TEST: Novi Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8

Ponuda motora koji pokreću Peugeot 408 uključuje plug-in hibridni motor s dvjema opcijama snage (180 i 225 KS) i benzinsku inačicu sa 130 KS. Sva tri pogona kombinovana su s 8-stepenim automatskim mjenjačem EAT8. U ponudi nema dizelaša, ali će uskoro biti dostupan i 100% električni model

0
1222
Peugeot novim modelom 408 zaokružuje svoju gamu u strateškom C-segmentu (Foto: Profitiraj.ba)

Peugeot 408 je novi model u gami marke sa znakom lava, koji povezuje karakteristične elemente SUV-a s dinamičnom siluetom fastbacka. Ovaj atraktivan crossover je svjetsku premijeru imao polovinom 2022. godine, a na tržište Bosne i Hercegovine je zvanično uveden u maju 2023. godine.
Peugeot novim modelom 408 zaokružuje svoju gamu u strateškom C-segmentu, a nastao je na istoj platformi i po sličnom receptu koji su u rodbinskom Citroënu koristili za aktuelni C5 X. Ponuda motora koji pokreću Peugeot 408 uključuje plug-in hibridni motor s dvjema opcijama snage (180 i 225 KS) te 1,2-litreni trocilindarski benzinski PureTech motor snage 130 KS. Sva tri pogona kombinovana su s 8-stepenim automatskim mjenjačem EAT8. U ponudi nema dizelaša, ali će uskoro biti dostupan i 100% električni model. Dodajmo i da je domet novog Peugeota 408 Hybrid u mješovitom WLTP ciklusu 60 kilometara.
Što se tiče cijena na tržištu BiH, novi Peugeot 408 sa motorom 1.2 PureTech 130 EAT8 i opremom Allure Pack i 5-godišnjom garancijom košta počev od 60 hiljada KM (sa PDV-om), cijena modela 408 GT sa 1.2 PureTech 130 EAT8 je oko 65 hiljada KM, a hibridna inačica Peugeot 408 Allure Pack Hybrid 1.6 THP 180 EAT8 košta oko 78 hiljada KM, dok snažniji 408 GT Hybrid 1.6 THP 225 EAT8 ima cijenu počev od 86 hiljada KM.
Redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba nedavno je imala priliku detaljnije testirati novi Peugeot 408 GT sa benzinskim motorom 1.2 PureTech 96 KW/130 KS i automatskim mjenjačem EAT8. Cijena testnog modela s opcijama i najboljim paketom opreme (GT) bila je oko 66,5 hiljada KM (cijena opcija oko 2.800 KM: Specijalna boja Crvena Elixir – 1.219 KM; bežično punjenje telefona – 263 KM; grijana prednja sjedišta – 375 KM; kamera na prednjem i zadnjem dijelu i pogledom na okolinu 360 stepeni, 4 kamere – 938 KM), dok je na primjer cijena osnovnog modela (408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8) prema aktuelnom cjenovniku na tržištu u BiH oko 54 hiljade KM, sa PDV-om, dok osnovna GT izvedba ovog modela košta oko 60 hiljada KM.
Kompletni cjenovnik za modele Peugeot 408 sa dostupnom ponudom motora i opreme možete vidjeti na linku ovdje.
Zašto navodimo cijene na početku teksta? Jednostavno – ovaj model ipak će biti na ‘meti zahtjevnijih’ kupaca koji uz ‘relativno prihvatljivu cijenu za vozilo ovog kalibra’ mogu dobiti odličan automobil sa dobrom opremom i tehničkim karakteristikama i kao takav dobar takmac u konkurentnoj ponudi. Dodajmo I da je uz kupovinu novog Peugeota 408 uračunata i garancija u trajanju od 5 godina.
Šta, dakle, kupci mogu očekivati od novog Peugeota 408? Sa čvrsto podešenim ovjesom, dugim međuosovinskim rastojanjem i preciznim upravljačem, nova 408-ica je vrlo sigurna na cesti i krivinama i pri većim brzinama. Sa 130 KS i 230 Nm okretnog momenta turbobenzinski trocilindarski motor (zapremine 1.199 kubika, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru; najveća snaga 96 kW/130 KS pri 5.500 obr/min, najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min; emisija CO² prema (WLTP) 136 – 165 g/km), uparen sa 8-stepenim automatskim mjenjačem – Aisin, ubrzava do 100 km/h za 11,5 sekundi (najveća brzina 209 km/h – tvornička naznaka). U kombinovanoj vožnji (grad-magistralna cesta- autoput) u standard i sport modu prosječna potrošnja goriva bila je oko 7 litara, što je sasvim solidno, dok je u economic modu potrošnja spadala i na 5 litara na 100 km (zapremina rezervoara je 52 litre).
Iako se 408-ica, sa težinom od 1,5 tone, sa prednjim pogonom vrlo ugodno vozi (na testnom modelu bile su 19-inčne aluminijske felge, gume 205/55 R19 97V Michelin e-Primacy), čini se da bi za ove gabarite vozila umjesto 1,2-litarskog trocilindarskog turbobenzinskog motora poželjniji izbor bio na primjer snažniji 1,6-litarski četverocilindarski turbobenzinac koji uz pomoć hibridne tehnologije nudi 180 KS (132 kW) ili čak 225 konja (165 kW). No, sve to ima i svoju cijenu koja doseže, pa i prelazi 80 hiljada KM.
Zašto ovo navodimo. Naprosto, jer ova 1,2 litarska GT 408-ica sa četiri putnika i punim prtljažnikom te uključenim klima-uređajem ‘gubi dah’ na uzbrdici i prilikom međuubrzanja.
