TEST: Kia XCeed 1.5 T-GDi ISG / 160 KS

Ovaj najprodavaniji model Kije u Evropi raspolaže s naprednim benzinskim, dizelskim, MHEV i PHEV pogonskim sklopovima, a očekuje se uskoro i potpuno električna verzija

0
862
Osvježeni XCeed ima nove LED farove i izmijenjenu masku, prednji odbojnik i inovativni koncept dovoda zraka

Piše: M. Pehilj / Profitiraj.ba
Fotografije: Profitiraj.ba

Nakon što je Kia u Sarajevu krajem marta ove godine za tržište Bosne i Hercegovine predstavila osvježeni XCeed, uključujući osvježeni vanjski izgled, unapređenu unutrašnjost i novu opremu GT-line, proteklih dana imali smo priliku detaljnije testirati ovaj model koji nudi dodatnu privlačnost u popularnom segmentu srednje velikih crossovera.
Ovaj najprodavaniji model Kije u Evropi raspolaže s naprednim benzinskim, dizelskim, MHEV i PHEV pogonskim sklopovima, a očekuje se uskoro i potpuno električna verzija.
XCeed je prvi put dobio izvedbu GT-line (ima najviši paket opreme) u kombinaciji s benzinskim motorom od 204 KS i pruža dinamičnu vožnju.

Ovježeni dizajn

Osvježeni XCeed ima nove LED farove i izmijenjenu masku, prednji odbojnik i inovativni koncept dovoda zraka. Kreativnom integracijom maglenki u farove dizajnerima je uspjelo uključiti zračne zavjese na obje strane koji usmjeravaju zrak oko točkova kako bi smanjili otpor zraka i smanjili potrošnju goriva.
Modifikacije na zadnjem kraju uključuju novi difuzor sa sjajnom crnom zaštitnom pločom i diskretnim ispušnim cijevima za sportski izgled, dok stražnja LED svjetla imaju suptilan svjetlosni potpis.
U unutrašnjosti je središnja konzola XCeeda blago okrenuta prema vozaču. S položajem sjedala i višom udaljenošću od tla u odnosu na hatchback izvedbu (Ceed) unaprijeđeni XCeed vozačima omogućava bolji položaj u vožnji, a ujedno i bolji pregled ceste ispred vozila.
Infotainment sistem s ‘plutajućim’ zaslonom na dodir postavljen je odvojeno od armaturne ploče, dok donji dio instrumentne table nudi nekoliko na dodir osjetljivih prekidača za upravljanje glasnoće zvuka, grijanja i hlađenja.
Vozači se mogu odlučiti i za potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrument ploču s mjeračima Supervision s novom grafikom koja se mijenja ovisno o odabranom načinu vožnje: Eco, Normal ili Sport.
Novi Kia XCeed opremljen je brojnim naprednim informacijsko-zabavnim, povezivim i sigurnosnim tehnologijama. Kao i ostale Kije raspoložive u Evropi i novi XCeed je opremljen s pomoćnim stabilizacijskim sistemom VSM (Vehicle Stability Management). Manevrisanje prilikom parkiranja je olakšano s funkcijom pametnog parkiranja (Smart Parking Assist) koja koristi senzore kako bi olakšala parkiranje na uskim mjestima.
Kia XCeed se dimenzijski nalazi između hatchbacka (Ceed) i Sportage-a. S ukupnom dužinom od 4.395 mm, novi Kia XCeed je za 85 mm dulji od peterovratnog Ceeda i 120 mm kraći od Sportage-a. Njegova najveća visina krova od 1.495 mm (18-colni točkovi) znači i da je za 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportage-a. Širok je 1.826 mm (bez bočnih ogledala) što znači da je širi 3 cm od hatchbacka.
Dok međuosovinski razmak ostaje kao i kod drugih modela Ceed (2.650 mm), prednji i zadnji prevjes XCeeda sprijeda je produljen u odnosu na hatchback za 25 mm (na 905 mm) i 60 mm straga (na 840 mm). Jedini dijelovi karoserije koji su identični onim iz hatchbacka su prednja vrata.

