogotovo u zimskim uslovima.
Avenger ima prostranu i svestranu kabinu i nudi puno prostora za svakodnevne predmete, npr. 34 litre unutarnjeg prostora za pohranu, a središnji tunel može se organizirati u više modularnih džepova za pohranu pomoću pokretne pregrade. Zahvaljujući originalnim rješenjima kao što su fleksibilna pregrada držača za čaše i sklopivi magnetski poklopac, cijeli sadržaj ručne prtljage može se pohraniti u ove kutije.
U testnom Avengeru, s paketom opreme Summit, sjedišta su presvučena kvalitetnom eko kožom, što doprinosi i elegantnijem izgledu. Sjedišta su lijepo profilirana, a vozačevo sjedalo je ručno podesivo u više smjerova. Mjesta straga ima za troje odraslih, ali će onaj u sredini ipak biti ‘stisnut’. Na zadnjoj klupi putnici su bez sumnje manje privilegovani, prostora za koljena ima onoliko koliko se to može očekivati od vozila ove dužine.
Prtljažnik kapaciteta 380 litara je praktičan i pravilno oblikovan, a preklapanjem zadnjih sjedišta dobija se prostor zapremine 1.277 litara. Kako bi se dodatno povećala upotrebljivost (kao na testnom vozilu) dodane su neke premium značajke poput – električno podizanje prtljažnih vrata bez upotrebe ruku, odnosno podvlačenjem stopala ispod branika.
Cijena testnog Avengera s opcijama iznosila je 61.339 KM, a u to je uračunata i dodatna oprema u vidu većih naplataka i ostale opreme, uključujući i električni klizni stakleni krov. U ponudi je i ovaj model sa automatskim e-DCT mjenjačem I opremom Longitude po cijeni od 41.900 KM (Jeep akcija), ali i blagohibridna izvedba 1,2 motora s ručnim mjenjačem po cijeni počev od 36.990 KM uz Raiffeisen Leasing finansiranje.
Šta reći na kraju. Jeep je osmislio Avengera za evropskog kupca i on ima svoje adute te može privući i one kupce koji nisu previše zaljubljenici u američku marku. U svakom slučaju, očekivati je da ćemo Avengera sve češće viđati i na našim cestama.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE: Jeep Avenger 1.2 E-DCS6 MHEV Summit
Motor: Blagi hybrid, 3-cilindarski (12 ventila) turbobenzinac + sinhorni elektromotor u automatik mjenjaču. Elektromotor snage 21 kW (29 KS) i 55 Nm.
Radna zapremina motora: 1.199 ccm
Najveća sistemska snaga: 74 kW (100 KS) pri 5.500 obr/min
Najveći obrtni moment: 205 Nm pri 1.750 obr/min
Baterija Li-Ion kapaciteta: 0,90 kWh; neto kapacitet 0,43 kWh
Pogon: Prednji točkovi
Mjenjač: 6-stepeni e-DCT automatski s dvostrukim kvačilom
Najveća brzina: 184 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,9 s
Felge: 18 cola aluminijske
Gume: 215/55 R18 (Kumho WinterCraft)
Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,3 l/100 km
Deklarisana prosječna potrošnja (WLTP): 4,9 l/100 km
Zapremina rezervoara: 44 litre
Prosječna emisija CO²: 111 g/km; Euro 6d
Dimenzije (dužina/širina – s retrovizorima/visina): 4.084 / 1.776 – 1.981 /1.536 mm
Međuosovinski razmak: 2.557 mm
Visina od tla (klirens): 201 mm
Zapremina prtljažnika: 380 – 1.277 litara
Težina vozila: 1.288 kg
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara

Cijena osnovnog modela sa ručnim mjenjačem: 36.990 KM (uz Raiffeisen Leasing finansiranje)
Cijena osnovnog modela sa automatskim e-DCT mjenjačem: 41.900 KM (Jeep akcija)
Cijena testnog modela s opcijama: 61.339 KM (uz Raiffesen Leasing)

Serijska oprema testnog Jeep Avenger 1.2 E-DCS6 MHEV Summit: LED prednja i zadnja svjetla, 10-inčni multimedijski sistem, 10,25-inčni digitalni instrumenti, senzor brzine saobraćajnih znakova, automatski klima-uređaj, senzor za kišu, tempomat, 18 colne aluminijske felge (Diamond cut), parking senzori + stražnja kamera, električna parkirna kočnica, kontrola proklizavanja (elektronska blokada diferencijala na prednjim točkovima), ABS kočioni sistem sa BAS funkcijom, All-Terrain birač načina vožnje, sistem za upozorenje u mrtvom uglu, zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo…
Dodatna oprema na testnom automobilu: električni klizni stakleni krov (1.271 KM), Žuta Sun Yellow metalik boja karoserije + crni krov (2.719 KM), Paket Leather&Winter (2.327 KM), Paket Infotainment Convenience – ICE in MHEV (3.032 KM).