Inače, ovjes Peugeota 408 koristi McPhersonove amortizere, a cijeli sistem ima prilično meke radne karakteristike orijentisane na udobnost. Ima širok trag točkova, 1,599 m sprijeda i 1,604 m straga, što pridonosi stabilnosti na cesti, zajedno s točkovima velikog promjera (720 mm) i naplatcima dimenzija do 20 inča. Vrlo je stabilan i prati naredbe vozača, a upravljački sistem radi glatko, što omogućuje dobar osjećaj u vožnji. Neravnine su prigušene, a tome doprinose i dobro izolirana unutrašnjost i kvalitetan audio sistem, koji putovanje čini još ugodnijim.
Model 408 krasi posebna arhitektura vanjskog dijela. Prednja rešetka odvažan je simbol modela 408. Sve je podređeno novom amblemu Marke u kojem se krije i radar potreban za rad mnogih sistema za pomoć u vožnji. Prednji svjetlosni potpis u obliku očnjaka savršeno povezuje model 408 s ostatkom porodice Peugeot, baš kao i LED svjetla u obliku triju oštrica lavljih pandži na stražnjem kraju. Svjetla su izvedena u LED Matrix tehnologiji koja omogućuje dizajn izuzetno tankih prednjih svjetala, istodobno osiguravajući vrlo visok nivo performansi. Stražnji dio krova posebno je osjetljivo aerodinamično područje. Protok zraka optimiziraju i usmjeravaju dva elementa nalik mačjim ušima koji tvore aerodinamični koridor prema spojleru na poklopcu prtljažnika.
Nova 408-ica postavljena je modularnoj platformi EMP2 (kao i Citroën C5 X), a odlikuje se velikim međuosovinskim razmakom od 2,79 mm, čime se osigurava veliki prostor na stražnjoj klupi gdje i pored kosog krova nema problema s prostorom iznad glava. Ukupno je dugačak 4,69 m i širok 1,86 m sa sklopljenim retrovizorima (2,06 m sa otvorenim vanjskim retrovizorima), a visok je 1,48 m. Visina šasije, odnosno razmak od tla je 188 mm (kad je vozilo prazno). Uz velika peta vrata prtljažnik je pozamašnih dimenzija, sa zapreminom od 536 litara, uz mogućnost povećanja na 1.611 litara kad se preklope stražnja sjedala.
Iako ima nisku liniju krova u unutrašnjosti se nalaze velika i udobna sjedišta, sa više nego solidnim prostorom i na zadnjim sjedištima na što je uticao i veći (za 112 mm nego u 308-ici) međuosovinski razmak.
Nova 408-ica opremljena je s najnovijom generacijom Peugeot i-Cockpit®, prepoznatljivog po kompaktnom upravljaču. U kokpitu 408-ice je naglasak na kontroli i povezivosti te su upotrijebljene najnovije tehnologije koje vožnju i putovanje čine ugodnijima. Akustična stakla su standardna za automobile srednje klase, a 408 je prilično tih na autoputu, sa skoro nečujnim pogonom i zujanjem guma.
Tu su i brojni sistemi za pomoć u vožnji sa šest kamera i devet radara kako bi vozaču osigurali sigurnost. Uključuju: prilagodljivi regulator brzine s funkcijom Stop&Go, poluautomatska vožnja s novim paketom Drive Assist 2.0, sistem za vidljivost noću, pomoć kod parkiranja s funkcijom Vision 360 stepeni, sistem za nadzor mrtvog ugla s dugim dometom (75 metara) te upozorenje na promet straga na moguće opasnosti pri kretanju unatrag, automatsko kočenje u nuždi…
Upravljač novog modela 408 ergonomičan je i grijan (opcijski) te se na njemu nalaze tipke za upravljanje multimedijskim sistemom (radio, telefon) i određenim sistemima za pomoć u vožnji.
Nova digitalna armaturna ploča s 10-inčnim digitalnim zaslonom smještena je u nivou očiju odmah iznad volana. U nivou opreme GT armaturna ploča dostupna je s 3D tehnologijom.
Ispod središnjeg zaslona nalaze se tipke i-toggle koje se mogu u potpunosti konfigurirati. Svaka i-toggle tipka osjetljiva je na dodir i predstavlja prečac do postavki klima-uređaja, telefonskih kontakata, radio-stanice ili aplikacija…
Središnja konzola je otvorena prema suvozaču. Vozač jednim dodirom može odabrati neki od različitih načina vožnje koje nudi 8-stepeni automatski mjenjač EAT8. Kod hibridnih motora, način Brake (B) aktivira regenerativno kočenje. U benzinskoj inačici on je zamijenjen načinom Manual (M) koji omogućuje ručno odabiranje brzine s pomoću polugica iza upravljača. Osim toga, na raspolaganju je i odabir načina rada koji vozaču omogućuje da bira između različitih načina vožnje (Normal, Sport i Ekonomik), ovisno o motoru.
Nova 408-ica je dostupna u šest boja: Plava Obsession i siva Titanium (su nove boje), siva Artense (samo u Allure opremi), crvena Elixir, bijela Pearl i crna Perla Nera. Naš testni model imao je crvenu karoseriju koja je moglo bi se reći izvanredna za kombinaciju s nekolicinom crnih detalja.
Novi Peugeot 408 se proizvodi u Mulhouseu u Francuskoj za evropsko tržište, a za kinesko tržište u tvornici u Chengduu.