Sportsko upravljanje i pouzdana vožnja

Novi XCeed ima 16 ili 18 inčne naplatke od aluminijske legure, s pneumaticima dimenzija 205/60 R 16 ili 235/45 R18 s odličnim prianjanjem. Podignuta karoserija donosi robustan izgled koji privlači kupce. Udaljenost XCeeda od tla je 172 mm na 16-inčnim naplatcima i 184 mm na 18-inčnim naplatcima, što je do 44 mm više od hatchbacka.
Usprkos tome što je novi XCeed malo viši od prethodnika zbog prilagođenog podešavanja ovjesa, kompaktnih vanjskih dimenzija, nižeg težišta i manje mase konstruisan je tako da pruža još bolji užitak vožnje. Tome doprinosi i lijepo dizajnirani volan sa mekom kožom koji dobro ‘leži’ u rukama.
Primjetno je i da je ovjes XCeed-a pretrpio modifikacije i da je vožnja mekše nego u prethodnom modelu. U usporedbi s prethodnikom ovjesne opruge XCeeda su 7 posto mekše sprijeda i 4 posto straga kako bi pružale veću udobnost i stabilnost u svim uvjetima, dok dinamični amortizer za stražnji poprečni nosač dodatno ublažava buku s ceste i strukturne vibracije u vožnji.
Elektronska upravljačka jedinica (ECU) koja upravlja motorom servo volana podešena je tako da pruža brži odaziv na vozačeve inpute. To vozačima nudi brz odziv volana i manje naginjanje karoserije.
Kijin sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select) vozačima omogućava odabir željenog načina vožnje (Eco, Normal ili Sport) prilagođavanjem tvrdoće volana, odziva papučice gasa, a kod DCT izvedbe i odziva s obzirom na stepen prijenosa. Sport mod nudi poboljšanje reakcijskog vremena ubrzavanje i prilagođavanje upravljanja, što postiže dodatnom tvrdoćom i odlučnijim odzivom na vozačeve inpute. Normal mod omogućava vozaču udobnu vožnju, dok vožnja u Eco modu smanjuje opterećenja motora i potrošnju goriva.
Zapremina prtljažnika osvježenog XCeeda iznosi 426 litara (VDA), a s oborenim zadnjim sjedištima zapremina naraste na 1.378 litara. Podignuto dno prtljažnika nudi i bolju ergonomiju tokom utovara i istovara prtljage, a u donjem dijelu smješten je i tanki rezervni točak što je za svaku pohvalu imajući u vidu da proizvođači automobile sada sve češće nude setove za krpljenje probušenih pneumatika.
Osvježeni XCeed dolazi u pet nivoa opreme: LX Joy, LX Prime, EX Way, EX Stream, GT-line. Sportska oprema GT-line ima brojne dodatke po kojima se razlikuje od osnovnog modela.
Novi XCeed je raspoloživ u čak 12 boja, ovisno o opremi, među kojima su tri nove boje: Lemon Splash žuta, Celadon Spirit Green zelena i Yuca Steel Grey siva.

Pogonski agregati

XCeed pokreću snažni benzinski motori s turbopunjačem, od kojih većina uključuje tehnologiju blagog hibrida (MHEV), dok napredni plug-in hibridni pogonski sklop (PHEV) vozačima omogućava korištenje mobilnosti bez emisija.

