TEST: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT €6.4

Sve nove modele 208 krasi novi i izražajniji prednji kraj koji najavljuje novu eru dizajna Marke u čijem je središtu novi logotip

0
561
Na testu smo vozili Peugeot 208 Allure sa 1.2 litrenim benzinskim Puretech motorom snage 100 KS (Foto: Profitiraj.ba)


Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba

Francuski Peugeot je dizajnerski osvježio i tehnološki unaprijedio drugu generaciju svog modela 208, u nastojanju da zadrži veliko interesovanje za ovaj automobil koji je tokom četiri godine od premijere proizveden u skoro milion primjeraka, ostvarivši odlične prodajne rezulatate.
Novi Peugeot 208, koji smo nedavno imali priliku detaljnije testirati, sada je još privlačniji zahvaljujući sportskom izgledu i novom, savremenijem svjetlosnom potpisu marke Peugeot, te digitalnom i tehnološki naprednom Peugeot i-Cockpitu®. Treba istači i njegovu 100% elektrificiranu inačicu e-208, snage 115 kW/156 KS i dometom do 400 km (prema WLTP-u), te novim motorima Hybrid 100 i Hybrid 136 i najnovijoj generaciji multimedijskih sistema Peugeot.
Na testu smo vozili Peugeot 208 s opremom Allure (u ponudi su dostupna tri nivoa opreme Active, Allure i GT) i pogonom na prednje točkove koji je pogonio 1.2 litreni trocilinarski benzinski turbo motor Puretech sa 100 KS pri 5.500 okr/min i 205 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Motor je uparen sa odličnim 6-stepenim ručnim mjenjačem. U ovoj kombinaciji motora i mjenjača nova 208-ica ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,1 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 194 km/h.
Na testu (vožnja: grad – magistralna cesta – autoput) je imao sasvim solidnu prosječnu potrošnju od 6,2 litre na 100 kilometara, uz emisije CO2 97 g/km. Inače, zapremina rezervoara iznosi 44 litra.

Novi svjetlosni potpis

Što se tiče tehničkih karakteristika, nova 208-ica i dalje koristi CMP platformu – zajedničku modularna platformu PSA koncerna – koja je namijenjena za vozila iz B i C segmenta. Ova platforma donosi brojne benefite, poput poboljšane udobnosti, ali i stabilnost u dinamičnoj vožnji. Novi 208 dobro amortizuje neravnine sa loših puteva, ali u zavojima se ipak osjeti nešto više naginjanja.
Osvježeni Peugeot 208 zadržao je svoje kompaktne vanjske dimenzije: 4,055 m dužine, 1,745 m širine (bez retrovizora) i 1,43 m visine, a međuosovinski razmak je 2,540 m. Putnička kabina nudi dovoljno mjesta da se u nju smjeste četiri odrasla putnika (dodajmo ipak da na stražnjoj klupi ipak nedostaje malo bolje udobnosti). Obim prtljažnika ostao je isti i iznosi 352 litre, a s oborenim sjedištima straga do 1.163 litara.
Sve nove modele 208 krasi novi i izražajniji prednji kraj koji najavljuje novu eru dizajna Marke u čijem je središtu novi logotip. Prednja maska i karoserija više nisu odijeljeni, već čine cjelinu, čime se povećava dojam robusnosti, učinkovitosti i suvremenosti.
Tu je i novi Peugeot svjetlosni potpis s Full LED tehnologijom, prepoznatljiv i po tri duga okomita svjetla u obliku pandži, koji se sada nalazi na svim nivoima opreme 208-ice. Pomenimo i novi dizajn stražnjeg svjetlosnog potpisa koji čine tri okomite crvene linije u obliku pandži koje su sada vodoravno postavljene. Čine ih tri elegantne LED linije koje vizualno proširuju crnu letvicu u području poklopca prtljažnika te tako tvore upečatljiviji, naizgled širi izgled stražnjeg kraja.
Novi 208 dostupan je u ukupno sedam boja karoserije: Agueda žuta, Selenium siva, Artense siva, Perla crna, Banquise bijela, Elixir crvena i Vertigo plava. Inačica GT serijski je opremljena sjajno crnim blatobranima (i, uz nadoplatu, crnim krovom).
Novi naplatci jedan su od glavnih elemenata novog dizajna marke Peugeot. Novi dizajn prvi je puta uveden na naplatcima modela 408, a sad je proširen na sve nove modele marke. Novi 208 nudi nekoliko vrsta novih aluminijskih naplataka od 16 inča ili 17 inča, a imaju četiri kraka s logotipom marke Peugeot.