Podaci o testnom automobilu: Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8:

Cijena osnovnog modela (408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8): 63.773 KM
Cijena opcija testnog vozila: 2.795 KM
(Specijalna boja Crvena Elixir – 1.219 KM; Bežično punjenje telefona – 263 KM; Grijana prednja sjedišta – 375 KM, Kamera na prednjem i zadnjem dijelu i pogledom na okolinu 360 stepeni, 4 kamere – 938 KM)
Cijena testnog modela s opcijama: 66.568 KM
Kompletan cjenovnik 408 možete vidjeti ovdje

Tehničke karakteristike:

Motor PureTech 130: turbobenzinski, smješten naprijed poprečno
Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru
Najveća snaga 96 kW / 130 KS pri 5.500 obr/min
Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,5 s
Najveća brzina: 209 km/h
Prijenos snage: Preko prednje osovine
Mjenjač: 8-stepeni automatski (Aisin)
Točkovi: 19-inčne alu felge, gume 205/55 R19 97V (Michelin e-Primacy)
Kombinovana potrošnja goriva: 5.8 – 6.9 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,4 – 8 l/100 km
Emisija CO² prema (WLTP): 136 – 165 g/km.
Euro 6.4
Zapremina rezervoara: 52 l
Dimenzije: Dužina 4.687 mm. Širina 1.859 mm (2.062 mm otvoreni vanjski retrovizori). Visina 1.478 mm Međuosovinski razmak: 2.787 mm
Visina šasije kad je vozilo prazno: Razmak od tla 188 mm
Zapremina prtljažnika: 536 – 1.611 litara
Masa vozila: 1.512 – 1.525 kg
Serijska oprema testnog Peugeota 408 GT (vidjeti ovdje)
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.