U osvježenoj XCeed ponudi na raspolaganju su tri benzinska motora s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi). Trocilindrični 1,0-litarski T-GDi motor nudi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindrični 1,5-litarski T-GDi motor proizvodi 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta, a upravo taj motor bio je na našem testnom vozilu. Inače, taj turbobenzinac naslijedio je 1.4 T-GDI motor sa 140 KS i uveden je pred facelift XCeed.
Tokom testne vožnje turbobenzinski 1.5 T-GDi pokazo je da ima potencijala u višim obrtajima, ali je pri niskim nešto ‘tromiji’ i traži od vozača da mjenjač prešalta u niži stepen prenosa. Inače, novi 1,5-litreni T-GDi motor pri 5.500 okr/min razvija najveću snagu od 160 KS, a što je 14% snažnije od motora kojeg zamjenjuje. Najveći okretni moment je kod novog motora veći za 4,5% (253 Nm u intervalu od 1500 do 3500 okr/min). Kia XCeed s novim 1,5-litarskim motorom ubrzava za oko 9 sekundi, a emisije CO2 iznose 136 g/km.
Dodajmo i da je potrošnja XCeed sasvim pristojna: u kombinovanoj vožnji (grad, otvorena cesta, uključujući i autoput) u prosjeku je ovaj turbobenzinac trošio oko sasvim pristojnih 6,3 litre na 100 km.
Pomenimo i da je 1,6-litarski T-GDi motor velike snage dostupan za najsnažniju varijantu XCeeda. Sa izlaznom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm u širokom rasponu okretaja motora, omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi kada je opremljen 7-stepenim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom.
Maksimalne brzine osvježenog XCeeda se kreću, u ovisnosti o verziji, od 186 do 220 km/h.
Osvježeni XCeed raspoloživ je i sa štedljivim dizelskim pogonskim sklopom s blagim hibridom (MHEV). Ovaj 1,6-litreni dizelski motor najveće snage 136 KS i okretnim momentom od 280 Nm moguć je u paru sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, kao i sa 7-stepenim automatskim mjenjačem (7DCT), u tom slučaju je njegov najveći okretni moment 320 Nm.
Iako trenutno nije u ponudi za BiH, dostupan je i priključni hibrid (PHEV) za novi XCeed. On kombinuje paket litij-polimerskih baterija kapaciteta 8,9 kWh, električni motor sa 44,5 kW i 1,6-litreni četverocilindrični motor GDI iz obitelji ‘Kappa.’ U kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (6DCT) PHEV donosi do 141 KS i 265 Nm okretnog momenta na prednji par točkova, a vozači će imati koristi i od dosega na struju do 48 km, što je ekvivalent 60 km urbane vožnje.
Šestostepeni ručni mjenjač dostupan je na benzinskim varijantama od 1,0 i 1,5 litara zajedno sa 1,6-litarskim dizel modelima, dok je sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom na listi opcija za 1,5-litarski T-GDi, 1,6-litarski T-GDi i 1,6-litarske dizel verzije. XCeed plug-in hibridni 1,6-litarski model dostupan je samo s automatskim mjenjačem s šest stepeni prijenosa.
Kao i sve ostale izvedbe modela Ceed i novi XCeed se proizvodi u pogonima u Žilini (Slovačka), a novi crossover standardno nudi Kijinu 7-godišnju garanciju za vozilo odnosno do 150.000 km (prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara).
Najjeftiniji benzinski model na tržištu BiH je novi XCeed s 1.0 T-Gdi motorom od 120 KS koji uz LX Joy paket opreme košta (redovna cijena) oko 49.900 KM. Za najjeftiniji dizelski 1,6 CRDi MHEV s motorom od 136 KS treba izdvojiti 59.900 KM.
Testni benzinski model Kia ISG 1.5 T-GDi (6-brzinski manuelni mjenjač, sa paketom  opreme EX Flow) po redovnoj cijeni košta do registracije oko 56.700 KM, ali se cjenovna ušteda može dobiti korištenjem Bonus Jokera – kupovnog popusta u iznosu do 6.300 KM.

Kompletan cjenovnik, opremu i tehničke podatke o vozilu Kia XCeed možete vidjeti ovdje

Tehničke karakteristike: Kia XCeed 1.5 T-GDi /160 KS

Motor: benzinski, 4 cilindra
Zapremina motora: 1.482 cm3
Maksimalna snaga (kW/KS pri o/min): 117,5 / 160 – 5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm pri 0/min): 253 / 1.500 – 3.500
Maksimalna brzina: 208 km/h
Emisijski razred: Euro 6d
CO2 emisije (komb.) 136 – 145 g/km
Potrošnja goriva (komb.) 6,0 – 6,4 l/100 km
Težina vozila oko 1,4 tone
Dužina 4.395 mm, širina 1.826 mm (bez bočnih ogledala), visina 1.495 mm,
Međuosovinski razmak 2.650 mm
Dimenzije guma i naplataka: 205/60R16 92H, 235/45R18 94V; 6.5Jx16x40, 7,5Jx18x45
Prtljažni prostor 426 l (1.378 sa oborenim sjedištima)
Rezervoar za gorivo 50 l
Kočnice: Hidraulične, dvokružne, dijagonalne; ABS s elektronskom raspodjelom kočione sile EBD (sprijeda: 305 x 25 mm ventilirajući diskovi (standardno); 320 x 28 mm ventilirajući diskovi (1.6 T-GDi), pozadi: 272 x 10 mm tvrdi diskovi