Tehnološki napredniji Peugeot i-Cockpit®

Peugeot je svoj prepoznatljiv i-Cockpit® predstavio na prvoj generaciji modela 208. Danas je on opremljen još naprednijom tehnologijom, povezan i ergonomski. Instrument ploča smještena je u nivou očiju vozača, i opremljena je digitalnim zaslonom u nivoima opreme Allure i GT. Veliki 10-inčni digitalni zaslon dobio je novi izgled, a inačica GT serijski dolazi s 3D zaslonom. Vozač može prilagoditi boju zaslona te raspored i način prikazivanja informacija u skladu sa svojim željama. U nivou opreme Active, novi 208 zadržao je analognu instrumentnu ploču s 3,5-inčnim zaslonom u boji.
To sučelje čini upravljanje najnovijom generacijom multimedijskih sistema Peugeot i-Connectand Peugeot i-Connect Advanced još jednostavnijim. Središnji zaslon inačica Allure i GT opremljen je HD tehnologijom. Inače, na svim nivoima opreme fizičke tipke za brz pristup glavnim funkcijama i dalje su smještene ispod središnjeg zaslona (npr. tipka za uključenje četiri žmigavca, recirkulaciju zraka u kabini, otključavanje ili zaključavanje vozila, itd).
Kompaktni upravljač Peugeot i-Cockpita® osigurava užitak u vožnji, okretnost i preciznost. Na sredini volana modela 208 postavljen je novi amblem marke Peugeot. Na volanu su smještene tipke za upravljanje multimedijskim sistemu (audio-sadržaj, telefon) te glasnoćom i glasovnim naredbama.
Novi modeli 208 opremljeni 6-stepenim ručnim mjenjačem imaju novu, ergonomičniju ručicu, dok su modeli 208 opremljeni automatskim mjenjačem zadržali profinjen, praktičan i diskretan selektor za odabir stepeni prijenosa, predstavljen u proljeće 2022. godine.
Što se tiče cijena – najjeftini je osnovni 1.2 PureTech Active 75 STT model (55 kW/75 KS) po cijeni od 35.569 KM. Cijena testnog 208 modela sa snažnijim 1.2 PureTech 100 STT motorom i Allure paketom opreme i sa dodatnom opremom iznosi 41.735 KM, dok osnovni model ovih karakteristika do registracije košta oko 40 hiljada KM.
Aktuelni cjenovnik Peugeota 208 na tržištu Bosne i Hercegovine, opcijske opreme i tehničke karakteristike vozila možete vidjeti ovdje

CIJENA TESTNOG VOZILA: 41.735 KM
CIJENA OPCIJA TESTNOG VOZILA: 1.744 KM
Opcijska oprema: Nemetalik boja bijela Banquise (375 KM); Grijana prednja sjedala (375 KM); Kamera za pomoć pri vožnji unazad (338 KM); Otključavanje vozila bez ključa (656 KM).
Garancija: 5 godina

Tehničke karakteristike:
Benzinski motor: Puretech 100 S&S BVM6
Zapremina: 1.199 cm3
Najveća snaga u kW (ili KS) / broj okretaja motora (okr/min): 75 (100) / 5500
Najveći okretni moment (Nm) / broj okretaja motora (okr/min): 205 / 1750
Pogon: na prednje točkove
Mjenjač: 6-stepeni ručni
Dimenzije guma: 195/55 R16; 205/45 R17
Potrošnja goriva – Kombinirana: 5,0 – 5,2(l/100 km
Emisije CO2: 113 – 117 g/km
Zapremina rezervoara za gorivo: 44 litre
Dimenzije (d/š/v): 4.055 mm / 1.745 mm / 1.430 mm
Međuosovinski razmak: 2.540 mm
Zapremina prtljažnika: 352 – 1.163 litre
Masa vozila: 1.165 kg
Aerodinamika: Površina otpora zraka SCx: 0,630 m²